Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Heb ik schimmel/rot in mijn AMG?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heb ik schimmel/rot in mijn AMG?

    Korting op 420shop
    Ik vraag mij af of ik rot in mijn pot met AMG heb.
    Het heeft een sterke ammonia geur gekregen en ik zie toch iets wits wat er niet lijkt te horen. De wiet is ook lastig uit elkaar te halen en lijkt vochtiger dan hij was toen ik hem kreeg.

    Zou iemand mij op weg kunnen helpen? Ik wil natuurlijk geen schimmel vaporizen.


    Attached Files

    #2
    https://www.zamnesia.nl/blog-voorkom...e%20substantie.

    dit is een artikel waar duidelijk staat beschreven hoe en wat over schimmel, schimmel komt vaak door een te hoge luchtvochtigheid, er zijn zakjes op de markt beschikbaar die je luchtvochtigheid omlaag kunnen halen, lijken een beetje op de zelfde zakjes als die je in nieuwe schoenen vind

    het ligt er ook aan hoe je je wiet bewaard/gecured heb toen je geoogst had, een goed curing proces is belangrijk tegen schimmel. komt er eigenlijk op neer dat je de eerste paar weken je topjes moet laten luchten

    ik zal aanraden om deze in de pot te stoppen
    https://www.zamnesia.nl/4026-boveda-humidipak.html
    Last edited by GroteTop; 14 June 2023, 17:12.

    Comment


      #3
      Dankjewel voor je reactie grote top. Dat van hoge luchtvochtigheid en schimmel wist ik al. Deze wiet komt echter niet van een eigen kweek, maar van iemand anders. Hij was naar mijn idee droog genoeg toen ik hem kreeg om in een pot te doen.

      Zelf heb ik wel eens de integra boost gebruikt, maar nooit de boveda. Die integra bevielen altijd wel goed.

      Nu weet ik alleen nogsteeds niet of het wel of geen schimmel is. Ik heb al naar aardig wat plaatjes gekeken op internet en flink wat artikels gelezen, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of er schimmel op zit.

      Vandaar ook dat ik de vraag hier stel, want hier lopen wel wat meer ervaren mensen rond dan ik.

      Comment


        #4
        Ik zie niet direct op de foto schimmel. Zie je witte/bruine pluizen tussen uw wiet?

        Comment


          #5
          Geur kan ik wel niet bekijken natuurlijk.

          Hier voorbeeld van toprot.

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ken-van-toprot

          Comment


            #6
            Hierbij nog wat foto's van een aantal toppen.
            Ik zie hier en daar iets wat lijkt op iets wits, maar het kunnen ook gewoon trichomen zijn.

            De geur zou ik omschrijven als een penetrante citrus, diesel geur. Misschien ben ik gewoon zo'n penetrante geur niet meer gewend.

            Bruine pluizen zie ik niet.
            Attached Files
            Last edited by Doobie; 14 June 2023, 18:33.

            Comment


              #7
              Bacteriele fermentatie kan ammoniakgeuren veroorzaken. Omdat er ook ammoniak gevormd wordt.
              Vooral als de wiet luchtdicht wordt opgeslagen dan kan dat vrij heftig gaan ruiken.

              Paar dagen achter elkaar goed luchten wilt vaak wel helpen, tot de laatste restjes "vrij" water zijn afgenomen tot beneden bacterie-groei niveau.

              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Visueel zie ik niets eerlijk gezegd

                Comment


                  #9
                  Je kan anders een vergrootglas op plaatsen om trichromen te checken. Die zal je toch nodig hebben als je kweekt om zeker te zijn

                  Comment


                    #10
                    Bedankt LR2 voor je uitleg. Bedoel je dan een paar dagen de pot open laten staan of gewoon een paar keer per dag een minuutje of 5 luchten?

                    Comment


                      #11
                      bij schimmel zie je het vrij snel met witte dons en vochtige /rotte stukjes die snel loslaten. op de foto's zie ik geen rot

                      Comment


                        #12
                        Dan zal ik mij wel zorgen hebben gemaakt om niks anoniemand. Dankjewel voor je reactie.

                        Comment

                        Bezig...
                        X