(EDIT: Nu gekozen voor 20L potten, ofja emmers. Met hetzelfde kokos/perliet mengsel. Ik ben op t moment bezig om de gaten waar de emmers in komen te graven. Een plekje in de schaduw om mee te beginnen. De emmers zijn 26cm diep, denk dat ik ze 1cm dieper ingraaf om de bovenste laag niet te snel uit te laten drogen).
Dan, en dat is echt de laatste brandende vraag. Van de 17 northern light plantjes die er staan, hebben er 4 een bladgeel probleem.
Ik heb de foto's toegevoegd. Ik dacht als eerst dat de lamp er te dicht boven hing, dit was net 30cm. De lamp hangt nu op ongeveer 50cm hoogte.
Ik heb een hok in elkaar geknutseld, ben er best trots op!
Het kweekhok bestaat uit twee verhuisdozen, reflecterende wanden, computerventilator (met de lampen aan staat er zo nodig ook een aircooler bij)
SMD3528 groeilamp 45 Watt (nu ~50cm boven het blad)
Buisventilator voor de afzuiging
(Het hok is lichtdicht)
Met dit weer wordt het er soms wel 29 graden, dit was voordat de aircooler erbij stond. Vandaag was het 25,5 graden.
De luchtvochtigheid verschilt tussen 56% en 63%.
Naast warmte en licht kan het heel goed met de voeding te maken hebben, de ec-waarde monitor ik pas sinds gisteren.
De plantjes staan sinds maandagochtend in het hok.
Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag!
Grt,
Guerrilla
Dan, en dat is echt de laatste brandende vraag. Van de 17 northern light plantjes die er staan, hebben er 4 een bladgeel probleem.
Ik heb de foto's toegevoegd. Ik dacht als eerst dat de lamp er te dicht boven hing, dit was net 30cm. De lamp hangt nu op ongeveer 50cm hoogte.
Ik heb een hok in elkaar geknutseld, ben er best trots op!
Het kweekhok bestaat uit twee verhuisdozen, reflecterende wanden, computerventilator (met de lampen aan staat er zo nodig ook een aircooler bij)
SMD3528 groeilamp 45 Watt (nu ~50cm boven het blad)
Buisventilator voor de afzuiging
(Het hok is lichtdicht)
Met dit weer wordt het er soms wel 29 graden, dit was voordat de aircooler erbij stond. Vandaag was het 25,5 graden.
De luchtvochtigheid verschilt tussen 56% en 63%.
Naast warmte en licht kan het heel goed met de voeding te maken hebben, de ec-waarde monitor ik pas sinds gisteren.
De plantjes staan sinds maandagochtend in het hok.
Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag!
Grt,
Guerrilla
Comment