Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Groei versnellen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groei versnellen?

Korting op 420shop
    Beste,

Ik ben bezig met mijn eerste kweekje, hulkberry auto’s. Als ik online opgroeiverslagen bekijk dan zie ik dat sommige erin slagen om een plant 30cm in een week kunnen laten groeien terwijl de mijne slechts rond de 20 cm blijft hangen in week 4.

Ik gebruik 400w hps lampen, 2 planten gebruik ik biologische voeding en andere 3 gebruik ik plagron.

Mijn lamp hangt op 40cm van mijn grootste plant (de middelste). De temperatuur kan oplopen tot 26,3 graden en dalen tot een 20,8graden.

Sinds kort let ik ook op de pH waarde die ik voed die licht nu rond de 6,5.

Voor water geven werk ik nu met een vochtmeter, in het verleden al eens teveel water gegeven. Daar let ik nu veel beter op.

Ik heb de indruk dat er nieuwe blaadjes groeien maar alles zeer dicht op elkaar terwijl online bij andere daar meestal meer plaats tussen zit.

Ook probeer ik de nieuwe bladen zoveel mogelijk licht te geven door ze boven de andere te steken of door de takken onder een scrognet wat opzij te doen.

Vochtigheid licht tussen 52% en 58%

Kan mij iemand verder helpen?
    Mvg

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Veel te weinig water en zonder water groeit er niks.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Die is maar juist recoverd van een teveel aan water. Ik ben 3 dagen al terug water aan het geven ( waarvan sommigste dagen met voeding) na get droogtrekken.

Die meters die je insteekt en met 1/2 pinnen, daar heb je eigenlijk niks aan.

Til je de potten weleens op?

Heb je ze al eens overgepot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
      Die meters die je insteekt en met 1/2 pinnen, daar heb je eigenlijk niks aan.

Til je de potten weleens op?

Heb je ze al eens overgepot?
      Autoflowers verpot je best niet had ik ergens gelezen ze staan in hun uiteindelijke pot. Ik kom van een week terug dat ik even overwaterd had. Daarbij heb ik lightpotmix bijgedaan na een tijdje gingen de blaadjes terug staan. In een vorig topic zeiden de meeste teveel water. Ze krijgen als ze droog staan nu een halve liter water (wat vandaag maar 2 planten hebben gekregen).

optillen met dat net gaat niet zo goed en ik heb er weinig gevoel in daarom de meter.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Centimeter is genoeg, ik heb tuingaas en dat lukt ook dus niet zeuren.

Ik ga de lampen iets hoger plaatsen hopelijk heeft dit positief effect.

Comment

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Lampen hoger hangen zorgt voor strek, dat wil je niet aangezien ze in de bloei ook nog genoeg gaan strekken. Ik denk dat je je er een beetje op verkijkt. Als je planten 30 cm ziet groeien in een week is dat vaak ook strek want zo snel groeien ze echt niet. Daarbij komt ook nog eens kijken dat alle planten verschillend zijn. De één groeit sneller dan de ander.

Je planten zijn nu 4 weken oud, nog een week of 2 en dan gaan ze bloeien, dan worden ze vanzelf al een stuk groter in de groeispurt. Belangrijk is dat je de watergift onder controle hebt en verder is het geduld hebben.

Filip vanaf wanneer begint die groeispurt? Ik vergelijk met kweken die dezelfde strain gebruiken.

Comment

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Als ze gaan bloeien, goreien ze nog een week of 2 à 3 door en kunnen ze nog eens zo groot worden. Sommige soorten wel 1,5 keer.

Ik ga ze dan terug op 40cm hangen. Mss moet ik wat meer geduld hebben😞

Comment

Wiet is een van de snelst groeiende gewassen op aarde. Daar is niet veel geduld voor nodig, maar wel een beetje begrip: als ze een zware tijd hebben gehad, dan hebben ze effe een weekje of twee nodig om weer aan te slaan. Ik heb hier great basin bristlecone pines staan die met een beetje geluk een centimeter per jaar groeien, maar ik moet ze wel elke dag water geven. Zelfs cactussen zijn sneller. Om het maar even in perspectief te zetten.

Vocht meten in de bodem kun je het beste doen met een lange sate prikker, ram die diep in de aarde en elke keer als je water wilt geven dan kijk je simpelweg of dat stokje nog vochtig is. Als hij nog vochtig is, dan hoeft het niet.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Oh man, dat was de wiet kweken voor gabbers bijbel! Een verzameling internet-informatie samengepakt in een tekstbestand van 92 pagina's. Dat was een van de eerste volledige kweek-instructies die op het web te vinden was rond 2004. Tof document was dat, wel vol met informatie die op het randje van de werkelijkheid balanceerde, maar toch was het een goede instructie tot op zekere hoogte. Ik vraag me oprecht weleens af hoeveel mensen kanker hebben gekregen door met colchicine te kloten naar aanleiding van dat stuk. Het is link spul.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Inderdaad wat er door de longen gegaan is wil je dikwijls niet weten ook he. Bij googlen kom je bij wietforum uit en daar spontane reacties van ga ik ook proberen leukweg. Overwinteren van wietplanten en meerjarige bomen van maken vond ik ook een leuke. Is dus nog terug te vinden ook online, zoek ik ff op ook. Daarop las ik nog dat tarwe bv 6 chromosomen heeft, en in een ver verleden ook kon bewerkt xijn met colchicine. Maar dan lees ik ook dat het middel niet meegaat in de genetica dus wat is er waar van he.

• LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Polyploidie is vrij normaal binnen het plantenrijk, schimmels zijn er nog beter in; die kunnen bestaan uit meerdere verschillende individuen die sexueel versmolten zijn tot een 142 sets(!) chromosomen tellende celkern, minstens 142 verschillende setjes. Het record staat volgens mij op een kleine 1500.
          In de oudste bomen ter wereld kun je zelfs vinden dat sommige takken een heel andere set hebben dan andere takken, alsof ze verschillende ouders hebben gehad.
          Het overwinteren van wietplanten heb ik een paar jaar gedaan, maar na een jaar of 2 zie je wel dat er afbraak plaatsvindt; de groeikracht verdwijnt en herma-trekjes komen sterk tot uiting in wiet. Kopietjes maken van kopietjes, dat kan alleen als je solide genen hebt die ervoor gemaakt zijn. Wiet heeft die niet, dat maakt het een heel snel evoluerende plant die makkelijk te veredelen is! Maar wel met een heel kort leven. Met de meeste planten die eenjarig zijn, heeft colchicine nauwelijks generatie-effecten. Een generatie doorzetten kan, maar de tweede is erg lastig. Als het ooit in tarwe is toegepast - wat ik vreemd zou vinden - dan blijft dat effect niet lang standhouden. Ik denk eerder dat een natuurlijke mutatie (die komen veel, heel veel voor, met name als je miljoenen planten zaait zoals in een tarweveld!) vastgelegd is door veredeling. Het is een 2000 jaar durend proces geweest en dat zijn dus minstens 2000 generaties van velden vol met miljoenen planten over de hele westerse wereld.. De kans dat je dan een afwijking vind is 100%. Soms wil zo'n natuurlijke mutatie - of in het geval van colchicine: een chemische blokkade in het delen van de chromosomen - stand houden en die is dan stevig verankerd.
          In de plantenlabs waar ik gewerkt heb, hebben we gevallen gehad van planten die diploide waren, die na 3 jaar kweek opeens tetra of heptaploide werden. Zonder chemicaliën. Maar zoveel sets chromosomen is een enorme belasting voor de cellen; ze krijgen x-keer zoveel opdrachten en moeten x-keer zo hard werken.. Zie het als 5x dezelfde windows draaien op 1 computer, tegelijkertijd. Dat houdt vaak geen stand. Tenzij er een uitzondering tussen zit: wet van de grote getallen. Maar vaak verandert een plant dan in een soort mega lelijk hoopje armoede, een soort pudding met blaadjes en vergroeiingen die er voor zorgen dat er geen enkel orgaan te onderscheiden valt. Hetzelfde effect kan colchicine op mensen hebben.

Ik vermoed dat de groeispurt begonnen zijn en de bloei bij de meeste.

Zou ik de hoeveelheid water even naar boven krikken met een vierde?

Begin ik best met bloei voeding+groeivoeding te geven of zou dat de groei tegen houden (grootste strain is maar 37 cm terwijl die graag minimum op 60 zie(de zaadbank belooft 80 a 1m20 (rechts boven)))

2 van mijn planten die easyboost biologische voeding gekregen hebben (vooraf in de aarde gemixt (koop ik nooit meer)) worden bladuiteinden geel. Er wordt beweerd dat je nooit kan overvoeden hiermee, maar ze drinken heel traag. Kan ik die nog redden op een bepaalde manier?

Comment

Mijn excuses voor wat slechtere kwaliteit van foto maar ik ben er even niet bij dus ik heb moeten inzoemen. Ik vermoed dat dit kroontjes zijn.

mijn rappe groei is maar begonnen ik wil ze niet stunnen😔

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Neem nou es een foto met wit licht, dus zonder hps.

Ik ga dit vanavond doen. Maar een andere vraag is dat goed want mijn lichtvochtigheid is groter vuiten mijn tent. En als ik een flits gebruik geeft dit geen lichtstress?(ok het zijn nu autoflowers maar stel dat je dit doet met fotogenerieke planten?)

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Geen flits gebruiken, gewoon wit licht, zaklamp.

5 minuten voor/na licht periode.

@Rrepellsteeltjam

Comment

Rreppellsteeltjam kan je mij een voorbeeld tonen hoe zooon pruik er minimaal moet uitzien?

Comment

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ik zou zeggen, lees eens wat verslagen. Het is wel handig als alles op een presenteerblaadje wordt gepresenteerd maar het is veel leuker om dingen zelf uit te zoeken

Flip Hasjkip ik lees voornamelijk als de pruiken tonen of als ze stoppen met groeien. Ik wil voornamelijk geen fouten maken. Ik dacht van wel bloom voeding te geven maar blijkbaar nog niet

Comment

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Snap ik, daarom zou je verslagen kunnen lezen, daar zijn alle fouten wel eens gemaakt en kan je zien wanneer mensen de bloei beginnen te tellen. Als je echt pruikjes hebt, een bosje met zo’n 20 à 25 witte haren, dan begin je met bloeivoeding, dan tel je de bloei.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Verschil tussen dit en een pruikje zie je wel.
      Bezig...
      X