Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

banaantjes risico ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    banaantjes risico ?

    Korting op 420shop
    Hoi, heb een real amnesia uit gefeminiseerd zaad gehad, die bestoven is en zaad had gevormd. Ik weet dat bij gebruik van dit zaad er een vergroot risico is op herma's , maar nieuwsgierig als ik was toch 3 stuks opgegroeid, en goed in de gaten gehouden. Nu heb ik van de 3 er al 2 gehad die in de oksel banaantjes hebben gevormd. Normaal let ik op de ballen voor een man, maar vond dit afwijkend.
    Ik heb wel enige ervaring, maar dit is nieuw voor mij. Kan iemand mij vertellen of dit de banaantjes zijn die ontstaan bij een herma, en mocht de foto duidelijk genoeg zijn, wat is het risico in dit stadium.
    Ben benieuwd naar het antwoord.
    Attached Files

    #2
    Jaja.

    Comment


    • blink2
      blink2 commented
      Editing a comment
      expert en dan JaJa. Kan ik niet veel mee.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat zijn die banaantjes, jaja.

    #3
    Bananen weg ermee tenzij in een zeer laat stadium van de herma voorzichtig wegplukken en dagelijks checken want die groeien terug.

    Beter save then sorry

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Met stadium bedoel ik bloeifaze niet de hoeland de banaan er is even ter verduidelijking. Maar je wilt geen lange periode dit checken want je kan gemakkelijk 1 missen

    #4
    Op de tweede foto is er al een banaan open gegaan?😱

    Comment


    • blink2
      blink2 commented
      Editing a comment
      voor zover ik kon controleren niet open. Maar volgens mij bevatten deze kleine banaantjes zeer weinig tot soms geen stuifmeel. Was ook op zoek naar een antwoord op dat. Lig er verder niet zo wakker van, merk vanzelf aan de Cronic's die erbij staan of er een probleem is ontstaan. 't is maar hobby, en je leert altijd bij.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Je hebt niet veel stuifmeel nodig om een hele tent te bevruchten. Oppasen geblazen hier

    #5
    Dit is wel fors qua banaantjes, meestal komen ze toch aan het einde van de bloei, random tussen de toppen, dit zijn hele trosjes lijkt het wel. Ik heb nergens verstand van, maar als ik dit zo zie denk ik, einde strain. Ik zou hier niet mee door gaan. Wat deze ronde betreft, ja je kan weinig anders denk ik dan plukken en bidden

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mja of deftig zaad kopen eerst

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ja dat sowieso, en ja ik weet het, ik heb Tat2peet dit dat, maar dan nog, als je bereid bent om geld uit te geven aan lampen en energie en voeding en tent en de hele pestbende dan ben je eigenlijk wel een beetje mal als je dan op genetica gaat besparen... maar, dat is ook weer, ik heb zaad gehad van echt decennia oude leveranciers en dat was ook kut... dus ja... nja... weet je.. kwaak kwaak

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ik durf zelfs niets meer van rqs te kopen of met goeilla glue dna omdat die gemaakt zou zijn van herma’s😅

    #6
    wegmikken, tent schoonmaken, ruimte waar de tent staat schoonmaken, opnieuw beginnen met fatsoenlijk zaad.

    En hopen dat je de rondes erna geen problemen gaat hebben met het stuifmeel van nu.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • roller
      roller commented
      Editing a comment
      stuifmeel blijft wel geen weken intact in omgevingstemperaturen als het al vruchtbaar is.

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Volgens lr2 wel maar dan staan de volgende planten inderdaad nog niet in volle bloei. Dusja gevaar valt dan wel mee ja.

      Maar voor de huidige ronde zou ik er mee kappen.

    #7
    Kan iemand mij vertellen of dit de banaantjes zijn die ontstaan bij een herma, en mocht de foto duidelijk genoeg zijn, wat is het risico in dit stadium.
    Je hebt mannelijke en vrouwelijke bloei in een plant, dat is herma. Punt. Geen discussie. De verschijning kan bijna volledig mannelijk zijn; trosjes met bananen uit ballen en hier en daar wat vrouwelijke onderdelen, of deels vrouwelijk; banaantjes die willekeurig uit de toppen ploppen, of bijna geheel vrouwelijk; banaantjes die uit de calyxen komen.
    Het risico is dat al je planten dadelijk vol zaad zitten, ook onderontwikkeld zaad dus plukken van zaden na de oogst heeft geen zin; de wiet gaat naar verbrande pinda's smaken en je verhoogt je risico op kanker aanzienlijk ten aanzien van een normale joint.

