Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geen opkomende zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geen opkomende zaden

Korting op 420shop
    Beste Herbinisten, zoals jullie kunnen lezen zit ik met 't bovenstaande probleem en daar baal ik behoorlijk van. Damn

Ik zal wat duidelijker zijn;
    Had 10 regular seeds van White Label, soort = White Skunk, deze soort sprak me aan vanwege de mooie lichtgroene kleur.
    Deze heb proberen te ontkiemen tussen wc-papiertjes, schone uiteraard want Weedo heeft geen keukenrol in huis
    Dat ontkiemen ging erg moeizaam, na 3 dagen aanpappen en nat houden was er enkel bij een paar zaadjes een miniscuul worteltje te zien.
    Zodoende heb ik maar gesloten, met hoop van goede zege, om ze alleen in de zaai- & stekgrond te planten @ potjes van 0.7L.

Dit heb ik zo gedaan:
    Zaai- & stekgrond in de potjes en vervolgens ietsjes aandrukken.
    Toen had ik de zaadjes ~5-10mm in deze potjes geplant, beetje zaai- & stekgrond in het gaatje waar 't zaadje in zit, en dit ietsjes aandrukken.
    Hierna volgde een waterbeurt van onafgezuurd kraantjeswater wat al een aantal weken in een ton staat.
    Ik heb hier nog wat wortelstimulator aan toegevoegd.
    Daarna heb ik folie over de potjes gedaan en deze meteen onder een 400watt HPI geknald @ 18-6.

Nu ben ik bijna 2 weken verder en d'r is nergens groei te bekennen. In geen van de 10 potjes, bah!
    Vraag me af wat ik fout heb gedaan, zodoende heb ik 't bovenstaande zo gedetailleerd mogelijk geformuleerd.
    Hellup!
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Re: Geen opkomende zaden

Wat was de temperatuur bij het ontkiemen?
    Die zaden die niet ontkiemden had je misschien beter even laten liggen in het papier.

Comment

Ze staan rond de 28 graden met lamp aan, met de lamp uit rond de 20 graden.

Comment

De temperatuur tijdens ontkiemen, tussen papier, bedoeld hij denk ik.
        Als die goed was klinkt het alsof je gewoon oud zaad hebt gekregen.
        Mailtje naar de verkoper wil nog wel eens helpen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat kan ik moeilijk zeggen QnQ, hoeveel de temperatuur was bij het ontkiemen.
          Ze stonden op de vensterbank met de kachel aan.

Overigens heb ik de zaadjes bij SensiSeeds gehaald in Amsterdam, vraag me af of een mailtje zal helpen
          Last edited by WeedoHolic; 16 March 2012, 20:16.

Comment

En als je 't niet probeert blijf je je dat altijd afvragen.
            Je kunt ze ook even bellen. Contactinfo op de site.

Comment

Daar heb je wel een punt; niet geschoten is altijd mis zegt men.
              Ik zal ze maandag wel ff aan de oren trekken, dat staat in ieder geval vast.

Maareh QnQ, jij gelooft dus dat ik verder het zaaien e.d goed heb uitgevoerd? Begrijp ik dat nou goed?
              Ik wil namelijk graag achterhalen waar ik nat ben gegaan.

Comment

Grote kans dat de zaden gewoon geinfecteerd zijn met een schimmel tijdens het kiemen, de meest voorkomende reden om na het tonen van een worteltje daarna niets meer te doen.

Comment

Comment

Ik geef hem ook nergens de schuld van, alleen grote kans dat dat de oorzaak is van het niet verdergaan met kiemen.

Comment

Comment

Waarschijnlijk heb je dat inimini worteltje afgebroken toen je met je vingers de aarde aan drukte

Als ik jou was zou ik gewoon even voorzichtig graven en kijken wat er is gebeurt met jou zaadje.
                        Bij de volgenderonde zet je potjes bij de verwarming zo dat het goed warm is dat helpt ontkiemen

groetjes Bella
                        God was never on your side..

Comment

Waarom moeilijk doen, terwijl het zo gemakkelijk kan. Ontkiemen tussen vochtig keukenpapier: ik heb het de afgelopen 20 jaar nog nooit gedaan en zal dat -als ik de tijd van leven heb- de komende 20 jaar ook nooit doen. Wortelstimulator eveneens nooit gebruikt. Stekpoeder idem. Zaai- en stekgrond: af en toe koop ik dat. Heb ik het niet voorhanden dan meng ik grond uit de moestuin met de helft metselzand. Bodemverwarming: nooit toegepast.
                          Wat doe ik wel: gewoon de zaadjes in zaai- en stekgrond of een mengsel van moestuingrond en metselzand ongeveer 1 cm onder de grond stoppen en de potjes op de vensterbank zetten. Behoudens vorig jaar -toen 5 stuks Big Devil niet ontkiemden- ben ik nooit tegen kiemproblemen aangelopen.
                          Denk je nu echt dat beroepskwekers 2500 zaden laten ontkiemen tussen keukenpapier: ze lachen je vierkant uit.
                          Last edited by Xtreme; 20 March 2012, 13:53.

Comment

kan e bij deze wel vertellen dat ook beroepskwekers gewoon met keukenpapier werken hoor.
                            en ik spreek uit ervaring, gaan er 1000 op een bordje hahahaha

Comment

Voorkiemen -zeker boven de kachel- is vragen om rottigheid.
                              Wie die amateurs onzin ooit bedacht heeft................................

Doe wat de tuinder doet; zaai in aarde/pluggen, houdt de temp op 18-20 graden en houdt ze even uit direct zonlicht.

En die "beroeps" kweker wil schijnbaar ook op een amateur lijken 1000 zaadjes op een bordje, voor de duiven zeker.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                              X