Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stekjes vallen om bij voorbereiding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik heb niet gesproeid😉

    Comment


      #17
      Mja droogte stress vanmet ik bladen begon te knippen, het was een warme dag dacht ik

      Comment


        #18
        Zojuist die in rotswol even bekeken en nog geen worteltjes. Ze wat meer nat gemaakt en wat extra bladen afgedaan, het is nu al een weekje geleden. Geen verdoring of iets.

        Hoelang duurt het bij jullie normaal gezien?

        Die stekjes in het water zien er ook nogaltijd hetzelfde uit. Zouden die kans maken? Ververs ik daar het water best of laat ik die erin staan zoals die foto?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          In ideale omstandigheden 10/14 dagen.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Water verversen geeft weer meer zuurstof en zal dus beter zijn, maar wortels groeien niet goed in stilstaand water, hetzelfde verhaal als in zeiknatte grond, gebrek aan zuurstof. Wanneer je continu luchtbelletjes door het water heen zou jagen zou het wel goed gaan.
          Last edited by atmosphere1; 7 July 2023, 13:30.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Met 10/14 dagen doe je het aardig goed, maar onder ideale omstandigheden duurt het veel minder lang .

        #19
        Bij mij vaak een dag of 10

        Comment


          #20
          Belangrijker dan hoe snel ze wortelen, vind ik het dat de stekken mooi blijven tot ze wortelen. Sommige soorten doen er langer over dan andere. Ik heb soorten gehad die wortelden na een week en andere pas na een maand. En dan is het een hele uitdaging om de stekken enigszins fris te houden voordat ze wortelen.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Straks nog eens gaan kijken

          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Hoe langer ze er over doen om te wortelen des te groter de kans dat ze er slecht bij komen te staan !

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Klopt maar een beroerd wortelende soort als de Sinaasappeltjeswiet is zo lekker dat je toch van start gaat met belabberde stekken.

          #21
          3 stekjes kwijt. 2 zijn uit hun rotswolblokje gevallen en 1 had last van stamrot.

          1 stekje heeft wortels die boven het rotsblokje uitkwamen. Die in het glas nog niets🫤.

          Water vervangen?

          Comment


          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Ja, vervangen. Zo vaak mogelijk zelfs. En de steenwol niet te nat zetten , anders rotten ze ook.

          #22
          Mijn eerste setje snijbloemen zijn verrot maar andere schieten wortels wat goed is maar wel boven de rockwoll is dat normaal?

          Hoeveel voeding geef je dat om in leven te houden?
          image.jpgimage.jpg​Morgen koop ik een dwc cloner voor de rest van mijn snijbloemen.

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Als mijn kraanwater 0.8 is is dat dus voldoende?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Neen, dan moet je calmag toevoegen.

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam nogmaals bedankt🥳

          #23
          Mijn snijbloemen beginnen ook te wortelen. Wel boven het water🫤.

          Is dat door de hoge luchtvochtigheid? 88%

          Comment

          Bezig...
          X