Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

pH verlagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

pH verlagen

Korting op 420shop
    Klopt het dat als ik water aanmaak met pH verlagen dat de waarden de volgende dag niet meer kloppen? Ik heb namelijk een gieter vol water klaar gemaakt op pH 6.5.
    Volgende dag is het weer pH 7.5

Kan dat? Maken jullie het water per dag klaar?

De pH loopt altijd op, het is van belang dat je meet kort voordat je het water geeft.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Mimosa
      Mimosa commented
      Editing a comment
      Dankjewel, ik had al zo'n vermoeden.

Bij hydro moet je na 24 uur de ph weer aanpassen, je hebt dan minder ph- nodig en het blijft stabieler, maar er is altijd ietsie verschil.

Comment

Als je biologisch in aarde groeit moet je er eigenlijk niet naar omkijken.
      Zolang ie tussen 5 en 7 ik zou zelf zeggen 8 zit regelt je bodem alles wel.
      Als je hydro kweekt is het afstellen op 5,8
      Als je grond kweekt met synthetische voeding op 6,2 daar zitten veel direct opneembare stoffen in dus kan helpen denk ik.

Als je water gewoon laat staan in contact met de buitenlucht gaat het een equilibrium zoeken met de CO2 die je zuur afbreekt of omzet, als je het water zuur gemaakt hebt kan het terug stijgen als het redelijk basisch is kan het zakken gewoon met het te laten staan.

En kraantjeswater altijd een nacht luchten voor gebruik om van de chlorine af te geraken.
      Last edited by Fenderbender; 4 weken geleden.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        In nederland zit er geen chloor in.

En biobizz voeding hoef je niet te ph-en, alleen als je kraanwater geeft effe naar 6.2.

Maar 6.3/6.5 is weer beter voor calmag opname.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        aha ist echt? ja dan niet, super.

Als je PH instabiel is is je water te zacht. Verhoog je KH waarde en je zult zien dat het probleem opgelost is. Hier zijn meerdere manieren voor maar in onze tak van sport is CalMag de makkelijkste. Is je kraanwater lager dan 0.8 EC zul je CalMag moeten toevoegen totdat je op 0.8 zit. Dan zul je zien dat je PH super stabiel blijft over een ruime week tot een kleine 2 weken. Heeft alles te maken met bufferwerking.
      12 X Strawberry Banana​ | Autoflowers op 12 uur

Comment

Bezig...
      X