Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hoe word je eigenaar van de naam van een je eigen wiet plant of zaad ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe word je eigenaar van de naam van een je eigen wiet plant of zaad ?

    Korting op 420shop
    weet iemand ? hoe word je eigenaar van de naam van een je eigen wiet plant of zaad word ?
    die je zelf uit anderen genetica heb samen gesteld en nog niet besta op de markt
    weet iemand hoe dat zit ?

    Greet Mandarijn

    #2
    ja door te kruisen en kruisen en kruisen en kruisen en kruisen he

    Comment


      #3
      Uit landrassen de gewenste fenotypes verzamelen, stabiliseren, samenbrengen en eventueel terug kruisen.


      Sin-t%C3%ADtulo2.jpg

      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

      Comment


        #4
        dat is al gebeurd zaden zat. het gaat er om de naam van de soort die gemaakt is. hoe kan je die zeg maar claimen.
        door ze gewoon op de markt te gooien ? onder een naam die nog niet besta en je breder naam op de verpakking te zetten ?
        hoe doen ze dat zijn er regels ?

        Comment


        • Sativied
          Sativied commented
          Editing a comment
          Testers uitdelen, meedoen aan de HighTimes cup (en winnen), handelsregister aanvragen, webshop openen, zadenshops contacteren.

        #5
        Geen enkele plant is te copyrighten, je noemt ze zoals je wilt.
        Keep it simple and don’t invent with your mouth.

        Comment


          #6
          Een bedrijf beginnen en het een naam geven. Adverteren etc.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            oke tnx dan weet ik genoeg

            Comment


            • Sativied
              Sativied commented
              Editing a comment
              Vertel eens wat meer over uw soort.

            #8
            ik kan daar geen uitspraak doen over de soorten die ik heb gebruikt om een nieuwe hybrid fem te maken.
            het enigen wat ik kan zegen dat het allemaal usa genetica heb lekker veel THC
            dit is een topje van een met de zaadje s er in
            thc.jpg

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Een hybride fem met zaad er in? Dan is er toch iets goed fout gegaan tijdens het kruisen!!!

            #9
            Hoe kom je er vanaf

            Comment


              #10
              Je kunt een naam als merknaam deponeren. Barneys doet dat bijvoorbeeld bij sommige soortjes, dan staat er TM (Trade Mark) achter. Dan kan in principe niemand met jouw naam gaan lopen.

              Comment


                #11
                kelderkastje voor de info.

                Comment


                  #12
                  Ga anders naar het ondernemingsloket en vraag welke nacebel codes je nodig hebt voor wiet te kweken en je zal snel antwoord hebben op je vraag. Je kan zoiets niet claimen.

                  Barneys? Geestig. Vanwaar komt Gorilla glue? Tangerine dream? Skittlez? Skywalker?

                  Comment


                  • Sativied
                    Sativied commented
                    Editing a comment
                    Daarom moet die shit gewoon legaal of minstens gedecriminaliseerd worden. Free Marijuana!
                    Maar als men dan alleen op thc gaat selecteren, verliezen we de medicinale waardes over de tijd. Er is grootschalig onderzoek geweest en het wees uit dat diverse soorten voordelen bieden bij diverse menselijke kwalen. Maar iedere kwaal had dan wel een specifiek terpenenprofiel nodig om er de maximale kracht uit te halen. It’s medicine.

                  • beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment
                    Beetje vaag onderzoek zo. Soit, ik mankeer niks en als ik iets mankeer ga ik naar den huisarts dus mij boeit dat niet.

                  • Sativied
                    Sativied commented
                    Editing a comment
                    Neen niet vaag. Zeer concreet zoals we het van iets wetenschappelijk verwachten.
                    https://www.healtheuropa.eu/medical-...israel/101441/

                    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cannabis_in_Israel

                    En gedenk hoeveel kinderen al reeds medicinale cannabis krijgen... met THC. https://cannakids.org/

                  #13
                  https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kwekersrecht
                  Keep it simple and don’t invent with your mouth.

                  Comment


                    #14
                    In Nederland geldt het kwekersrecht, maar om daar aan te voldoen zul je 1) unieke ouders moeten hebben die niet direct (volgens mij tenminste 6 generaties verwijderd) voortkomen uit bekende soorten waar al rechten op liggen en 2) moeten kunnen bewijzen dat jouw soort zich van andere soorten onderscheidt. Je zult een naam en toenaam moeten koppelen aan het bestand en goedkeuring moeten krijgen. Daarnaast moet je enige moeite doen om de enige aanbieder te zijn en blijven.

