Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geen opkomende zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Geen opkomende zaden

Wat tevens niet verkeerd is kritisch te zijn op de produkten die je koopt. Vorig jaar kocht ik bij de Action kokosblokken, die met 10 liter water 10 liter potgrond zouden opleveren. Op de verpakking stond dat de kokosvezel voeding voor 6 weken zou bevatten. Ik vond het vreemd dat kokosvezel voorbemest was, dus de ec (met een geleende meter, want zo'n ding heb ik niet) gemeten en de uitkomst was 0.6. Dat is precies de ec van ons kraanwater, dus er zat totaal geen voeding in. Een beeldend voorbeeld van onjuiste informatie, zoals splifj aanhaalde.
    En kijk eens op de site van www.wietzaadjes.nl: bij veel auto's staat "klaar in mei of oktober". Naar ik vermoed zal 90 % van de lezers dat ogenblikkelijk als lariekoek afdoen, maar iemand die pas begint neemt dat als zuivere waarheid aan en wordt dus op het verkeerde been gezet.
    Overigens is wat de diverse voedingsproducenten aandragen ook niet altijd juist. Ooit kreeg ik de complete (dure) bio-voedingslijn van Bio Nova cadeau. De gehele kweek door moest er van alles en nog wat toegevoegd worden. Ook hier weer een geleende fertometer aan het werk gezet. Die kleurde rood: dus niet bijmesten, terwijl Bio Nova zegt: elke voedngsbeurt bijmesten. Pas na een week met uitsluitend water uit de regenbak verkleurde de meter naar groen. Dus in plaats van dagelijks ben ik om de 7 dagen gaan bijmesten.
    Wellicht is mijn kritische instelling een gevolg van het feit dat ik veel tuinier: in het najaar frees ik compost door de moestuin, in het vroege voorjaar geef ik een basisbemesting van NPK12-10-18 en tijdens de groei krijgen de groenten, afhankelijk van de soort, een of twee keer een onderhoudsbemesting van NPK. Voor mij dus geen flacons met specifieke mest meer, maar een of twee keer een paar staafjes bio-mest van de Lidl bij mijn wietplanten. Sta ik ook niet meer voor lul bij het afmeten van milliliters in een maatkannetje.
    Last edited by Xtreme; 31 March 2012, 09:47.

Comment

Stelletjes mokkende opa's bij elkaar, lees en huiver

In mijn eerste post van dit topic heb ik haarfijn uitgelegd hoe ik te werk ben gegaan.
      Exact zo ben ik ook te werk gegaan met de Greenhouse-zaadjes, 3 stuks.
      Deze alle 3 zijn na 48 uur ontkiemd. Deze heb ik de zaai- en stekgrond in gedouwd en ze beginnen nu langzaam door de oppervlakte heen te prikken.
      En dan komen jullie mij de grond in boren (wat ik niet erg vind als 't terecht zou zijn, Weedo kan tegen kritiek) met de gedachte in 't achterhoofd dat er GEEN van de zaadjes van Sensiseeds is uitgekomen.
      Dit waren wel ff 10 zaadjes gasten!
      Dat er 1 of een paar niet opkomen kan gebeuren............maar geen van de 10...........kom op!

Trouwens: De Greenhouse-zaadjes waren donkerbruin van kleur, en die van Sensi verschilden van kleur en waren over het algemeen heel licht van kleur.
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Ooit kwam bij mij een complete zending van 7 Big Devil zaden niet op. Ik heb de leverancier hiervan melding gedaan en gevraagd om eventuele vervolgklachten van andere afnemers serieus te nemen. Hoewel ik in mijn mail had aangegeven dat dit geen verzoek was om vervangende zaden voor mezelf, kreeg ik ongevraagd 7 andere zaden. Zo kan het dus ook worden opgelost.
        Last edited by Xtreme; 2 April 2012, 09:51.

Comment

Weedo!

Vervelend, je dure sensi seeds zaadjes naar de klote.

En ik snap best dat je er niet meer koopt, ook al hebben andere goede ervaringen, jij hebt die niet.

Gewoon sowieso niet meer voorkiemen, gelijk op de plaats van bestemming inzaaien. Met welke kant naar boven maakt wat mij betreft niks uit. dat gepiel met die kleine zaadjes en dikke vingers. Tis allemaal geen rocket science!

Als je iets te ondiep zaait blijft het schilletje er soms aan en moet je even helpen.

Wat ik wel kan voorstellen dat de zaden te warm/te nat hebben gestaan.

Heb je de zaadjes nog uitgegraven om te bestuderen?

Gr
          B.

Comment

Trouwens: De Greenhouse-zaadjes waren donkerbruin van kleur, en die van Sensi verschilden van kleur en waren over het algemeen heel licht van kleur.
            De kleur van het zaad zegt niet altijd iets er zijn zeer donker bruine zaden maar ook meer naar het grijzige en alles ertussenin . Groene en witte zaden zijn echter idd onrijp.

