Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vraag over de smaak van buitenwiet.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag over de smaak van buitenwiet.

Korting op 420shop
    Nou vroeg QnQ mij net bij mijn kweekverslag waarom ik niet al het grote blad heb weggeknipt.
    P1020360.JPGIk ben van mening dat het de smaakt iets ten goed komt om een deel van de bladeren te laten zitten tijdens het drogen, heb bijna al het blad wat op een steeltje uit de toppen staken weggeknipt.

Wat is jullie mening daarover, het drogen van buitenwiet met blad of een deel ervan of goed geknipt?
    Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

Re: Vraag over de smaak van buitenwiet.

Laaat je teveel groot blad zitten dan heb je een te groot verdampingsoppervlak waardoor je wiet te snel droogt en er chlorofiel word opgesloten en je plant weinig tijd heeft om z-melen in suikers om te zetten. Echter knip je al het groot blad weg en ook meteen het topblad dan droogt je wiet ook te snel door de vele snijvlakken verdampt er rap veel vocht.

Een compromie is dus de oplossing. Meeste groote blad verweideren om te snel drogen te voorkomen maar tobblad en kleine fanbladeren laat je zitten . Je oogst de plant in het geheel (minder snijvlakken) het kan zelfs met wortel en al.

Zo moet alle vocht via de huidmondjes van de tobbladeren verdampen en droogt je wiet langzaam genoeg om alle bladgroen of te kunnen breken (de afbraak van bladgroen duurt een dag of tien). Verder zet ze dus nog zetmelen uit het blad om in suikers. Nitraat levels zakken ook nog.

Ik ben het dus geheel met je eens.

Comment

Re: Vraag over de smaak van buitenwiet.

Zo had ik het nog nooit bekeken, wist niet dat drogen zo belangrijk was.

Comment

Bezig...
      X