Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stekjes maken of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekjes maken of niet?

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Ik ben een tijdje geleden eindelijk begonnen met het kweken van mijn eigen plantjes.
    Net toen ik starte met kweken, ben ik een weekendje met vrienden naar de belgische kust gegaan.
    Toen ik terug kwam, zag ik dat 1 van de jonge en fragiele plantjes had geleden aan hittestress.
    Ik heb meteen opgezocht wat ik kon doen om het plantje te helpen en heb dit ook gedaan.
    De plant is wat trager beginnen groeien, maar is vrij goed hersteld voor zover ik kan zien.

    Ik zou nu graag klonen maken van deze plant, aangezien hij niet erg groot is geworden tijdens de groeiperiode.

    Mijn vraag is: Nemen de stekjes ook de stress over (of de tragere groei) of gaan ze uiteindelijk groeien zoals een gezonde plant zou moeten groeien?
    M.a.w is het de moeite om van deze plant stekjes te maken of beter gewoon een andere gezonde "moederplant" laten groeien?

    Greets, Jeazy!

    #2
    Doe maar niet.

    Comment


      #3
      Ik hoopte eerlijk gezegd op een geheel ander antwoord, maar wist eigenlijk al dat het geen goed idee zou zijn.
      Dankje voor de bevestiging Kunichika.

      Comment


        #4
        Gewoon stekken pakken, de plant heeft zich hersteld volgens jou, als het nieuwe gewas er fris en fruitig uit ziet, gewoon doen.

        Je kan natuurlijk altijd een reserve ontkiemen, maar als de stekken goed wortelen dan heb je die alvast.

        Comment


          #5
          Als je stekken pakt prima, maar niet de gehele plant afknippen hé!

          Maar tussen een stek pakken en die laten wortelen zit een kweekbakje en een 8 watt led tl van verschil!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #6
            Ik heb besloten om het toch eens te proberen. Uiteindelijk kan je er alleen maar van leren.
            Ik heb ook Clonex gel gekocht, aangezien dit toch zou helpen om wat beter te kunnen wortelen. (hoop ik toch)
            en een paar nieuwe zaadjes aangeschaft moest het toch niet lukken.

            Hork, Ik ben voorzichtig geweest!
            Heb er nu een oude 100 watt plafondlamp ver genoeg boven gehangen.
            6500k, dus zou goed moeten zijn voor zaailing en stekjes voor zover ik het begrijp.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Als je de lamp er ver genoeg van hebt moet het lukken zo!
          Bezig...
          X