Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verkleinen van kweektent met zelfde hoeveelheid licht (Telos pro mesh 6)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verkleinen van kweektent met zelfde hoeveelheid licht (Telos pro mesh 6)

Korting op 420shop
    Beste kwekers,

Ik heb al een aantal oogsten gekweekt in een Gorilla 120x 60 tent met 2x Telos 6 pro mesh Lampen erin. Deze lampen hebben een footprint van 60x 60.
    Helaas moet ik mijn kweektent gaan verkleinen en in een andere ruimte gaan vormgeven en heb mijn ogen nu laten vallen op een Gorilla 60x75 kweektent.
    Ik zou hierin mijn beide Telos lampen in kunnen gebruiken en was benieuwd naar jullie advies.
    Wanneer ik de lampen beide zou ophangen kom ik uit op een breedte van de lampen van 65 cm en houd ik dus aan beide zijde 5 cm over tot de wand. Hierdoor zou ik denk een een mooi lichtbeeld krijgen maar moet ik wellicht de lampen gaan dimmen? Of denken jullie dat 2 lampen echt te gek is en ik het met een lamp moet doen? Dat zou dan weer net te weinig zijn ben ik bang.

Op dit moment kweek ik de groei op 50% licht en schakel ik na 2 weken bloei om naar 75% en na 4 weken bloei 100%.
    Hoe zou ik het dimmen van de lampen aan kunnen pakken wanneer ik de lampen in de kleinere tent heb hangen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik zou denken op zich is 1 genoeg, moet toch wel die oppervlakte kunnen belichten met zijn 180w.
    Maar natuurlijk als ze der net in passen, leds van muur tot muur is goed, moet enkel letten op de warmte van de lampen of voeding en ja je gaat ze veel moeten dimmen, moet je een metertje hebben dat je ze op de juiste sterkte kan afstellen.
    Maar eerlijk voor de groei is het niet nodig, voor de bloei kan je het proberen, die dingen zijn toch ook goed waterdicht? wat je kan doen is 1 gebruiken om de plant vanonder/opzij te belichten in bloei.

Comment

De footprint wordt groter waardoor je de lampen dichter op het gewas kunt zetten en dus meer kunt dimmen = besparen op stroom.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Yep groter oppervlak waarmee je dichterbij met weinig energie dezelfde waarde kunt halen met te dimmen, zo doe ik het ook vaak, hij heb wel zo'n Gorilla tent die zijn redelijk hoog, dus ja als je wat watts kunt verbruiken is het ook wel fijn om ze hoog te hangen en lekker te blazen en zo krijg je een verzadigingspunt aan flux vanonder in de tent en heb kan je een heel lange ideale zone maken waarin je ze kan laten budden als je van de hoogte wilt gebruik maken.
        Maar hier ga ik wel zeggen meten is weten.. als je overkill aan licht wilt gebruiken moet je het wel goed kunnen instellen.

Welke ppfd levels raad je aan voor groei/bloei? Is een app als photone voldoende en betrouwbaar?

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja die app is voldoende betrouwbaar!

Oorspronkelijk geplaatst door RootsmanNL View Post
      Beste kwekers,

Ik heb al een aantal oogsten gekweekt in een Gorilla 120x 60 tent met 2x Telos 6 pro mesh Lampen erin. Deze lampen hebben een footprint van 60x 60.
      Helaas moet ik mijn kweektent gaan verkleinen en in een andere ruimte gaan vormgeven en heb mijn ogen nu laten vallen op een Gorilla 60x75 kweektent.
      Ik zou hierin mijn beide Telos lampen in kunnen gebruiken en was benieuwd naar jullie advies.
      Wanneer ik de lampen beide zou ophangen kom ik uit op een breedte van de lampen van 65 cm en houd ik dus aan beide zijde 5 cm over tot de wand. Hierdoor zou ik denk een een mooi lichtbeeld krijgen maar moet ik wellicht de lampen gaan dimmen? Of denken jullie dat 2 lampen echt te gek is en ik het met een lamp moet doen? Dat zou dan weer net te weinig zijn ben ik bang.

Op dit moment kweek ik de groei op 50% licht en schakel ik na 2 weken bloei om naar 75% en na 4 weken bloei 100%.
      Hoe zou ik het dimmen van de lampen aan kunnen pakken wanneer ik de lampen in de kleinere tent heb hangen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
      Heb gisteren die Telos binnen gekregen,, nu uitzoeken hoe alles werkt met die app,, bevalt jou die ledlamp?
      Zeg maar zo, Keep It Simple

Comment

Bezig...
      X