Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Soorten enten op industr. hennep?
Collapse
X
-
Soorten enten op industr. hennep?
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.Tags: Geen
-
Re: Soorten enten op industr. hennep?
Zou in theorie moeten gaan om cannabis op hennep te enten.
Op je tweede vraag:
de ent blijft gebetisch enkel cellen aanmaken in de miristemen die gelijk zijn aan die van de oorspronkelijke ent. Alle cellen die uit de mesistemen van deze ent worden aangemaakt zullendus alle kenmerken vertonen die de oorspronkelijke ent ook bezat een AF ent op hennep zou in theorie dus gewoon van zelf in bloei moeten gaan.
Phythochroom word idd in de bladeren aangemaakt maar gaat zelf niet uit het blad. Via een heel traject van verschillende signaalstoffen en eiwitten worden dan bepaalde genen aan of uit gezet. De rest (het niet geente deel) zal dus niet de autoflower eigenschap overnemen. Immers de cellen van de onderstam werden gevormd in meristemen van de onderstam en cellen van de ent in de meristemen van de enet deze cellen zijn genetisch dus verschillend en reageren dan ook verschillend op de stuur en signaalstoffen.
Just my 2 cents.
-
Hmm interessant! Bedankt Monty!
Ik ga dit jaar een AF ent nemen en die op een royal dane/frisian zetten en vergelijken welke een betere top vormt. De af tak op de originele plant of de tak op een andere plant. De groter wordende Denen zouden vanwege hun grootte meer voedingsstoffen transporteren en in andere snelheden.dDie de ent dus een boost zou moeten geven. Of toch niet? Ik zal het deze zomer bevestigen of ontkrachten.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Het voordeel zit hem volgens mij meer in de resistentie tegen plagen van hennep. Dat te combineren met gevoelige binnensoorten zal toch ergens een voordeel op kunnen leveren. Hoewel de genetische code hetzelfde blijft in de ent, dus alleen de stamrot minder op zal treden..
Het hop-verhaal ken ik ja! Er zijn Amerikanen (zonder medicinale pasjes) die al jaren proberen hun wiet op hop te stekken, zodat ze een hopplant (wel legaal) hebben waar wiet aan groeit om zo de wet te omzeilen. Jammer dat wanneer het lukt, de politie vaak al op de stoep staat om de oogst mee te nemen. Want wiet zonder hopplant eraan vast, is dan weer gewoon wiet
Zou dat in Nederland ook kunnen? Tachtig white widow enten op een hopplant en als de blauwjassen langskomen: "Neuh, da's geen wiet, da's gewoon hop! Dat mag!" Lijkt me een prachtidee.
Weer een experiment voor volgend jaarEen wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
Comment