                    Ik weet dat fruittelers en verdelaars in de landbouwgewassen daar trucs voor hebben; ze maken een DNA label met een stukje onzincode op een gebied wat niet gauw muteert. Die code is uniek per bedrijf en zo beschermt bijvoorbeeld Bayer en Monsanto hun rassen. Met een PCR-test, zoals je bij covid ook zou kunnen doen, kun je makkelijk aantonen of dat labeltje aanwezig is.
                    Het maken van zo'n label kost ongeveer 1200 euro, het implementeren van zo'n label nog eens 2000 euro en het testen ongeveer 6,50 per monster.
                    Maar dan komt de hamvraag: stel je vind jouw genetica in andermans planten, wat doe je dan?
                    Aanklagen? Veel succes! Je zult de verkopende partij moeten achterhalen en die kan voor 50 euro de boel failliet verklaren en voor nog eens 50 euro een nieuwe bedrijfsnaam opzetten om het trucje te herhalen. Da's 20 zaden verkopen en de boel is terugverdiend. Een ander heikel punt is dat je gedelfde inkomsten niet echt makkelijk kunt verhalen; vind maar eens een kweker die 400 planten met jouw label heeft staan en daar geld aan verdient. Mensen lopen er niet echt mee te koop. En als een coffeeshop het heeft liggen, bewijs dan maar eens dat de zaden waaruit die wiet komt niet bij jou gekocht zijn en vermeerderd zijn door stekken.. Met 1 zaadje 1000 stekken maken is niet eens zoveel werk.

                    Een onbeschermde naam geven aan een ras kan altijd, dat doe ik ook om mijn eigen planten uit elkaar te houden, dat hoeft niet eens een uniek ras te zijn. Maar het wettelijk beschermen is in NL nauwelijks te doen voor cannabis.
                    Vandaar dat sommige bedrijven over gaan op trademarks en registered merknamen. Het valt dan onder een ander eigendomsrecht. Men kan dan copyright-wetten toepassen, zelfs als de soort bewezen anders is; het is een merknaam en die naam(!) mag niet zomaar gekopieerd worden. Maar ook hier vind er wildgroei plaats.

                    In feite draait 't in deze specifieke tak van de planten wereld om goed vertrouwen en maar hopen dat als je white widow koopt, er ook white widow genetica in zit. Het punt is alleen dat iedereen een eigen WW heeft en niemand het origineel nog in bezit heeft. Probeer dan maar eens te claimen dat je 'm hebt, of dat je 'm niet hebt.


                    Het hele landrasverhaal is een gimmick om goed te verkopen. Binnen no-time is dat zo verbasterd met reeds bekende genetica dat er weinig meer van het landras over is. Voornamelijk omdat wij al jaren selecteren op dominante genen, die met gemak 90% van een landras DNA "overschrijven" of verdringen in 2 generaties. Het over-erven van vader en moeder is in theorie 50/50 maar in de praktijk soms 80/20 of soms zelfs 90/10. Dat verschilt per chromosoom en zelfs per omgevingsfactor ontzettend. Vandaar dat een goede veredelaar werkt met grote aantallen, niet met een paar honderd, maar een paar tientallen duizenden. De veredelaar waar ik voor gewerkt heb hanteerde aantallen van rond de 10.000 per ras voor de selectie. Daaruit kwamen 24 ouderparen die geschikt leken, om vervolgens slechts 3 F1 rassen mee te maken. Vanwege het ontzettende formaat en alle toestanden er omheen mocht een veredelaar ook maar maximaal 4 productierassen ontwikkelen per 12 jaar.
                    Leverde wel 51 miljoen euro per jaar, per ras op.

                    In de hobbyteelt moeten we 't doen met hobby-aantallen. Maar juist door die verdringing en selectie die we al jaren op dezelfde eigenschappen doen, is het vrij makkelijk om snel tot een goede soort te komen. We willen allemaal veel kristallen, veel smaak, dikke toppen en als het kan goede ziekteresistentie - dat laatste daar selecteert helaas bijna niemand op. Laat je vooral niet tegenhouden door de onprofessionaliteit, want zodra je een topsoort hebt.. Dan had je gewild dat je 'm opnieuw kon herbouwen zoals ik heb met de Punisher #2. Of je pakt het beter aan en je zorgt gewoon dat je 0 zaden uitdeelt en de rest van je leven gratis een unieke soort kan roken.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #15
                      Maar om echt eigenaar te worden van een nieuwe soort, kan je toch moeilijk andermans werk nemen?
                      Als ik een Afghan, Skunk en Haze van een zaadbank zou nemen en daarmee polyhybrides samenstel, zijn ze toch niet mijn eigen soorten? Maar komt de selectie uit landrassen, dan mag je dat wel je eigen soort noemen.
                      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

                      Comment

                      Bezig...
                      X