Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Compacte toppen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Compacte toppen

Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik ben zeer goed op weg weg om top kwaliteit wiet te kweken. Ik kweek volledig bio (plagron) op airpots.de laatste kweek was een auto van 42 fastbuds strawberry - banana (27%).
    4 planten 480 gram, in een 120x120x240 tent. Nu ga ik met een net iets andere auto beginnen een 42fb strawberry gorllia, 1 vd strerkste soorten op aarde (zeggen ze . Nu had ik vorige keer vrij compacte toppen, wel een deel weg moeten gooien (ongeveer 50gr) ivm wat plaatselijke toprot (mijn eigen nalatigheid, had de ontvochtiger aan moeten zetten), ook 1 week eerder dan gepland afgebroken voor de zekerheid. Maar dit keer wil ik dus zeer compacte toppen proberen te kweken, dikke rotsen dus! Ik gebruik een dimlux led xtreme 500 + NIR. Heeft iemand een goede tip om dit te bereiken? Ik weet iig dat genetica en temperatuur erg belangrijk zijn en ga ook co2 gebruiken. Maar wat is nou die truc om die extreme dichtheid te bereiken of zou ik dat naar minerale voeding moeten (doe ik liever niet).

Welkom! Geen ervaring met co2 e.d. maar al gelezen dat door de tempverhoging nodig bij co2 het een delicate balans word, alsook moeilijk om de co2 effectief te houden ivm afzuiging en werking ervan.

Wou ook es hoge thc waardes zetten anesia had ik hier verslagjes van gelezen en zag er zeer lekker uit.

Succes!
    Ganja always does the trick.

Comment

Wil je dat de top, nugs zelf compact zijn? Hard aanvoelen? of dat de toppen kort op elkaar gestapeld worden op de tak?

Comment

Compacte toppen zijn inherent aan de genetica. Alhoewel de top van dezelfde soort de ene keer wat compacter is dan de andere, zal een Amnees top nooit zo hard worden als een S.O.G. top.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Hydro.

Comment

Als je echt dikke compacte toppen perfect ogende licht groenerige wil,moet je Banana Glue eens kweken van Growerschoice.

Comment

Gezien de meeste plantjes hybride zijn en er nog maar weinig soortjes rondgaan met wilde top structuren zijn de meeste buds wel compact te krijgen met genoeg licht & voeding.
              Wil je ze echt rotshard krijgen dat ze moeilijk te verkruimelen zijn moet je maar alle troep en truukjes erop gooien tot ze vergeven zijn. Zijn er genoeg die het zo doen, ken ook iemand die het zo doet, altijd rotshard met co2 en een hele resem flesjes en bladeren halfgeel aan de spits. Maar echt superspul vinket niet.

Maar voor mij is een compacte top een kort gestapelde top, das wat ik zoek, hoe krijg je zo'n volle arm die mooi aaneensluit.
              Ja genoeg licht en maturiteit.
              De vorige was goed gelukt met boven en zij/onderlicht maar kan nog beter.
              IMG_1724517157388.jpg

De huidige gaan mss een paar volle toppen tussen zitten.. en kspreid het licht nu ook over twee planten meh..
              IMG_1734210282816.jpg

Comment

Op steenwol 6 weken groei dan van onder snoeien en gelijk op 12/12 leverde mij toppen/colas van 45 cm en 45 gram op.

Comment

@Rreppellsteeltjam ah interessant, laten gaan, lollipop en dan niet laten herpakken meteen op 12

Comment

Ze groeien nog 2/3 weken door hè.

Comment

• Fenderbender
                      Fenderbender commented
                      Editing a comment
                      Hadden we die niet in comments gezegd? opgesplitst in posts? what's going on?

Mag ik jullie eens vragen waarom jullie zo compact mogelijke toppen willen, eigenlijk?
                    Ze gaan toch de grinder in, en daarna weet je 't toch niet meer..
                    Een gram wiet is een gram wiet, is het niet?

Ik vind compactheid ook wel een leuke eigenschap, het is minder knippen maar m'n grinder is er minder blij mee omdat het veel moeilijker te vermalen valt. Ik vind het ook lastiger om er takken tussenuit te halen als de wiet te compact is.

Als je zo veel mogelijk wilt verpakken in een kleine container, dan kun je het gewoon aandrukken.

"Het ziet er cool uit" kan een prima reden zijn trouwens, daar zal ik niemand op afrekenen. Maar soms vraag ik me wel eens af wat voor doel mensen nou eigenlijk hebben en waarom ze dat doel hebben.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Een gram wiet is een gram wiet, is het niet?
                      Is dat zo? want ja het volume kan daarin wel schelen.. 5 gram toppen van de kweek kan een handvol zijn tov zo'n dealer wietje waar 5 gram zo'n klein zakje is met wat compacte nest in serieus volume vershil, kweeni wa ze die dingen voeieren Lood? mja vocht want die is vaak niet op snee.
                      Maja das al vele jaren geleden dak nog eens iets gerookt heb wat ik niet zelf gekweekt heb of uit een nabije tuin komt. Vanwege zo'n nozems.

