Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Voedingsvat PH zakt en EC stijgt naar verloop van tijd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voedingsvat PH zakt en EC stijgt naar verloop van tijd

    Korting op 420shop
    Mijn Voedingsvat PH zakt en EC stijgt naar verloop van tijd (begint na 3-4 dagen).
    Dus ik maak voedingsvat aan EC 1.1 PH 6.0, na 3 -4 dagen begint het te verlopen, EC gaat langzaam omhoog en PH daalt.
    Als ik dit gewoon laat gebeuren dan is dit na 7 dagen EC 1.4 PH 4.4
    Maak eigenlijk voor max 7 dagen aan, zou volgens de etiketten op de flessen moeten kunnen.

    Iemand een idee wat dit veroorzaakt ?

    #2
    Wat gebeurd er met je water zelf?
    sinds ik plagron gebruik
    gaan mijn voedingsvaten sneller kapot
    Ik weet ook niet waarom
    Circulatie pomp staat aan
    Het vat is 22a23 graden
    Na 3dagen stank en schuim op het water
    Maar mijn ph stijgt dan
    De laatste keer dat het mij opviel was de ph van 5.8 naar 7.1 gegaan

    Mijn oplossing is
    vaten voor een halve week aan maken
    sindsdien gaat het goed
    vooral de wortel stimulator gaat snel kapot
    en ik vermoed de royal sugar ook
    als ik die 2 er niet in heb
    blijft mijn water mooi helder en geen rare schuim

    maar voor jou probleem zou ik geen oplossing weten
    ik zou denken aan hetzelfde als wat bij mij was
    schimmels/bacteriën in het water die de zuurtegraad veranderd en stoffen uitschijt die de ec beïnvloeden
    De oplossing daarvoor
    is de ton en pompen en je systeem goed schoonmaken
    En halve week vaten maken
    om te voorkomen dat dit weer kan ontstaan

    De ene voeding is gevoeliger dan de andere
    ik vind de plagronlijn zoiezo al stinken met waar ik ooit mee gekweekt heb
    house and garden
    biogreen zijn nagenoeg geurloos
    house and garden had je altijd veel aanslag in de ton incl verstopte spinners
    biogreen verzakte de voeding nooit
    alleen die is opgedoekt helaas
    dus er zit enorm veel verschillen in voedingslijnen
    en welke de juiste is
    is voor mij nog altijd de vraag

    Comment


    • Kierenweed47
      Kierenweed47 commented
      Editing a comment
      uhmmmmmm ik zal je vertellen........ ik kom uit een ander iets....... kan zelf me eigen drank maken...... hiihhiihihihhii..... maar dat laten we even achter.... dan kom ik terug waarom jou plastic vaten zo snel gaan.......?????? aljb..... jongens.. we werken met zuren....... dat eet alles op......ihihhihihhihihi..... laten we beginnen met rvs 318 sli....... en waarom......... ???????? werk in de metaal.......:].......... zuren lossen bijna alles op.. en in tonnen...... zitten week makers.......die losssen op door al dat zuur...... is niet niks waarmee we werken........ dus hoop dat dit onder de aandacht komt..... heb zelf me voeding in grote rvs pan....... nooit iets of wat........... heb zelf in de voeding industrie gewerkt ......... ben lasser van beroep......... heb zelf me eigen ....... dus..... kan zelf ............... met eigen water maken zo zuiver..........PS>>>>PAS OP MET ZUREN!!!!!!!!!!!

    • Kierenweed47
      Kierenweed47 commented
      Editing a comment
      ik kom er nog even op terug.........dus de reden dat je ph omhoog gaat...is het plastic wat ....... dus in jou water komt........... de reden omdat de zuren het opeten...........!!!!!!!!!!!

    #3
    Is normaal!

    Dé reden dat ik op aarde niet de voorgeschreven Ph 6,3 geef maar 5,5 ( Kraantje water is ph8,6)

    Comment


      #4
      EC meet ik niet, maar bij mij loopt de ph juist op. Ik start bij 6.2-6.3 en die loopt binnen 4 dagen ofzo op tot 7 nogwat. Dus maak ik net als Bob kleinere vaatjes aan zodat de ph nooit hoger komt dan 6.8

      Plagron terra lijn. Met een hoge temp is er grotere kans op vlokvorming, zeker met gebruik green sensation. Dan maak ik nog minder aan, om de dag nieuw

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #5
        Met biovoeding kan ik wel inzien waarom de pH stijgt: allerlei organismen gaan daar (aan de enzymen e.d.) aan vreten, waardoor er ammoniak vrijkomt en dat pompt de pH omhoog.
        Met minerale voeding gebeurt hetzelfde, maar omdat er geen eiwitten zijn om af te breken, zal de pH zakken door het ontstaan van allerlei zuren die vrijkomen bij bacteriegroei.

        Een voedingsmengsel, in welke vorm dan ook, kan nooit lang stabiel blijven. PO4, ionair fosfaar, valt op een gegeven moment ook uit elkaar in vrije fosfor en vrije zuurstof, die vervolgens weer gaan binden met allerlei stoffen die ook in oplossing zitten. NO3 kan met een beetje waterstof neerslaan als HNO3, of zijn oxide verliezen met een overmaat aan vrij waterstof en omklappen naar NH4 en H2O.
        Dat gebeurt niet zo lekker en efficient als in de chemie vaak gedaan wordt in syntheses, maar het gebeurt wel degelijk.

        In theorie zou het allemaal niet moeten gebeuren, maar na bijna 10 jaar in de biochemie verrast niets me echt meer.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          Ik denk dat ik er achter ben wat dit probleem veroorzaakt, lijkt erop dat de canna dblock dit veroorzaakt ism de voeding, boosters en enzymen.
          Bij de laatste vulling weg gelaten en lijkt nu stabiel te blijven.
          Ik denk ik probeer 1 voor 1 iets weg te laten en te kijken of het verbeterd, direct bij poging 1 succes.

          Comment


            #7
            Dus niet de dblock die dit doet, heb nu alles met de microscoop schoon gemaakt, zat links en rechts nog wel wat aanslag in het voedingsvat en de pomp enz.....
            Oversgestapt naar andere voeding ivm switch kokos naar agrawool rfx-1 en voeding binnen 5 dagen op gebruiken, lijkt nu wel een heel stuk stabieler te blijven.

            Comment

            Bezig...
            X