Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kwaliteid van cannabis met zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kwaliteid van cannabis met zaden

Korting op 420shop
    Hoi

Ik heb en vraag:

Als je een plant zet en terwijl je plant in bloei is bevrucht je van die plant een
    paar toppen voor zaden te vangen.
    Veranderd dan de kwaliteit van de cannabis?

Die plant word dan toch 2 slachtig 1ste is ze vrouw en dan word ze bevrucht en gaat ze zaden aan maken ook al is het maar in 1 top in heel de plant waar paar zaden in zitten.

Dus puur vrouw zonder bevruchting kan alles geven aan haar toppen en vol op bloeien

Een plant waar bij enkele toppen bevrucht zijn is een zwangere vrouw en dan zal haar bloei kwaliteid minder worden of niet ?

Jullie snappen mn vraag toch wel he ?
    God was never on your side..

Re: Kwaliteid van cannabis met zaden

Nou, ik niet helemaal.

Als je een paar toppen zou bevruchten zal het zaad worden, de rest van de toppen/bloemen zullen blijven bloeien om ook bevrucht te raken....
    Ik denk dat het verschil minimaal is. De plant blijft altijd vrouw, dus eenslachtig. Een herma is volgens mij twee slachtig.

Ander voorbeeld: als je de hele palnt zou becruchten (zaden kweek) dan kan je de zaadhoesjes ook roken. Zit nog steeds thc op. Is wel minder dan als de plant niet bevrucht zou zijn.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

En toch denk ik dat een plant die 100 % kan bloeien zonder bevruchting andere stoffen aan maak dan een plant die ook zaden aan het maken is
      Het kost die plant namelijk toch ook extra om die zaden te laten groeien lijkt me

Groetjes
      God was never on your side..

Comment

@De plant blijft altijd vrouw, dus eenslachtig. Een herma is volgens mij twee slachtig.
        Dioecious is een plantensoort met mannelijke en vrouwelijke planten. Zowel de mannelijke als de vrouwelijke planten hebben wel rudimentaire geslachtskenmerken van het andere geslacht. Een herma is dus niet tweeslachtig: alleen de rudimentaire geslachtskenmerken van het andere geslacht hebben zich ontwikkeld. Dus een deel van een vrouwtje (de zelfbestoven bloem) kan dus zaden voortbrengen en andersom. Bij sommige reptielen en vissen komt geslachtsverandering ook voor.
        Last edited by Xtreme; 18 March 2011, 16:13.

Comment

Het aanmaken en laten uitgroeien en rijpen van zaden kost de plant veel energie. Deze energie kan ze niet gebruiken voor de aanmaak van nieuwe onbestoven calixen en pistels (bloemen). De cannabis zal dus iets minder potent zijn (minder hars aanmaak, minder bloemvorming) dan een sensimillia (hetgeen zaadloos betekent in het Spaans) cannabis plant. Verder is het zo dat een bestoven plant heel andere plant-stuur-stoffen (planthormonen) aanmaakt en hierdoor ook van smaak en geur kan veranderen. Echter wiet met zaad is gewoon rookbaar. Wel het zaad er uit halen voor je het rookt. Als je handmatig een paar onderste toppen bestuift en de rest onbestoven laat zal de plant in de onbestoven toppen ook iets minder energie overhouden om bloemen aan te maken maar deze onbestoven toppen zullen wel gewoon uitgroeien tot senselillia wiet. Heeft de plant nog voldoende reserves zal ze deze in aanmaak van nieuwe bloei stoppen , kost het aanmaken en rijpen van de zaden (al naargelang hoeveel zaden ze draagt) als haar energie dan zal ze geen nieuwe bloei aanmaken in de onbestoven toppen maar kiest ze voor de zaden.

Comment

Bezig...
          X