Comment

• Highrider
                        Highrider commented
                        Editing a comment
                        Na het kruimelen heb je geen volume verschil meer en passen beide 5gram in je zakkie, dat is precies LR z'n punt

• Fenderbender
                        Fenderbender commented
                        Editing a comment
                        Highrider néé man een kilo veren is lichter dan een kilo staal Ja tuurlijk als ze allebei goed zijn en dezelfde luchtvochtigheid hebben, kwil maar hebben dat er veel rommel zo zwaar mogelijk wordt verkocht.

• Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Staatswiet heeft dat niet, gewoon normale toppen zonder vergif.

Maar wel met synthetische haartjes, mensen haartjes, zaadjes en soms toch nog best wel wat blad.

Oorspronkelijk geplaatst door Fenderbender View Post

Is dat zo? want ja het volume kan daarin wel schelen.. 5 gram toppen van de kweek kan een handvol zijn tov zo'n dealer wietje waar 5 gram zo'n klein zakje is met wat compacte nest in serieus volume vershil, kweeni wa ze die dingen voeieren Lood? mja vocht want die is vaak niet op snee.
                      Maja das al vele jaren geleden dak nog eens iets gerookt heb wat ik niet zelf gekweekt heb of uit een nabije tuin komt. Vanwege zo'n nozems.
                      Ja, dat is zo. Ik heb het over eigen kweek, want dat doen we hier op dit forum. Je schiet ook totaal voorbij aan mijn vraag vind ik zelf; waarom moet het zo compact zijn?
                      Na het grinden is het niet meer compact. Compacte wiet moet je zowieso grinden omdat het anders niet te roken valt, dan krijg je van die gloeiende brokken die uit je joint vallen. Waarom dan zo compact mogelijk?
                      Om het drogen moeilijker te maken? Om te laten zien dat je toprot buiten kunt houden?

Ik heb voor mezelf best wel een richtlijn waar ik wiet op beoordeel, maar dat vertaalt vooral naar gemak: Ik wil niet teveel toprot, ik wil weinig takken en makkelijk drogen en grinden en een beetje luchtiger rookt wel lekkerder vind ik zelf. Te luchtig is het knippen niet waard; om een jointje bij elkaar te schrapen van 10 takken, dan kan ik net zo goed een voorgedraaide kopen.

Maar wat is nou voor anderen het doel? Ik probeer het alleen te begrijpen. Dat gedoe over verzwaarde wiet van vroeger en of je nu wel of niet een zak stenen gekocht hebt of engelenhaar met coniferenblad, dat is een leuke ventilatie, maar het mist 'n beetje het onderwerp van deze thread
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Fenderbender
                        Fenderbender commented
                        Editing a comment
                        Spijtig genoeg is het hier nu zo, kzit in Belgenlandje, vroeger was de straatwiet beter, als ik zie wat mensen hier die niet kweken soms kopen, ze moeten het eerst nog drogen voor ze het tegoei kunnen verkruimelen. En ja de milieus zijn ondertussen ook helemaal veranderd tzijn geen bikers, hippies of Marokkanen meer.

Mja ik weet niet compacte toppen, voor mij moet het niet super hard zijn, maar ja fluffy ook niet want dan zit je pas met veel takjes dus ze mogen toch vol voelen
                        Ze moeten niet veel meegeven als je erop duwt, maar niet zo hard dat het inderdaad gewoon harsbrokjes zijn, das nog enkele stadia compacter.
                        Ik wil vooral lange toppen, omdat ik het mooi vind en elke tak die je laat staan veel wiet oplevert. Wat ook ergens minder werk is? je haal toch liever van 1 tak een hoop buds af dan van een hoop takken enkele? Rest plantmassa vs buds.

• Babz
                        Babz commented
                        Editing a comment
                        Compacte toppen staat bij mij gelijk aan een gezonde wietplant.(net als elke andere plant met vruchten/bloemen)
                        Plus compacte toppen betekent in mijn persoonlijke situatie(in de Mgb) dat ik met minder top toch een goede opbrengst ga hebben(gezien mijn beperkte ruimte), ipv fluffy toppen wat automatisch minder wiet betekent.
                        Voor andere binnen kwekers gaat dit principe eigenlijk ook op.
                        Last edited by Babz; 6 uur geleden.
                    Bezig...
                    X