Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

    @Hoewel ik dit een interessant topic vind (en zoals altijd Xtreme's bijdrage op juridisch gebied zeer waardeer) denk ik toch dat het moedwillig najagen van een gerechtelijk standpunt een kamikaze-aktie is die je niet zou moeten willen uitvoeren. Je krijgt of je het wilt of niet snel een label opgeplakt wat in allerlei totaal niet verwante zaken tegen je gebruikt kan worden.

    Mijn bijdrage is op juridisch gebied is zeer beperkt Moreweed: strafrecht -en vooral de lieden die daarmee in aanraking komen- heeft me nooit geboeid. Mijn beroep, gebaseerd op de studierichting (internationaal) fiscaal recht en Nederlands Bestuursrecht kun je in ieder geval low-profile uitoefenen. Voor niet-intimi heb ik een saai beroep: net zoiets als notaris.

    Moreweed
    Last edited by Xtreme; 25 July 2011, 08:42.

    Comment


      #17
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #18
        Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

        Dan krijg je dus adventief wortels op de hoofdstam. Dat gebeurt overigens ook -wellicht in mindere mate- als je zaailingen verpot en daarbij de zaailingen tot aan de lobblaadjes in de grond stopt.

        Comment


          #19
          Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

          adventief wortels,klinkt goed.me ronde met 6 pp zit er bijna op en krijg over 14 dagen,voorgegroeide pp stekken binnen.wil best wel wat stekpoeder of gel kopen om dit te proberen.zouden jullie me dan duidelijk kunnen uitleggen wat ik moet doen?

          Comment


            #20
            Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

            Hey TT,

            Dat heb ik net geroepen
            Zaak is wel zeer lucht open grond (zoals cocos) te gebruiken als je een kluit erg diep plant, anders gaat die door zuurstof/CO2 gebrek achteruit.
            En dan is de winst weg.

            Bij jonge stengels kras je de wonden natuurlijk minder diep.
            Bij de meer verhoutte stengels verwond ik tot en met het cambium, in de lengte van de stengel ong. 10 cm lang.

            Succes met deze vermeerderings methode uit de oudheid,

            HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #21
              Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

              lijkt me zeker iets om es te proberen zeker met ons 1 plant beleid...
              Als ik volgend jaar eind januari binnen 1tje ontkiem en leg hem in maart om kan hij in april buiten?
              Maar kzou dan idd ook wel foto of videoverslagje handig vinden!!
              Want graaf je de hele stam gwn onder (buiten bovenste 2 levels bladeren)en wacht je tot er terug iets boven komt piepen? of graaf je de stam gewoon in zodat de takken aan de bovenkant nog bovensteken om extra zon op te vangen?
              En kan je ook lightmix gemengd met hydrokorrels gebruiken? (heb ik gwn toevallig altij in huis...)

              Comment


                #22
                Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                Als je de plant wilt neer leggen zoals ik omschreven heb in mijn eerste bericht is het verstandig om de stam niet of slechts gedeeltelijk in te graven (de stam zal dus gewoon zichtbaar zijn).
                Zorg wel dat er goed contact is tussen stam en grond, dat kan je doen door middel van vast zetten met bijvoorbeeld dubbel gebogen elektriciteitsdraad met een massieve koperen kern.
                Voordat je de plant neer legt moet deze wel al aardig gegroeid zijn, zeg minimaal 70 cm.
                De grond mag zeker luchtig zijn en in het beginstadium goed bevochtigd.
                Helaas heb ik heen foto's hiervan het is een idee dat bij mij is opgekomen omdat ik vroeger ooit eens wat in de bonsai heb gedaan.
                Daar wordt op deze manier gewerkt om bijvoorbeeld een bos te maken.

                Greetzz Coen..

                Comment


                  #23
                  Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                  een wietbos makengeweldig idee

                  Comment


                    #24
                    Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                    wel even handboeien om bij de boswandeling dan..
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #25
                      Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                      Dat kan dan nog wel eens een hele trip worden whahahaha....
                      07-26-18.15.jpgDie foto slaat nergens op, ik vind hem gewoon leuk......

                      Greetzz Coen..

                      Comment


                        #26
                        Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                        @ de foto
                        TATATATAAAAAAAAAAAAAAA

                        Comment


                          #27
                          Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                          so is dah.....feessie bouwuhh!!

                          Comment


                            #28
                            Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                            Stel dat het werkt, waar groeien je toppen dan? Tegen de stam op de grond? En wat dan met regen?
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #29
                              Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                              De takken die verticaal en diagonaal groeien zijn de nieuwe hoofdstammen, dat betekend dus dat je na het omleggen van je plant meerdere hoofdstammen krijgt die je op hun beurt weer kan toppen.
                              Hier zullen dus in de bloei ook de toppen zich gaan vormen, houd wel in de gaten dat je minimaal een maand, liefst zelf veel langer voor de bloei de plant neer legt zodat deze zich nog voldoende kan ontwikkelen.
                              De doelstelling is dus ook om 1 grote wortel te vormen waar meerdere hoofdstammen uit komen.
                              Vroeg beginnen met zaaien dus.

                              Greetzz Coen..

                              Comment


                                #30
                                Re: Vermeerderen? Gat in het net van de wet?

                                in januari binnen planten, beetje laten opgroeien en binnen al omleggen in speciekuip, na wortelontwikkeling op de stam pas buiten
                                en struik vormen maar

                                Comment

                                Bezig...
                                X