Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help kast te klein

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help kast te klein

Korting op 420shop
    beste medekwekers .

ik zit met een probleem. mijn plantjes staan nu 3 weken in de bloei maar heb de indruk da ze verder blijven groeien. Ze staan op 12/12 licht. 1 plant is zodanig gegroeid dat ze met de hoofttop tegen het plafond van mijn kweekkast staat . mijn vraag is nu, mag ik die hoofttop afknippen tijdens de bloei en wat zijn de gevolgen. vriendelijke groeten yazoo

Re: help kast te klein

Beter knak en buig je die handel, een indica stopt in de bloei met groeien een sativa echter niet die groeit in de bloei gewoon door.

Comment

het zijn 3 WW plantjes ik weet wel nie als da indica's of sativa's zijn . dus het kan geen kwaad als ik de top afknip . ga de plant dan gene stress krijgen?

Comment

Comment

alvast bedankt voor de uitleg monty . ik heb nu een klein gewichtje aan een touwje gehangen waardoor ik toch terug iets meer plaats heb
          . zou het zonde vinden moest die top verloren gaan . gr yazoo

Comment

Comment

De stam zelf kun je ook knakken. Je kunt inderdaad ook gewoon toppen, aangezien je vantevoren al weet dat de plant niet te hoog mag worden.

Overigens groeit een indica dominante plant naar mijn ervaring ook gewoon door de eerste 5 weken, in het begin zeer snel en aan het einde nog maar langzaam, maar de groei gaat er echt niet helemaal uit zodra ze in de bloei gaan.

Comment

Bedankt voor de informatie mathijs! De planten komen nu al bijna boven de schutting uit en het duurt nog wel even voordat ze gaan bloeien dus ik wou wel graag wat maatregelen treffen. Maar dat knakken, is dat net zo gemakkelijk als het klinkt? Ik probeer altijd zo goed mogelijk voor de planten te zorgen en de stam knakken klinkt op z'n zachtst gezegd een beetje onnatuurlijk

Comment

Het kan onnatuurlijk klinken, maar in de natuur komt het vaak genoeg voor doordat het hard waait of er iets langs of overheen loopt.
                  Dus heeft de plant een proces om dergelijke schade snel te verhelpen.

HIER vind je er een topic over, lees dat eens door.
                  HIER staat extra uitgelegd hoe het knakken zelf in zijn werk gaat, het is niet de bedoeling dat je de boel breekt namelijk.

Je zult trouwens meer dan 1 keer moeten knakken, want de geknakte tak buigt weer langzaam terug om naar boven.

Ik vraag me trouwens wel af hoe het kan dat je buitenplanten al zo groot zijn, of is je schutting zo laag?
                  Last edited by mathijs; 22 June 2011, 18:20.

Comment

Bedankt man! Duidelijke informatie! Ik heb vanmiddag de planten alvast getopt. In dat eerste topic staat ook dat je het beste in augustus mee kunt beginnen. Betekent dat ook dat het op dit moment ronduit onverstandig is? Ik heb het vermoeden dat ze met een halve maand wel boven de schutting uitkomen, wat de buren niet blij maakt maar mij uiteraard wel .

Comment

Dan top je ze nu eerst 2x terug en dan begin je in augustus lekker met knakken.

Comment

Dat is wat ga ik doen! Bedankt mathijs voor de informatie. Ik zal binnenkort wat foto's posten van de vooruitgang. Nogmaals bedankt!

Comment

De M & M's hebben jou weer goed op weg geholpen.
                          Monty en Mathijs

Comment

Is ook zo, dat zou ik bijna vergeten, Monty ook bedankt!

Comment

heb de top van de plant gebogen en tot nu toe gaat alles goed . de volgende keer ga ik de dames op voorhand toppen zoda ik niet terug het zelfde probleem krijg
                              . gr

Comment

Bezig...
                              X