Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Katten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Katten

Lol Vale. Zo strak durf ik het niet te stellen omdat honden an sich ook roofdieren zijn. Wat ik wel weet is dat er zelfs jagers worden ingehuurd om verwilderde katten af te schieten.
    sigpic

Comment

Je kan ook gewoon wat kattenkruid zetten dan laten ze je wiet wel met rust ghehehe.

Comment

Honden worden wel gezien als huisdieren btw.
        I.t.t. kattenbezitters ben jij als hondenbezitter wel degelijk aansprakelijk voor de schade die jouw hond veroorzaakt als huisdier zijnde

Een kat is feitelijk dus Freiwild, mag afgeschoten worden??

Comment

Interessant, weer wat geleerd vandaag.
          sigpic

Comment

Als mijn kat een coi karper van mijn buur uit zijn vijver vist, ben ik wel degelijk aansprakelijk en kan ik dat aan mijn wa verzekering opgeven, (ze flikkeren de kat daarna wel explesiet uit de verzekering met een clausule). Er moet dan wel worden aangetoond dat mijn kat die bewuste vis heeft gesnaaid.

Comment

Komen we hier:
              Een kat is wel een huisdier?

Comment

Last edited by monty; 2 April 2012, 22:59.

Comment

Gezien het feit dat katten grote omzwervingen maken en de eigenaar van een kat niet zoals een hondenbezitter ermee gezien wordt, kan dit lastig zijn voor de gedupeerde het te bewijzen.

Next..

Wie laat als goede verantwoordelijke dierenliefhebber zijn o zo dierbare huisdier bij iemand anders in de tuin rondzwerven en de boel eronder schijten, vernielen en komt er ook nog mee weg? Ja, toe maar eens....

Alleen omdat de Felis Catus, voorheen Felis Domesticus (ook wel kat genoemd) het vermeende recht heeft verworven van zijnde een jager, welke van vroeger te zijnde in dienst van de mens bekend stond als opruimer van ongedierte, geen gedomesticeerd
                  huisdier is/was
                  (wat het dus wel degelijk blijkt te zijn) gevrijwaard mag zijn wanneer het op verantwoordelijkheden van de eigenaar aankomt? Nu, heden ten dage wel te verstaan.

Kom op zeg, neem dan je verantwoordelijkheid als eigenaar en schuif het niet af op de gedupeerden en/of op de vrijheid van de kat.
                  Last edited by ceBep; 2 April 2012, 23:17.

Comment

Je kunt tot bedragen van €5000 naar de kantonrechter gaan. Het lijkt mij inderdaad niet verstandig naar de rechter te gaan indien de schade is geleden aan wietplanten.
                    sigpic

Comment

Daar scheer je weer alle katten over een kam. Het gros van de katten zal in hun eigen tuintje blijven. Niet gecastreerde katers staan wel bekend erom dat ze kilometers van huis gaan. Een kat kan je opvoeden net zoals een hond. Zelf ben ik ook van mening dat je een kat niet onbeheerd moet laten rond lopen. Als je hem de vrijheid van je tuin wil geven moet je je kat aanleren dat ze ook enkkel in je tuin mag en niet over de schutting heen. Eenmaal aangeleerd zal een kat dan ook enkel daar vertoeven hoor.

Comment

Ik kan van afstand niet zien wat het is; een poes, kater, gesteriliseerd of gecastreerd. Dus ik moet generaliserend over katten spreken, wat niet hetzelfde is als over 1 kam scheren.

En.. als ze zitten te schijten zit het geslachtsdeel net boven de grond, wil ik die bekijken moet ik het ( kat, poes,ontdaan van voortplantings-delen) optillen.
                        Daarvoor moet dat beest zitten blijven, wat het echter niet doet. Het gaat er als een haas vandoor, vandaar dat een kat ook wel een dakhaas genoemd wordt natuurlijk, omdat het weet dat het fout zit om in iemand zijn tuin te schijten....... Je rent weg omdat je bang bent, dus ergens zit er een intelligentie in het beest!

Daarom zeg ik ook reagerend op jouw aanleren van gedragingen aan je beest:

Kom op zeg, neem dan je verantwoordelijkheid als eigenaar en schuif het niet af op de gedupeerden en/of op de vrijheid van de kat.

Oh ja, ik heb geen katten , dus ik weet niet waar ze blijven in welke tuin dan... maar ik vind het wel raar als ik stront van een kat in mijn tuin vind, terwijl ik geen enkele kat heb, moet ik dan helaas constateren dat het van een andermans kat moet zijn?! Die nota bene niet in zijn eigen tuin is gebleven.

---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:27 ----------

Wil het wel verduidelijken zodat het kam scheren verdwijnt.
                        Die katten die thuis zitten, zei het aan de lijn, achter een schutting, in een kooi e.d. kun je buiten beschouwing laten, want deze vallen buiten de aangesproken doelgroep en hun bezitters.
                        Last edited by ceBep; 2 April 2012, 23:32. Reden: moet zoveel kwijt, dus pas het steeds weer aan

Comment

Als mijn hond een kip van de buren doodbeet, dan zou de eigenaar het misschien waarderen als ik het beest zou klaarmaken en als een heerlijke kipschotel terugbezorgen met mijn verontschuldigingen.

Zou dat bij een katte-eigenaar ook werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                            ...Of je ruimt de stront ook op net als bij je hond...
                            Dan moet je eens in het bos komen wandelen, hier schijnt dat om een of andere vage reden opeens niet meer nodig te zijn.
                            Van de 10 hondenuitlater(laatsters) die hier dagelijks voorbij wandelen zie ik er hooguit 1 of 2 die die rommel opruimen.

Van de dagjesmensen die hier voorbij komen zie ik helemaal nooit schepjes of zakjes.
                            Als ze een dagje uit zijn in de natuur hoeven ze die troep waarschijnlijk niet op te ruimen ofzo.

@LR2 kostelijk gelachen om dat filmpje.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bij ons zijn het meer uren blaffende honden en hondedrollen die het prob zijn, al zeker niet de vele katten die occasioneel door de tuin lopen, anders jaag je ze maar weg met een hogedrukwaterpistool ofzo, maar toch niet met een luchtbuks??? Wat maakt dat beetje messtof bij voor je planten? Worden ze Groot van...

Comment

Het houden van dieren kan nu eenmaal in voorkomende gevallen overlast veroorzaken. De een stoort zich aan kwetterende parkieten of een kraaiende haan. De ander stoort zich weer aan katten die losse grond omwoelen en hun behoefte doen. Zelfs in de tuin spelende kinderen met het daaraan gekoppelde lawaai vormt soms een bron van ergernis. Vale, jij zal ongetwijfeld je honden goed hebben opgevoed, je zal ook hun ontlasting wel opruimen, so far, so good. Tenzij je echter de stembanden van je honden hebt laten verwijderen zullen die beesten best wel eens opgewonden blaffen. De ene buur kan dat goed verdragen en de andere buur weer niet. Tenzij je in the middle off no where woont vind ik 5 honden ook een behoorlijke (geluids)belasting voor je omgeving. Wat weegt voor de mensen het zwaarst? Af en toe kattenontlasting, die beesten schijten echt geen 25 keer op een dag, of af en toe tot haast permanent hondengeblaf moeten aanhoren?
                                Kijk, mij maakt het niet uit, al houd je 25 honden in plaats van 5. Maar wellicht zijn er buren die denken met 1 of 2 honden is het wat mij betreft ook genoeg.

Comment

Bezig...
                                X