Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat ik nou niet snap aan het hele weed gebeuren....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat ik nou niet snap aan het hele weed gebeuren....

Korting op 420shop
    Ik lees al wekenlang alles dat er maar te vinden is over het groeien en bloeien van Weed. Met verbazing lees ik overal dat buitenweed niet hetzelfde opbrengt als weed dat binnen is gekweekt. Vreemd als ik dat vergelijk met de normale produkten in de winkels. Ik betaal voor een kropje sla dat zonder allerlei hulpmiddeltjes is gegroeid bij een natuurvoedingswinkel meer dan bij de buurtsuper. Soms zien de natuurvoedingsmiddelen er niet zo mooi uit als de spullen die je overal ziet liggen dus daar kan ik dan nog weer inkomen. Maar je zou toch zeggen(of beter; ik als leek zeg
    als je toch weed kunt roken waarbij niet allerlei dingen zijn toegevoegd of gebruikt maar dat op een kalme rustige manier is groot geworden betaal je daar toch liever iets meer voor?
    En dan mijn 2e vraag...
    Het verduisteren. Ik lees dat de kasten etc. echt helemaal lichtdicht moeten zijn. Als planten in de natuur groeien is het ook niet precies 12 of 18 uur aardedonker maar is er licht van de maan enz. Misschien zijn het wel hele domme vragen maar ik ben dan ook een groentje wat dit gebeuren aangaat.

Re: Wat ik nou niet snap aan het hele weed gebeuren....

Oorspronkelijk geplaatst door Red Widow View Post
    Maar je zou toch zeggen(of beter; ik als leek zeg
    als je toch weed kunt roken waarbij niet allerlei dingen zijn toegevoegd of gebruikt maar dat op een kalme rustige manier is groot geworden betaal je daar toch liever iets meer voor?
    de grap is juist om voor die kwaliteiten zo min mogelijk te betalen ..niks bij voorkeur, en wel maximale controle over hoe&wat

Oorspronkelijk geplaatst door Red Widow View Post
    En dan mijn 2e vraag...
    Het verduisteren. Ik lees dat de kasten etc. echt helemaal lichtdicht moeten zijn. Als planten in de natuur groeien is het ook niet precies 12 of 18 uur aardedonker maar is er licht van de maan enz. Misschien zijn het wel hele domme vragen maar ik ben dan ook een groentje wat dit gebeuren aangaat.

het hebben van een lichtdichte kast/tent heeft een heel erg groot voordeel > er gaat geen licht naar buiten...
    geen doen hoor, om elke keer de gordijntjes dicht te moeten schuiven als er een stel HPS-kanonnen beginnen te blazen.

gekste is misschien nog wel om zo mooi plantje met zoveel zorg groot te brengen, en 'm daarna fijn in de fik te steken...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

At moreweed: Hij bedoelt dat een verduistering bij buitenkweek, hoe kan er dan licht van in zijn verduister tent naar buiten gaan?

At red widow:
      Met opbrengt bedoel je prijs per gram toch? Een plant buiten geeft meer grammen dan binnen aangezien ze langer groeien en de hoogte geen probleem is waardoor het bomen van +3 meter kunnen worden. Binnen kunnen allerlei technieken toegepast worden waardoor de smaak, kwaliteit beter kan zijn. (vb spoelen van de aarde op het einde van de bloei) Buiten kan je ook de pech hebben dat ze in de bloei te weinig licht krijgen door slecht weer.. Bovendien is binnenwiet meestal duurder omdat veel van de soorten langer nodig hebben om af te bloeien (12 tot 14 weken bloei) Probeer zo een soort maar eens buiten te kweken. Bovendien is roken al ongezond waardoor bijna niemand zich ook al zorgen gaat maken of het wel biologisch is. En een label voor biowiet bestaat er ook niet dus kan elke boer zeggen dan zijn wiet bio is. Maar het is perfect mogelijk om sommige soorten buiten dezelfde kwaliteit te halen als binnen. Ook heeft de binnenkweker dure apparatuur nodig zoals lampen, elektriciteit. welke hij doorrekent naar de klant. Dus als je het zo bekijkt brengt het voor de binnen en buitenkweker wss evenveel op.

