Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Man/vrouw/hermies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Man/vrouw/hermies

    Korting op 420shop
    Normaal kijk ik altijd in preflower tussen de blaadjes of ik een man vrouw of herman heb. Nu dat is een beetje jammer dat dit zo laat is.

    Is er een manier om tijdens de groeifaze dit al te bepalen? (We praten over fotoperiodieke planten als die nog op 18/6 staan).

    #2
    Op ongeveer node nummer 5 zouden in de oksels van de bladeren primordiale bloemen te zien moeten zijn; een enkele calyx of een bal.
    Vaak kun je het ook wel aan het groeipatroon zien, maar daar is ervaring voor nodig die je alleen ontwikkelt als je mannen ook daadwerkelijk opkweekt. Mannen zijn ieler, dunner, hoger en qua gedrag meer op hoogte dan op breedte gericht. Het valt mij op dat ze steevast weinig zijtakken maken, terwijl dames dat vaak redelijk vroeg beginnen te doen. Het is een beetje zoals als kuikensexen; je ziet het of je ziet het niet, en als men dan vraagt wat je ziet.. Dan weet je 't niet precies. Zelfs als je het al honderden keren gezien hebt.

    Maar zoveel planten, zoveel uitzonderingen.
    Voor zover ik weet, is er geen goede manier om het helemaal zeker te weten zonder voorbloei. En die voorbloei laat soms lang op zich wachten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X