Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Temperatuur en afzuiging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Temperatuur en afzuiging

    Korting op 420shop
    Hoi folks,even een vraagje,in de loop van deze week begint het serieus weer koud te worden, men growbox staat nml in een achtertuinruimte,waar snachts de temperatuur ferm kan dalen, toch heb ik een verwarmingsmat, maar haal men gemiddelde temperatuur niet meer door weeromstandigheden, men vraag is,kan ik enkele dagen men afvoer aansluiten aan de invoer, wetende dat ik een koolstoffilter heb aangesloten, men temperatuur verschillen van 20.5 tot 24.50 graden overdag, thx

    #2
    Hoi hallo, als ik zo kijk, zit je met de temperaturen nog veilig, zolang de minimale temperaturen niet onder de 15⁰C daalt is er nog niets aan de hand, dit zijn temperaturen bij de wortels, plant zelf heeft daar weinig last van.

    Comment


    • Baracudaspencer
      Baracudaspencer commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je antwoord,ik begon al te stressen ,want ze komen goed in bloei , en ik bezit een verwarmingsmat in de box, dus mag ik terug op 2 oren slapen, 😁✌😎

    #3
    Je afvoerslang aansluiten op je luchtingang is niet echt aan te raden. De luchtvochtigheid kan daardoor enorm oplopen (en daar kan je koolstoffilter weer niet tegen). Met jonge zaailingen is dat natuurlijk geen probleem, maar dan zou ik het filter er tussenuit halen. Denk ook aan de apparatuur, veel apparatuur kan slechts tegen een maximale luchtvochtigheid van 80%.
    Echter is het de vraag of het veel gaat helpen, zo'n growbox is niet bepaalt goed geïsoleerd, de warmte gaat sowieso verloren.

    Probeer het temperatuurverschil tussen dag en nacht niet groter te laten zijn als 10 graden. Voor de rest kunnen de planten goed tegen kou, ze gaan alleen wat langzamer..

    Ik heb je topic even verplaatst naar cannabis helpdesk > overige vragen
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #4
      Mijne zakt soms tot de 14.5 als het koud is buiten eb ik niet thuis ben en me kachel op 18 heb staan. Word het iets kouder op zolder. En met de lamp aan soms rond de24-29 graden. Over het algemeen met de lampnuit rond de 18 maar soms zakkers van 14.5. Heb geen blauwe stengels gehad en een mooie eerste oogst. En een warmhoud matje is leuk als je er wat op legt maar echt je hok verwarmen nee. Valt erg mee dus man

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Kijk uit met dauwpunt, inzonderheid aan het einde van de bloei!

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik probeer er erg op te letten ook hoor en te voorkomen. En als de lamp uit staat buitenlucht klep dicht zetten ook. Maar met veel wind en storm zakt hij toch 2 a 3 graden. Het is vervelend maar 80% van de tijd met de lamp uit is het 16+ 17 +gelukkig

      #5
      In de winter kweek ik gewoon soorten die tegen de kou kunnen en laat de raam behoorlijk veel open zonder maar iets bij te verwarmen. Er bestaat genetica die superieure wiet kan leveren, zelfs wanneer het koud is.
      Hebt ge geld teveel en stoort een hoge eindfactuur en een hoge maandelijkse aflossing u niet, dan kun je investeren wat het meest gebruikersvriendelijkste is.
      Maar die robuuste planten kunnen je aardig verbazen tijdens een koudere periode en hogere lv. Zolang ge maar voldoende afzuigt, ventileert en de regelmaat aanhoudt gaan die netjes de winter door.
      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

      Comment

      Bezig...
      X