Bij twijfel pas ik de druktest toe. Als ik een twijfelgeval heb dan druk ik er met me duim eens hard op als het zaad op een hard oppervlakte licht . Gezond, rijp zaad krijg je niet gemakkelijk kapot gedrukt of je moet en heel hard gaan drukken. Onrijp zaad zal bij een beetje druk al kapot gaan .

Comment

Allright.........na een boze maar nette mail heb na een klein weekje toch een mailtje terug gehad dat de heren mij nieuwe zaadjes willen toesturen
              Dat maakt 't weer goed tussen Weedo & Sensi.

@Xtreme: Ach ja, wie vraagt word overgeslagen zegt men wel eens. Dat was hier ook bijna opgegaan.
              @Buizerd: Nee, ik had de zaadjes niet opgezocht om te bestuderen, had de hoop al opgegeven na ruim 14dagen geen teken van groei. Verder was ik altijd m'n klauwen voordat ik zaadjes aanraak.
              @Monty: Thanxx dude, ik meende gelezen te hebben dat donkere bruine zaden, goede zaden zijn. Maar als jij 't zegt dan geloof ik je wel

Comment

ha!

Dat is goed nieuws toch!?
                Ik was mn handen nooit speciaal voor ik de zaadjes aanraak. Kiem direct in jiffies of potten, kuiltje, zaadje erin laten vallen en hup. Klets water er overheen, magnetron folie erover en binnen 48 uur komen de eerste boven. Als het zaad van beetje kwaliteit is.
                Van de 40 laatst zijn er 38 opgekomen binnen 4 dagen. Zo gaat dat altijd, meestal zelfs nog beter. 2 zaailingen heb ik wat geholpen met het helmpje, weet niet eens of het echt nodig was.

Donkere zaden zijn meestal wel rijp, lichte zaden zijn soms rijpe zaden die licht van kleur zijn en soms zijn het onrijpe zaden. ;p Idd kun je soms zachjes drukken, ik doe dat gewoon tussen mn vingers, een onrijpe zal knappen en een rijpe blijft ferm.

Succes de volgende keer.
                gr
                B.

Comment

De laatste jaren doe ik het zo
                  de temperatuur van het water is 24 graden en sindsdien zijn alle zaden uitgekomen
                  DSC00271.jpg

Comment

niet te laten kiemen!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik coat mijn (en zeker zaden van onbekende herkomst) met Topsin M.
                      Dat voorkomt de soms voorkomende bodem schimmels.

Hele oude zaden behandel ik met GA3 om de kiemrust op te heffen. Zelfs wel de zaadhuid zacht gemaakt met cellulase.

Verder geen soesa.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abel View Post
                        De laatste jaren doe ik het zo
                        de temperatuur van het water is 24 graden en sindsdien zijn alle zaden uitgekomen
                        [ATTACH=CONFIG]115784[/ATTACH]
                        Dit is wel een heel accuraat idee; gewoon exact op temperatuur te houden m.b.v een aquariumthermometer.
                        Maar het idee heeft wel wat weg van een Propegator, alleen kost deze 60piek.
                        Ik blij, ik heb nog wel zo'n thermometer liggen

Nuttige post dude!

Comment

Je kan ze ook op de vensterbank zetten in een zaai/stekkasje van 5 euro, hebben ze ook lekkere temp, zodra ze kiemen je hokkie in.
                          Al weet ik niet hoe warm het bij jou wordt op de vensterbank. Maar gewoon in de aarde op kamertemperatuur wil ook prima, goed vochtige aarde maar niet zeiknat. Erg hoge EC wil ook wel eens gekke dingen doen met zaadjes.

Of je zaad was niet goed of het is te nat/warm geweest, heb nooit kiemproblemen gehad.
                          Last edited by Buizerd; 12 April 2012, 00:18.

Comment

Bij deze wil ik nog bevestigen dat ik vandaag nieuwe zaadjes heb ontvangen van Sensi

Comment

Het verbaast mij hoeveel soesa er wordt bedacht.

De oude manier is: (zo zijn onderhand een triljoen perkplantjes gezaaid)
                              Neem zaai/stekgrond of Jiffy7 (veel zaai en stek bedrijven maken hun pluggen zelf), zaai op de gepaste diepte, (voor wiet +/- 1cm) plaats ze op een warme plaats, (20-25 gr/C) uit direct zonlicht. Leg er evt een krandje over.
                              Als de zaden opkomen in vol licht plaatsen. Geen bedekking gebruiken. (mini kastje) dat is voor stekken.

Als de plantjes elkaar verdringen moet je ze verspenen of uit elkaar plaatsen.
                              Als ze elkaar dan weer verdringen kan je ze oppotten.
                              Zaken als hoe een zaadje geplaatst moet worden, hebben we ons nog nooit mee bezig gehouden.
                              Zoals je op de foto kan zien, maakt dat niets uit.
                              Attached Files
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik dacht dat de oude manier zo ging:
                                Druk met een houten stok een gat in de grond, doe er een zaadje in, gat dichtduwen, water erop en wachten
                                Werkt nog steeds prima trouwens! Ook zonder houten stok.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                                X