Dat verduisteren, daarover heeft hazeolator een topic geschreven. Ik denk dat als er een klein gaatje in de verduistering zit en de zon echt fel is er zo een felle lichtstraal je plant gaat bereiken. Dat is wel wat anders dan wat schemerlicht door de maan.

gtz jan
      Last edited by janleuri; 15 May 2011, 02:26.

Comment

Kijk... nu ben ik een beetje wijzer. Ik heb voor het eerst wat plantjes staan en heb geen enkel idee wat de kosten zijn voor het kweken binnen. Om het zinnetje "Roken is ongezond.." heb ik smakelijk zitten lachen. Inderdaad...roken is ongezond dus jezelf voor de gek houden met "gezonde weed" met tabak is ergens onzin. Ik rook en vind het heerlijk. Hoewel ik alles zonder hulpmiddeltjes wilde doen ben ik toch na het lezen hier naar de bouwmarkt gegaan en heb een looplamp met een energiezuinige lamp (in de juiste kleur) boven mijn weduwe's gehangen. Bij een winkel voor agrarische middelen heb ik een PH-meter en Vochtigheidsmeter gehaald. 10,- per stuk. Zal wel niks zijn maar ik merk dat het enthousiasme van de groeiers en bloeiers hier erg aanstekelijk is. Bedankt voor de uitleg.

Comment

veel lezen,en dan nog alles verkeerd doen,best knap

Comment

een looplamp is toch meestal met een vaste ingebouwde tl buis? ik denk ook dat daar nergens een kleurcode op vermeld staat.

gtz jan

Comment

@ tumble trimmert: Jullie zullen nog wel vaker smakelijk lachen om mijn opmerkingen. Ik ben vreselijk eigenwijs en probeer aan alles mijn eigen draai te geven. Maar tot dusver doen mijn weduwes het goed. En alles verkeerd doen? Ik dacht het niet. Ik heb het gepresteerd om uit 5 zaadjes 6 stekjes te halen. Nou jij weer. Eerlijkheidshalve heb ik nummer 6 die wel erg klein bleef gisteren wel "vermoord". Ik dacht ik geef hem ietsjes voeding..drupje maar en lekker dicht bij de lamp. 's avonds was het plantje helemaal geel dus ik heb met eigen ogen gezien dat jullie gelijk hebben qua overvoeden en te dicht bij het licht. Wat dat betreft beken ik mijn ongelijk. De hydro en Ph meter heb ik uitgeprobeerd bij iemand die duurdere spullen heeft. De waardes die mijn meters aangaven verschilden niet eens zoveel dus dat viel me mee. Ik had eerst alleen de PH meter gekocht en toen bleek dat de waardes er niet zoveel naast zaten heb ik ook nog de hydromter gehaald.
              @janleuri: Dit was een simpel looplampje en ik heb er een energiebesparende lamp van Osram in de juiste kleur ingedraaid. De plantjes staan nu lekker bij de verwarming met een lampje erop.

Comment

kom maar op met de foto,s dan

Comment

Ik doe mijn best maar aangezien ik 2 tieners in huis heb waarvan de oudste de gekste dingen doet en letterlijk alles op de foto zet en filmt zijn voortdurend mijn batterijen net leeg..of spoorloos verdwenen en hetzelfde overkomt me met die opslagkaartjes uit de camera's. Ondertussen staan er 4 dames op mijn balkon en is nummer 5 verhuisd naar een familielid. Ze staan in flinke potten lekker te zonnen. Ik hoop op een warme lange zomer. En al doe ik na al het lezen alles fout..ze zien er wel lekker groen uit en houden hun blaadjes fier omhoog.

Comment

succes ermee

Comment

Bezig...
                    X