Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

schuim op voedingsvat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    schuim op voedingsvat

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een vat met een irrigatiepompje, ik kweek op grond.

    In het vat zit een circulatiepompje voor beweging.

    Ik heb er plagron terra bloom, pk13 14 en power roots in gedaan.

    Nu hef ik het deksel op en staat er 5 cm schuim op???

    geur is ook niet alles.

    mengsel is 5 dagen oud.

    Kan dit kwaad? algen zeker?

    zie fotos...

    Mvg
    Attached Files

    #2
    Bio voeding water is 24 uur te gebruiken

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      Het zijn idd bacteriƫn van power roots: Nee, dit is normaal en niet schadelijk voor jouw planten. Hier zijn de organische grondstoffen in Power Roots verantwoordelijk voor. Na oplossen in water, start na verloop van tijd een natuurlijk bacterieel proces dat de geur veroorzaakt en jouw oplossing er troebel uit kan laten zien. Dit heeft dus geen nadelige gevolgen voor jouw planten.

    #3
    Even de pH wat naar beneden brengen. Als je die in het vat niet boven de 6.0 laat komen heb je geen last van alg groei.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Tips van Plagron

      Als de voedingsoplossing troebel wordt, breng dan de pH-waarde onder de 6,0 en herhaal de mengprocedure

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goeie tip!

    #4
    Pure bacteriegroei door voeding in het water. Met een pompje erin gaat dat hard! In de biotechnologie noemen we dat een aerobe bioreactor.
    Effe goed schoonmaken met chloorwater en een paar keer goed naspoelen. Effe een paar uur helemaal droog laten zijn.

    Die organismen gaan je leidingen namelijk verstoppen en dan heb je niks meer aan een vat, behalve dat je daar je gieter in kan dompelen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Dus best ook alles afwassen met chloor water achteraf ? Of volstaat een afwasmiddel ?

      Dan bedoel ik vooral op het einde van een kweek, als je een nieuwe ronde zou starten.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Liever wel alles afwassen. Zo begin je fris opnieuw. Biofilm is smerig en niet erg bevorderlijk voor je leidingen in het systeem. Het vormt een soort plaque zoals je op je tanden ook kunt krijgen (plaque is biofilm van mondbacterien). Dus dat kun je beter helemaal kwijt zijn voordat je opnieuw begint.

    #5
    Thanks, khen net er chloor in gedaan en nachtje laten pompen, en op nieuwe leidingen aangesloten!!

    Comment

    Bezig...
    X