Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Katten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Katten

Comment

Dat is geen antwoord op de vraag. Het is trouwens harstikke

Comment

Dat houdt nog steeds niet in dat de katten van die harmonieuze kattenliefhebbende gezinnen het recht hebben om in andermans tuin te schijten.....Het recht?
        Complete onzin, waar staat het beschreven dat ze dit hebben?
        Shit, no way!! Opzouten met die schijterds, niet op mijn erf.

Comment

Je beantwoord nog steeds mijn vraag niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
            Wie heeft die kat het recht gegeven om in andermans tuin te gaan zitten schijten????
            Wil ik weleens weten?
            Sorry hoor, mijn vraag staat ook nog steeds open, wel 2 keer.....

Comment

Daar heb ik al antwoord op gegeven, dat "recht" heeft dat beest doordat het niet begrijpt wanneer dat niet zou mogen. Bij een hond is de baas verantwoordelijk omdat die zo'n beest uitlaat. Bij een kat is dat niet het geval.
              Er is ook geen enkele wet die het een kat verbied vrij rond te lopen buiten en voor een hond is die er wel. De reden daarvoor ligt aan de functie van een kat waardoor mensen katten honderden jaren terug al in hun omgeving tolereerden.
              Als je het daar niet mee eens bent verwijs ik je door naar Den Haag, wie weet is er bij dit kabinet wel draagvlak voor.

Comment

ik hoop maar dat er geen vogels op die planten of op dat erf schijten. die kutbeeste schijte verdomme overal, mijn kat tenminste alleen in de kattebak.

Comment

Elke kat die bij mij op het erf komt verwijs ik over de schutting, da's mijn goed recht, ik tolereer geen katten op mijn erf, basta! Al hebben ze een duizendjarige functie: hier geldt zero tolerance!

En de echte essentie van het hele verhaal is:
                  dat ik

Comment

In mijn tuin zitten merels, waarvan de man prachtig zingt tegen zonsondergang. Iedere zomer zit er een nest in mijn boom, met kuikentjes die ronddartelen door mijn tuin - totdat de kat van de buren er een eind aan komt maken, ondanks de hekwerken die ik met bloed, zweet en tranen heb opgetrokken.

Wat mij betreft is die kat ongedierte dat verdelgt mag worden. De enige reden dat ik die kat niet verdelg en de muizen in mijn keuken wel, is dat ik met die kat gedonder krijg.

Zielig voor de eigenaren? Tsja, hou je dierbaarheden dan binnen. Mijn hond is niet binnen omdat ze niet buiten mag van de wet, maar omdat ik haar graag veilig in de buurt heb, waar ze niet in gevechten terecht komt, gekidnapt wordt, verdwaalt of onder een auto komt. Ik bescherm haar omdat ze me dierbaar is.

Als je je kat vrij zijn gang laat gaan, totdat je in de hele buurt briefjes moet rondbrengen dat het beest spoorloos is, hoe dierbaar is dat beest dan eigenlijk?

Comment

Ik ben blijkbaar niet alleen in de strijd tegen loslopend,schijtende katten.
                      Het is een algemene ergernis welke door velen als uitermate vervelend zo niet als extreem smerig bestempeld wordt.
                      Een reactie op het internet:
                      Veel mensen ergeren zich er wild aan wanneer andermans kat in hun tuin poept. Niet helemaal onbegrijpelijk natuurlijk. Vooral in het vroege voorjaar,

Andere reacties hebben ook dezelfde onwil in het accepteren van ja, ik blijf het zeggen: het reilen en zeilen van de schijtkatten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                        Daar heb ik al antwoord op gegeven, dat "recht" heeft dat beest doordat het niet begrijpt wanneer dat niet zou mogen. \
                        Onjuist, zodra mijn hond iemand bijt op een stuk waar hij los mag lopen begrijpt hij dat ook niet. Dat betekend niet dat ik dan niet fout bezig ben als eigenaar. Mensen met katten die denken het beest onbeheerd uit te mogen laten in mijn tuin en in die van anderen moeten niet vreemd opkijken van reacties die hen als eigenaar van de des betreffende kat niet goed uitkomt.

Want mocht het zo zijn dat mijn hond kuilen begint te graven in jouw tuin en vervolgens drollen zit te draaien terwijl ik thuis zit, zou ik het helemaal niet vreemd vinden als jij maatregelen zou treffen. Zeker niet als dit een dagelijkse gewoonte wordt.
                        sigpic

Comment

flora- en faunawet, art 16 lid 3:

'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.' Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld. Dus ook katten.

Comment

Ja, mooie Vale. Ik wilde dat wetsartikel alleen niet noemen omdat mij geleerd wordt vanuit de juridische opleiding die ik volg geen wetsartikelen te gebruiken tegenover anderen omdat geacht wordt dat eenieder in Nederland bekend is met de Nederlandse wet en je daarom uit 'respect' iemand niet wijst op de feiten in verschillende boeken.
                            sigpic

Comment

Nou ik weet best hoe kattenliefhebbers denken;
                              's Nachts naar buiten, want anders schijt ie hier achter de tv of bekrast ie de bank. En hoe ik dat weet ze hebben het me zelf verteld.

Ik ben een katten bezitter en liefhebber. Ik denk hier echter geheel anders over hoor vale. Van mijn poezen heeft niemand last ze komen en schijten niet in andermans tuinen. Nu is dat op een flat niet zo heel moeilijk ghehe. Ik heb echter niet altijd opeen flat gewoond en ook een koophuis met grote tuin gehad. Ook toen kwam mijn kat buiten maar niet bij de buren in de tuinen. Dat kan je een kat aanleren als je dat van jongs af aan doet. In de kattentijd als ze crols zijn Moet je haar wel binnen houden anders is de drang groter dan het aangeleerde. Voor de rest zorg ik ervoor dat niemand last van me huisdieren heeft. Zo kan het dus ook. Niet alle kattenbezitters over een kam scheren. Dat doe ik ook niet ten opzichte van de honden mensen of welk ander huisdier dan ook. Ook hier zitten er mensen tussen die zorgen dat niemand last van hun huisdier heeft Andere trekken zich er geheel niks van aan. Als je vraagt of ze hun hond willen aanlijnen krijg je nog een grote mond ook.

Ik heb een jaar of tien op een kinderboerderij gewerkt deze lag naast een recreatiebos. In dit bos mogen geen honden los. 2 km verder op is er een appart hondenbos waar dat wel kan. In die tien jaar verloren we 2 damherten 7 pauwen een boel kippen en werden onze geiten en schapen ziek van parvo, overdragen door niet geente honden die van hun baas wel even de schapen mochten opjagen.

Ik ben meermaals bedreigt als ik er iets van ging zeggen. Daarnaast ken ik ook mensen die wel zorgen dat hun hond geen strond, overlast en verdriet achterlaat.
                              Aan elk verhaal zitten twee kanten denk ik dan. En zoals ik al eerder melde katten hebben een hekel aan water tuinslang op de pens en je heb geen last meer van de buurkat. Als je dat je buren van te voren verteld zullen ze er ook niet kwaat over worden lijkt me.
                              Last edited by monty; 2 April 2012, 22:30.

Comment

Last edited by ceBep; 2 April 2012, 22:36.

Comment

Bezig...
                                X