Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zaden naar Australie posten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaden naar Australie posten

    Korting op 420shop
    hee
    Ik moet voor een vriend zaden op de post doen naar Australie deze stop ik in een oude zippo .
    zo ver geen probleem maar nu komt het in het ruim van het vliegtuig is het koud -10 (ooit gehoord)
    kunnen ze hier tegen of zijn ze daar na af geschreven al vast bedankt voor de info .
    gr chef

    #2
    Re: zaden naar Australie posten

    geen probleem hoor, ik bewaar zaad omwille van stratificatie ook in de vriezer.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: zaden naar Australie posten

      De meeste zaden kiemen zelfs beter na blootgesteld te zijn aan koude: koude breekt de kiemremmende stoffen in verse zaden af. Probeer het eens uit met 1 zaadje: laten overnachten in de vriezer en de volgende dag laten ontkiemen.

      Comment


        #4
        Re: zaden naar Australie posten

        Op zo een lange vlucht (Australie) kan de tempratuur nog verder dalen......
        Het is buiten gemiddeld -50C, en post gaat meestal in het bulk cargo compartment(meest ver naar achter geplaatst vracht ruim(ook het kleinste)), deze is meestal niet verwarmd (om brandstof te besparen)......

        Dus is b.v. -30C te koud?

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: zaden naar Australie posten

          Bevriezen is bevriezen. Sperma voor kunstmatige inseminatie wordt in vloeibare stikstof bewaard en dat is naar ik dacht het absolute nulpunt.
          Last edited by Xtreme; 15 September 2011, 14:28.

          Comment


            #6
            Re: zaden naar Australie posten

            Stikstof zit op de -196graad Xtreme, het absolute nulpunt is daar nog een graadje of 80 vanaf. Om dat te bereiken moet je richting helium gaan denken ( vloeibaar op uit mn hoofd 4graad Kelvin ofzo).

            Ik denk niet dat het een probleem is, dat vervoer in het vliegtuig. Tot een graad of -80 zal het allemaal wel loslopen, daarboven (eum...daaronder beter gezegd) is er met wat truukjes ook nog veel te doen. Maar nogmaals > niet nodig in dit geval. Zorg er alleen voor dat het kwalitatief goed zaad is wat de tijd heeft gehad om te ontwikkelen. Ons favorietje is onkruid zoals HJM al meermaals heeft opgemerkt, met haast waanzinnige levenskracht. Daar kan je best wel op vertrouwen Ter indicatie : siberische wiet krijgt als het een beetje tegen zit geregeld -40 om de oren, gewoon op de grond. Wiet bestaat veeeeeeel langer dan de mens, dus het is geen watjesplantje -wat velen hier vaak vergeten-

            ik zal voor de grap wel een test inzetten > heb hier beschikking over een -80vriezer (als aanloopje naar de stikstof). Resultaat kan ik je alleen pas volgend buitenseizoen mededelen
            Last edited by moreweed; 15 September 2011, 14:17.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: zaden naar Australie posten

              't Wordt tijd dat ik mijn kennis van fysica ga bijspijkeren. Vroeger heb ik bijvoorbeeld moeten leren dat er 3 aggregatietoestanden waren. Nu zijn het er kennelijk 5: als van een bepaalde materie na het koelen geen beweging meer zit in de atomen dan schijnt dit thans als afzonderlijke aggregatietoestand te worden aangemerkt. Het zelfde geldt kennelijk bij het verwarmen: ook de plasmafase wordt als aggregatietoestand gezien.

              Comment


                #8
                Re: zaden naar Australie posten

                superfluids en dergelijke, ja er is wel het een en ander aan kennis bijgekomen de afgelopen jaren. De EOS, scientific american etc zijn wel aanraders om globaal op de hoogte te blijven en de meeste bibliotheken hebben die gewoon standaard op de leestafel. Populair wetenschappelijke prut als Kijk etc gaat niet diep genoeg, dat kan ik je verzekeren.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: zaden naar Australie posten

                  gooi ze zaterdag op de post en dan moeten wij maar kijken ..
                  als het goed is gaat hij kweek verslag bij houden ..... ook daar zijn wij door gekomen hij vertaald alles voor die lui dus we zullen zien .
                  die gasten kijken hun ogen uit ook hoe open wij er over zijn .
                  gr chef

                  Comment


                    #10
                    Re: zaden naar Australie posten

                    lol chef, als er vertaalhulp nodig is geef dan maar een gil
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: zaden naar Australie posten

                        Inderdaad, maar in zippo is wel zo klein dat het misschien niet de moeite waard is om grondig te controleren.. Volgens mij zijn zaadjes wel illegaal, maar al helemaal als je er genoeg hebt vind ik in een zippo well worth the shot.
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: zaden naar Australie posten

                            Comment


                              #15
                              Re: zaden naar Australie posten

                              denk dat het wel goed gaat als je eens wist wat ik al heb op gestuurd dan is dit kinder werk .
                              hij is nederlander en daar heen gegaan . en die zippo kun je zien dat die gebruikt is ze kijken er naar en dan klaar .
                              de zaden zijn inderdaat niet toe gestaan daar ,maar wat je op tv ziet is wat overdreven een kilo carbid gewoon zonder problemen netjes bij hem aan gekomen zonder dat het was na gekeken .
                              gr chef

                              Comment

                              Bezig...
                              X