Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Waar moet de fan heen blazen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waar moet de fan heen blazen?

Korting op 420shop
    Hallo. Ik heb een vaste fan in mijn tent van 160x60x60.
    Ik heb altijd begrepen dat de fan niet direct op de plant moet blazen, klopt dit?

Ik heb hem nu bovenin de tent hangen en hij blaast tegen de zijkant aan, de luchtstroom gaat op die manier naar de bodem van de tent, de bladeren bewegen minimaal maar ik zoel wel een luchtstroom.
    Is dit voldoende, de 3 dames zijn nu 3 weken oud. De groeifase komt er aan.

Gelijk even de volgende vraag, waar moet de fan heen blazen als de toppen beginnen te ontwikkelen en groeien?

Bedankt alvast.
    Attached Files
    Last edited by Mimosa; 4 weken geleden.

Ik vind persoonlijk n ventilator niet echt nodig in n tent.
    In de winter dan in de zomer bij hoge temperaturen en LV doe ik m wel aan dan kleven de blaadjes vaak door transpireren windje er langs of er overheen

Comment

Maar, ik heb laatst een fout gemaakt door de laatste 2 weken voor de oogst ze naar binnen halen en voor een raam gezet zonder ventilator en toen kreeg ik bij alle 3 mijn planten toprot.

In een tent lijkt mij het toch wel erg belangrijk.

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Dan hadden ze buiten waarschijnlijk al iets opgelopen

Zelf geen fan van een fan.
    laat je ze wel blazen, het liefst over je bladerdek heen.

Comment

ik vind het straf te horen dat hier veel non fans van fans zitten..

Als ie niet oscilleert kun je hem best niet op de planten richten.
      Tussen lamp en bladerdek
      Ik ga meestal voor onder het bladerdek waar ik alles weggeknipt heb, dan beweegt ook alles goed

Ik blijf erbij dat goeie wind & storm sterke planten oplevert. Maar wel mss ten koste van nieuwe groei en scheutjes, en ja iedereen lijkt hier snel te groeien als er topjes zijn ist goed.. en ja snap ik mss wel het efficiëntst maar ik groei graag struikjes of liever nog bomen buiten maar ja die klaar krijgen in dees klimaat teveel stress.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Als het te vochtig wordt zomers is een fan niet afdoende en zet ik de kachel aan.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Hork zei ik dat? oh nee ja licht is zeker verantwoordelijk voor dikke stammen, maar wind levert sterke stammen en planten op.. sorry een plant die nooit een briesje heeft gezien valt zo om tegen eentje die een storm doorstaan heeft als de dikke toppen erop staan.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Fenderbender ik reageerde op het bericht boven het mijne i.v.m. vocht in de tent zomers. Tja stormen doet het in mijn tent niet en de stammen zijn nog dikker dan toen ik een fan gebruikte dus zie ik de noodzaak niet.

Eens met Grow Co en Highrider en toen ik ze nog gebruikte was ik al geen fan van fans ophangen.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

Bij mij gaat het er zelf zo aan toe een kwartier per dag als ze klein zodat ze zo snel mogelijk ongehinderd blijven staan bij ventilatorkracht 3
        En kgebruik een 35cm fan niet zo'n tent clippertje hoewel die heb ik ook.

IMG_1715026954014.jpg

Comment

In de natuur bewegen planten de hele dag natuurlijk door,door mee te draaien na de zon toe.

met een lamp kunnen ze maar een richting recht omhoog.

je wind hoeft niet van beneden,of in het midden te komen, je wilt de wind enkel zachtjes als een bries over het bovenste bladerdek raken,zeker in de bloei!
          Heb er ook gezien die gewoon de fan vol open hadden en de planten wie indianen dansten dat wil je niet 🤣

Comment

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Hork en niet een :p daarom weet ik ook dat veel mensen het doen hoef alleen maar rondje te lopen 🤣🤣🤣 overdruk is grootste probleem van menig een en vaak hebben ze het niet eend door zelf dat is het mooiste

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ik bezie de geur als de meest onderschatte snitch. Om die reden blaas ik inpandig uit en filter ook die lucht nogmaals. Waarbij ik overweeg nog een derde filter met noodaggregaat paraat te hebben. De stroom valt zo vaak uit de laatste tijd overal in Nederland en een uurtje zonder stroom in volle bloei en de week er op vele huisuitzettingen.

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Hork omdat de hele infrastructuur achterloopt en verouderd is 🤣 het midden oosten is immers belangrijker , ze zijn zo op verduurzaming bezig maar dat menig een nog lood waterlijdingen heeft of asbest leidingen hoor je ze niet over.

Maar zelfs zonder filters ben ik niet bang, voor geur,Overdruk is beter voor de planten in de groei en ook in de bloei.

Je 2 filter techniek is goed, maar die geur kun je volledig uitschakelen van cannabis op een hele simpele goedkope manier.

En 1 2 3 filters maakt niet uit, men maakt immers dezelfde fout en dat is de motor te hard laten draaien! Want ze denken een voor een dat het dan beter filtert,Waardoor het filter niet voldoende de tijd heeft om het te filteren en dus geur doorlaat.
        Bezig...
        X