    Maar volgens mij bevatten deze kleine banaantjes zeer weinig tot soms geen stuifmeel.
    Volgens mij heb je niet echt een idee van hoeveel stuifmeel er uit een banaantje kan komen.. Da's vrij normaal voor mensen die niet vaak achter een microscoop zitten. Als wij zo'n stofkorrel met het blote oog kunnen zien zweven in de lucht, dan zijn het ongeveer 2000-4000 op elkaar geklompte individuele korrels. En in een stuifmeelwolkje zien we honderden of misschien wel duizenden van die klompjes, nog meer zien we niet. Een speldenknopje vol stuifmeel kan een hele tent bevruchten als de condities OK zijn. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ongeveer 5-8 van die bananenbollen genoeg zijn voor een speldenknopje.
    Als ik dit jaar bananen tegenkom dan zal ik ze eens proberen te kleuren en onder de microscoop te leggen.

    Het vervelende aan hermas is dat je kunt blijven plukken maar je hoeft maar een enkel banaantje te missen om je hele oogst in hasj te laten veranderen. Begin er gewoon niet aan, dan hoef je ook geen rare gedachtenkronkels te maken om jezelf te vertellen dat het niets uit maakt..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe uit de opstelling halen en vervangen of inspuiten met alcohol wel een optie?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ongeveer een maandje op kamertemperatuur, daarna is het meeste wel dood. Dus tegen de tijd dat je nieuwe kweek in bloei staat, is het probleem al opgelost. Zelfs zonder schoonmaak. Elektronica wordt heet, dus dat helpt. Als je het helemaal zeker wilt weten dan kun je eventueel en vochtig doekje met 100% isopropylalcohol gebruiken, dat trekt in tegenstelling tot alcohol, geen water aan. Wel je elektra loskoppelen 24 uur van tevoren en niet actief gaan ventileren; een kleine vonk (bijv door statische elektriciteit in je afvoer) en je dak ligt bij de buren.

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Het water is overigens niet hetgeen wat je elektronica sloopt maar de corrosie wat erna volgt.

      Maar als je voedingswater gebruikt met veel zouten dan kan t weleens vuurwerk worden

    #8
    Bedankt voor de reacties. Voor de duidelijkheid , apart tentje voor deze proeftuin met nog 1 real Amnesia, die er ook uit gaat uit voorzorg, uit regular zaad chronic,serious seeds 3 vrouwen overgehouden , 1 white widow fem en 1 kali orange bud fem van bekende zaadbanken .
    enne ... Heb al een behoorlijk aantal soorten uit zaad gekweekt met hps en led, dus weet meestal wel hoe het werkt, maar je bent nooit uitgeleerd.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Beste is gefeminiseerd zaad tenzij je zelf wilt zaad maken. Opletten met lichtlekken!

    #9
    Leuke discussie, zeker als je de vraag erbij trekt waarom de plant herma eigenschappen vertoont. Optie A is genetisch bepaald, een doorgefokte lijn (vaak van die hippe cali strains). Hier kun je weinig mee wanneer je zelf wil gaan breeden.
    Optie B is de eigenschap die cannabis simpelweg altijd heeft, ze beschermd zichzelf omdat er gevaar is. Gevaar in de vorm van voeding, paniek bij de wortels, aanvallen van ziektes of beesten, rare lichtval is zelfs een optie.

    Veel buitensoorten zijn geselecteerd op snel bloeiende eigenschappen, vaak (dus niet altijd) zijn deze strains niet volledig geschikt om mee door te fokken. Deze soorten reageren zijn erg gevoelig voor licht, dus ook voor lichtstress.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Voeding of paniek bij de wortels zijn vaak geen probleem, aanvallen van beestjes ook niet, ziektes ook niet. Flinke wortelsnoei is wel een trigger, en licht zeker.
      Het is niet zo dat buitensoorten gevoeliger zijn of minder geschikt om mee door te fokken. Het zijn vaak juist de binnensoorten die generaties aaneen super stabiele lichtschema's krijgen en in de stress schieten als er een klein lampje staat te branden in de nacht.

    #10
    Ben er al wel uit. Stoppen met gefeminiseerd zaad, van goede zaadbank of niet, kans dat het fout gaat is zeker aanwezig. Heb nu amnesia stek(ken) in dezelfde setup gezet, perfect klaar, geen problemen, dus het heeft niet aan een lichtlek of iets van die aard gelegen want heb alles hetzelfde gedaan . Voortaan maar zelf stekken maken .

    Comment

    Bezig...
    X