Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help ! Zaailingen groeien wel maar wortellen niet

thnx
    Echte mannen eten geen honing , die kauwen bijen !

Comment

ze gaan goed tog wat is het probleem wortles komen vanzelt toppen komen vanzelff Geduld man!!!!
      Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

:alienstoned:​← klik hier

sigpic

Comment

Ja klopt geduld zou het zijn , was vandaag ook ff bij de growshop geweest en hun zeiden , weinig water geven , zelf gaf hij 50ml per 3 a 4 dagen , denk dat ik ze dus te nat heb gemaakt , de bekende beginners fout , vanaf nu ff een paar dagen niks geven en dan hopen dat het goed komt ,ik heb nu wel een goede achterstand maar voor andere suggesties sta ik altijd open , alvast bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eazy View Post
          kleurcode 840 cool white van philips er hangen 2 stuks boven en ik heb een inlaat en uitlaat en alles bekleed met alluminium folie , staan in de stekgrond en lampen hange 2 a 5 cm er boven , temp = rond 23 a 28 en lv rond 45 a 55 % zou zegge (na veel gekeken en gegoogled ) dat het zo goed of zelfs perfect moet zijn tog ? maar de vraag blijft waarom ze niet wortellen ? misschien te nat geweest of te vaak of te veel water of wortel beschadiging , laat maar horen ondertussen wacht ik rustig af en laat de zaailingen met rust zoals me is vertelt

thnx voor t meedenken hoe meer hoe beter
          Dat ziet er goed uit!
          Probeer idd eens wat minder water, je kan je potten ook even wegen. Dan weet je zeker hoe het zit.

btw, alufloie is niet de beste oplossin. Dat is wit schilderen...
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eazy View Post
            9 x hermafrodiet zaden
            Zijn dit zaden van een herma wat je hier bedoeld? Wat ben je er dan mee...
            Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silve R View Post
              Zijn dit zaden van een herma wat je hier bedoeld? Wat ben je er dan mee...
              Gr
              9 zaadjes van vorig jaar bleek dat me plant herma was geworde door stress , heb ze ontkiemt om eventueel te experimenteren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N View Post
                Dat ziet er goed uit!
                Probeer idd eens wat minder water, je kan je potten ook even wegen. Dan weet je zeker hoe het zit.

btw, alufloie is niet de beste oplossin. Dat is wit schilderen...
                Heb j misschien een klein verklaringkje over dat wit schilderen ? Waarom dat beter is , ken ik weer wat leren

Comment

Aluminiumfolie kun je zal altijd kreukelen. Wanneer hier het licht reflecteerd, kunnen er ongegelijke brandpunten ontstaan op je plant. Bijv op de 1 heel veel en op de ander heel weinig. Ook is het mogelijk dat je brandpunten krijgt op je bladeren, maar met TL vraag ik me dat af.

Gewoon buiten zetten met dit weer.
                  Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterww View Post
                    Aluminiumfolie kun je zal altijd kreukelen. Wanneer hier het licht reflecteerd, kunnen er ongegelijke brandpunten ontstaan op je plant. Bijv op de 1 heel veel en op de ander heel weinig. Ook is het mogelijk dat je brandpunten krijgt op je bladeren, maar met TL vraag ik me dat af.

Gewoon buiten zetten met dit weer.
                    Jah indd tis maar tl licht , plus ik heb het aardig strak beplakt en strak getrokke met alluminium tape , de plantjes hebben nog hele dunne stammetjes een sate prikker is nog dikker :p hahah ik laat ze nog een weekie voorgroeien en dan gooi ik ze naar buite , ben opzoek naar een mini zwenkventilatortje om ze wat sterker te maken iemand enig idee waar ze te koop zijn ?

Gr eazy en alvast bedankt voor de tips en het meedenken

Comment

Hey people

ff een klein updatetje ,
                      de plantjes slaan nu goed aan .
                      Ik heb ze een paar dagen goed droog laten staan en daarna een klein beetje water gegeven .
                      Ik ben gestopt met via de plantenspuit water te geven , ik geef gewoon via een maatbeker en in 2 keer , het overtollige loopt er toch onderuit .
                      Ben van mening dat in het begin via een plantenspuit wel goed is maar nu juist beter om gewoon via een maatbeker het te doen , want het water zakt naar beneden en de wortels gaan er dan achteraan .
                      Als ik nu onder me potjes kijk zit het potje vol met wortels , foto's volgen

gr eazy

Comment

Wit refelcteert licht heel goed. Met alu folie kan je brand plekken krijgen (hps), dat is het zelfde als met bv een spiegel.
                        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

Klopt en hebben we het al over gehad maar het zijn maar tl lampen
                          Last edited by ceBep; 20 June 2011, 23:25. Reden: verkeerd quoten, lees de regels

Comment

Des te meer reden om het te doen dacht ik zo ...

Comment

oke , dat wit schilderen bedoel je neem ik aan , ik kan het nu niet meer doen want het boxie staat al vol , maar zal t zeker onhoude thnx voor de tip

Comment

People ik heb me begin berichie aangepast ,hier nog een klein uitlegje , ze zijn vol doorgeworteld , dus blijkbaar was het geen wortel schade , maar te nat bijna verzopen .
                                Hier nog wat foto's , van de wortels maar ook van me growbox , later maak ik wel een kweekverslagje denk ik .

de volgroeide wortels

omgepot maar de pot met een plaat in 2e gedeeld , voor de voorgroei

de growbox leeg

De growbox dicht

alsnog stekken geregeld om de achterstand een beetje in te halen .

gr eazy

Comment

Bezig...
                                X