Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geen opkomende zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Geen opkomende zaden

Zaad hoort idd gewoon in de aarde! Al dat voorkiemgelul en moeilijk doen krijg je enkel stress van..

Comment

Ik zie bij voorkiemen alleen maar nadelen. Je kunt de kiemplant besmetten of de kiemwortel beschadigen. In de vrije natuur wordt ook niet met keukenpapier gewerkt. Ik heb zelfs adviezen gelezen om een kiemplantje met de wortel naar boven in de grond te stoppen. Als je sla of bieten verspeent plant je ze toch ook niet op zijn kop? Het veiligst blijft gewoon de zaadjes in stekgrond zaaien en rustig afwachten. De ene keer komen ze na 3 dagen boven en de andere keer na 6 dagen. Het zal me worst wezen: als ze maar bovenkomen, dat is het enige wat van belang is.
      Last edited by Xtreme; 21 March 2012, 18:43.

Comment

Nou ja, ik dus wel 't bordje gedesinfecteerd met alcohol 70% en laten uitdampen.
        Dacht omdat zo'n bord al vaker met allerlei bacterien is bestookt om deze daarvan vrij te maken.
        Net zoals je je planten kan besmetten door tabakssporen aan je poten door t paffen. Kom ff niet op de juiste term. Maar in die geest dus.
        Andere 'misschien' veronderstellingen zijn niet voorgekomen of weet ik niet.

De verkoper had ik gisteren ff aan de lijn, de verzocht me om een mailtje te sturen en 't probleem eens uit te leggen.
        'T klonk niet als een 'nee' in ieder geval.
        Ik ben nog in afwachting.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

TMV bedoel je (tabaks mozaiek virus). Heb ik geen last van: ik heb nog nooit tabak gerookt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            Ik zie bij voorkiemen alleen maar nadelen. Je kunt de kiemplant besmetten of de kiemwortel beschadigen. In de vrije natuur wordt ook niet met keukenpapier gewerkt. Ik heb zelfs adviezen gelezen om een kiemplantje met de wortel naar boven in de grond te stoppen. Als je sla of bieten verspeent plant je ze toch ook niet op zijn kop? Het veiligst blijft gewoon de zaadjes in stekgrond zaaien en rustig afwachten. De ene keer komen ze na 3 dagen boven en de andere keer na 6 dagen. Het zal me wordt wezen: als ze maar bovenkomen, dat is het enige wat van belang is.
            Mijn buurman is ook helemaal eens met jou gedachtengang, die doet het ook al jaren zo. En onlangs ook zo, op die manier ontkiemde zaden genieten nu in mijn tentje.
            Hij zegt precies ook: in de natuur valt 't zaadje op de grond, dan komt er vanzelf weer eens een regenbui en vervolgens begint het proces van voor af aan
            Mijn vroegere chef/leermeester heeft mij iets geleerd wat ik niet zal vergeten: Eigenwijs zijn is niet erg, zolang je de wijsheid maar hebt.
            Dit is weer een mooi praktisch voorbeeld waarin ik dus niet eigenwijs wil zijn en 't advies ga opvolgen van de ervaren mannen.

In het vervolg gaan ze d'r rechtstreeks in, hatseflats!
            Dat bespaart je inderdaad ook nog eens extra moeite, kopzorgen en ander gedonderstraal.

---------- Post added at 14:05 ---------- Previous post was at 14:01 ----------

Ja klopt, dat is 'm.
            Overigens knap van je dat je nog nooit een sigaret heb gepaft, petje af hoor!
            Zelf rook ik matig -vanaf mijn 23e- maar meer op werk/school, thuis alleen joints. Deze zijn wel weer vermengt met tabak.
            Ik ben eigenlijk toch wel van plan om na de eerste oogst gewoon puur te roken, dat rookt ook prima

Comment

Het enige verschil met de natuur is dat wij zaaien op het meest geschikte moment. In de vrije natuur geeft een vrouwtje in het najaar soms honderden zaden. Daarvan sterven en rotten de meeste. Slechts enkelen ontkiemen uiteindelijk in het voorjaar. Als alle zaden zouden ontkiemen dan zou de cannabis alles overwoekeren. Vergelijk het maar met sommige vogelsoorten: een koolmees legt twee tot drie keer per jaar zo'n 12 eitjes. Uiteindelijk halen maar 2 of 3 koolmezen het nieuwe voorjaar. De rest sneuvelt door roofvogels of overleven de winter niet.

Comment

Zo werkt 't inderdaad in de natuur, bij slangen, bij van die mega-uber schildpadden, en niet te vergeten bij ons -dudes- ook

Nou dat overwoekeren zou ik niet zo erg vinden, overal weed om je heen....stel je voor zeg.....aaaaaaah, klinkt als een natte droom in mijn belevingswereld
                Daarnaast acht ik de kans groot dat cannabis niet als illegaal zou zijn bestempeld.

Comment

Ik poot ze idd met de spitse punt omhoog zodat de kiemwortel dan idd met het wortelmutsje naar boven uit de zaadhoes komt. De wortel maakt dan een 180 graden bocht en zoekt zijn weg naar onder.

In de natuur regenen zaden ook op deze manier in. Probeer het maar eens zelf uit. Strooi een x aantal zaaden op een zaaibed en regen dit in met een gieter. Je zal zien dat het zaad met de botte kant naar onder en de spitse kant naar boven inregent in 90 % van de gevallen.

