Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

kalender met oogst en ontkiemtijden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kalender met oogst en ontkiemtijden

    Korting op 420shop
    Heey,

    wanneer ik zaadjes in Spanje bestel krijg ik daar altijd een kalender bij met dagen met ontkiemen en oogsten.
    Wat vinden jullie daarvan? Is het onzin of de moeite waard eens te proberen?

    Als ik de zaadjes binnen heb, kan ik niet wachten om ze in de grond te zetten, en om dan weer 2 weken te wachten op een moment op de kalender.....
    sigpic

    #2
    De kalender is enkel een richtlijn. Vaak kun je er 2 weken bij optellen.

    Heb je een voorbeeld van de kalender dan kan ik mee kijken wat het precies is.

    Comment


      #3
      Voorbeeldje van dit jaar

      IMG_20220517_102612.jpg
      sigpic

      Comment


        #4
        Ik denk dat het een maankalender is, kijk maar, zie link:

        Maankalender Cannabis en de maan Original Sensible Seeds Nederland Discrete wereldwijde levering en gratis cannabiszaden bij elke bestelling


        Comment


          #5
          Ja dat denk ik ook, maar zou het zin hebben om je aan die tijden te houden?
          sigpic

          Comment


            #6
            Deze manier van het gebruik maanstanden wordt al eeuwen gebruikt, het is daarom ook geen pseudowetenschap, er zijn steeds meer bewijzen dat het klopt.

            Ikzelf weet er veel te weinig van, maar misschien kan Rietslang Je hier meer over vertellen.
            Ondertussen kan je deze link ook ff lezen, toch ook interessant.

            Wiet kweken volgens de maancyclus is voor kwekers een handig hulpmiddel. Lees hier waarom het volgens sommigen betere oogsten en sterkere planten oplevert.


            ​​​​​​​Succes

            Comment


              #7
              Ik vind het zeker de moeite en soms kan het wel een verschil maken kwestie aanplant, stekken nemen, oogsten, snoeien, (niet)bemesten enz..
              Heb het hier wat proberen samenvatten:
              Dit is toch wel een niet onbelangrijk onderdeel van het kweken vind ikzelf, en omdat dit mss minder gekend is besloot dan maar enige basisprincipes vh biologisch-dynamisch kort samen te vatten kwestie dat men weet -in theorie- wanneer best welke handelingen te gaan uitvoeren volgens het oneindig ritme vd natuur, natuurlijk! kun


              Die kalender van jouw zal voor de Spaanse tijd zijn, als je onze maan wilt overwegen kan ik MariaThun zaaikalender sterk aanbevelen:
              Maria Thun's zaaikalender 2022 (Paperback). De originele biodynamische zaaikalender, gebaseerd op tientallen jaren onderzoek door biodynamische pionier...

              Ze hebben ondertussen ook een app.

              De moon&garden en BD Garden apps zijn ook lekker handig en gratis.
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment

              Bezig...
              X