Natuurlijke intelligentie zorgde er via evolutie voor dat het zaad deze vorm kreeg. Slim ontwerp zoon perfect gevormd zaadje wat vanzelf in de juiste stand in regent met daarin alle genetische info gecomprimeerd verpakt met een rugzakje startbrandstof om de eerste wortel en stengel te vormen om dan meteen via fotosynthese zelfvoorzienend kan uitgroeien tot zoon geweldige plant. Geniaal gewoon.

Ik ben het dus volkomen met jullie eens dat voorkiemen enkel voor de nieuwsgierige is en enkel nadelen heeft ten opzichte van meteen in het medium ontkiemen. Echter leert de natuur ons wel iets over de optimale zaadstand bij het inzaaien wat natuurlijk iets anders is dan verspenen. Ook in andere standen zal het prima ontkiemen hoor het ontkiemen met het wortelmutsje naar boven geeft enkel meer wrijving tussen zaadhoes en medium waardoor deze beter los laat van je lobblaadjes.

Ieder boer zijn manieren. Wat voor jou het beste werkt is prima als het maar ontkiemt he.
                  Last edited by monty; 21 March 2012, 15:01.

Comment

Van jongs af aan vond ik tabak en alcohol stinken. Ik zag het nut er niet van in om iets lekker te leren vinden dat veel geld kost, mijn gezondheid schaadt en verslavend is of kan zijn en bovendien in mijn beleving goor ruikt. Cannabis (1 gram per dag) en chocolade (veel grammen per dag, vooral bonbons van Boulanger en La Boheme) zijn de enige genotmiddelen die ik gebruik.

Overigens, rauwe oesters, nieuwe haring en olijven daarentegen, ben ik uiteindelijk wel gaan waarderen.

Comment

Yeah, had eindelijk definitief antwoord gekregen van Sensi op de vraag of ik nieuwe verse zaden kon krijgen en die luidt als 'nee'
                      Dat is dan ook meteen een 'nee' voor de volgende keer. Haal d'r nooit meer wat, geen zin om ('t risico te lopen) troep in huis te halen of opgescheept te zitten met een halvegare Yoko-service.

Nah.....Weedo heeft 2 dagen geleden 3x Lemon Skunk gehaald bij de Greenhouse op de Ouwezijdsvoorburgwal.
                      Deze zaadjes zijn wel al open gegaan en gaan straks de zaai- en stekgrond in

---------- Post added at 15:53 ---------- Previous post was at 15:29 ----------

Voor de duidelijkheid adviseer ik iedereen bij deze :

KOOP GEEN ZADEN BIJ SENSISEEDS !!!!!!!

Comment

grote onzin om geen zaden te kopen bij sensi seeds omdat het bij jouw niet word vergoed.
                        ik koop er al jaren zaden en heb nooit problemen gehad met sensi seeds
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik heb ook altijd prima zaden gehad van sensiseeds. Zij zijn niet een seedbank die hun naam zullen bezoedelen door iemand klotezaden te verkopen. Tevens is de verpakkingswijze al jaren zo, dat de zaden minstens 3 jaar goed blijven. Ik gebruikte zelf altijd een pakje in twee keer, eerst vijf, een jaar daarna weer vijf zaden de grond in. Alles kwam uit.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik denk dat de meeste mislukkingen aan ons zelf te wijten zijn:

ontkiemen in watten of keukenpapier,
                            veel te vroeg beginnen zonder bij te verlichten,
                            plantjes veel te vroeg naar buiten,
                            plantjes van binnen naar buiten slepen en van buiten naar binnen,
                            een partij flacons met voeding aanschaffen, waarop een apotheker jaloers zou worden (op de aantallen althans),
                            sativa's kopen die ergens in november rijp zijn,
                            AF's toppen,
                            suikerwater of limonadesiroop aan de voeding toevoegen om lekkere zoete wiet te krijgen (er is zelfs eens een discussie geweest hoeveel grenadine het beste was en dat basterdsuiker beter werd opgenomen dan kristalsuiker),
                            zaden opgraven om te kijken of ze al ontkiemd zijn,
                            planten van nagenoeg alle blad ontdoen om grotere toppen te krijgen,
                            zaaien in potgrond of nog erger in zwaar bemeste tuinaarde (van dat spul waarvan je maar een kleine hoeveelheid op je borders mag strooien),
                            planten laten verzuipen door te veel water of laten verdorren door te weinig water.

Als je dat soort ongein uithaalt dan is de mislukking echt aan je zelf te wijten.
                            Last edited by Xtreme; 29 March 2012, 16:47.

Comment

ik ben het eens met extreme hier, er wordt teveel gepruld door ongeduldigheid en onjuiste informatie.

al blijft de mogelijkheid wel altijd aanwezig dat er is een paar zaden nooit kiemen omdat ze gewoon niet goed zijn ontwikkeld of gerijpt of gewoon te oud en niet goed bewaard.

ikzelf kiem liefst in de pot en op de plek waar ze zullen blijven staan. en uiteraard was je eerst je handen alvorens je zaden begint te manipuleren.

grtn

Comment

Heb ook een probleem gehad bij het ontkiemen omdat ik all mix gebruikte

gewoon es geprobeerd in ander potgrond (stekaarde) en alles ging prima
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

Bezig...
                                X