Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Afzuiging s nachts uit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiging s nachts uit?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Sinds kort ben ik zelf ook begonnen met mijn eigen plantjes te kweken. Mijn opzet is een secret jardin dr60 met 250 watt hps. Op 1 maart heb ik 3x lowryder en 1x easybud gezaaid. Vorige week (dus in week 4) heb ik nog 1x easy bud en 1x northern light automatic gezaaid. Dit heb ik gedaan om te zien of het mogelijk was in mijn kleine tent een continue kweeksysteem op te zetten. De planten staan allemaal in 4L potten. Sinds week 5 geef ik ook 2ml pk 13/14 met het water mee.

    Tot op heden ziet alles er redelijk goed uit, al heb ik wel een paar vragen.

    - Bij 2 lowryders zijn er enkele van de onderste bladeren geel aan het kleuren, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
    - Momenteel is de luchtvochtigheid overdag goed (tussen 40 en 50%). Maar aangezien mijn tent op de slaapkamer staat heb ik niet enkel het licht maar ook de afzuining en ventilator op de tijdschakelaar aangesloten. Zodat tussen 00u00 tot 06u00 alles uitgeschakeld is en ik toch kan genieten van mijn nachtrust. Als ik dan s morgens ga kijken is de luchtvochtigheid tussen de 70 en 80%. Kan dit een probleem vormen ivm met toprot over enkele weken?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Fotos volgen later... Ben momenteel op mijn werk

    Groeten.

    #2
    Re: Afzuiging s nachts uit?

    Ventilatie moet 24/7 aan, ja.
    Dat de blaadjes onderin geel worden is waarschijnlijk een stikstof tekort.
    Oplossing ? Ehm, volgende keer betere grond gebruiken, in wat grotere potten, of een paar keer groeivoeding meegeven.

    pk13/14 is alleen als je overal al toppen hebt, 1.5ml/L max, en mag je maar 1 week meegeven. (Canna)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Afzuiging s nachts uit?

      Bedankt voor je reactie!

      ivm pk 13/14... ik heb deze bij organic earth in Maastricht gekocht, het is van hunhuismerk. Hun richtlijnen zijn

      - vanaf de bloei mag het elke dag gegeven worden (2ml) en dan wekelijks verhogen met 0.5 ml tot 2 weken voor het oogsten. Dit dan niet meer volgen?

      Comment


        #4
        Re: Afzuiging s nachts uit?

        Jahoor, als zij dat adviseren, gewoon aanhouden.
        PK 13/14 advies kan per merk verschillen. (inderdaad, dat snap ik ook niet helemaal, zit toch hetzelfde in, voor hetzelfde doel)
        Ik zou misschien iets minder geven als de plantjes niet zo groot zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Afzuiging s nachts uit?

          Nou ja, s'nachts de boel uitknikkeren zou ik niet doen. Net zoals ons heeft een plant ook verse lucht nodig
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: Afzuiging s nachts uit?

            Ja ik bedoel dus 2ml/L voor de pk 13/14.
            Voor de afzuiging ga ik een oplossing moeten bedenken. Aangezien in de coffeeshop per maand toch voor een 350 euro blow, beschik momenteel niet over voldoende budget om een softbox te kopen. Eigenlijk had ik al veel eerder moet zelf kweken want ik rook sinds mijn 16 en ben nu 32 dat zijn aardig wat euros geweest. Misschien kan ik tot ik over voldoende geld beschik voor een softbox me gewoon elke avond kanarie roken dan merk het geluid van de afzuiging niet

            ---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 14:00 ----------

            Ik had ergens gelezen dat planten s nachts geen co2 opnemen dus dat ik dat het niet nodig was om dan afzuiging te hebben. Maar aangezien ik hier ook slaap moet ik toch een oplossing vinden hiervoor.

            Comment


              #7
              Re: Afzuiging s nachts uit?

              Oorspronkelijk geplaatst door houdalo View Post


              Ik had ergens gelezen dat planten s nachts geen co2 opnemen dus dat ik dat het niet nodig was om dan afzuiging te hebben. Maar aangezien ik hier ook slaap moet ik toch een oplossing vinden hiervoor.
              Ik had bij mijn micro ook nooit de ventilatie aan. Maar nu heb ik op de ventilato 's nachts toch maar een paar keer laten aanslaan. Merk eigenlijk weinig verschil.
              Ff gegooglt:
              's nachts is er geen fotosynthese. De plant haalt dan alleen adem en hiermee staat de plant netto CO2 af aan de omgeving. De CO2 -concentratie in de lucht stijgt.
              zie link: http://www.kasklimaat.nl/140-Fotosyn...ademhaling.htm

              ook de aquarium mensen hebben er wat over te zeggen: http://members.multimania.nl/brieneo.../co2evenw.html
              Ook planten produceren CO2 en dat doen ze dag en nacht, dus niet alleen 's nachts zoals wel eens gedacht wordt.
              Ik heb 'em eigenlijk liever uit, ivm de erg koude lucht toevoer

              Comment


                #8
                Re: Afzuiging s nachts uit?

                heb het ook in de slaapkamer geprobeerd met een 400 wattert in de kast,en dan ook licht uit,afzuiger uit.nog nooit zo,n kut oogst gehad

                Comment


                  #9
                  Re: Afzuiging s nachts uit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                  heb het ook in de slaapkamer geprobeerd met een 400 wattert in de kast,en dan ook licht uit,afzuiger uit.nog nooit zo,n kut oogst gehad
                  Serieus? Kan dat dan zoveel verschil maken?

                  ---------- Post added at 19:33 ---------- Previous post was at 19:31 ----------

                  Oorspronkelijk geplaatst door griesmeel View Post
                  Ik had bij mijn micro ook nooit de ventilatie aan. Maar nu heb ik op de ventilato 's nachts toch maar een paar keer laten aanslaan. Merk eigenlijk weinig verschil.
                  Ff gegooglt: zie link: http://www.kasklimaat.nl/140-Fotosyn...ademhaling.htm

                  ook de aquarium mensen hebben er wat over te zeggen: http://members.multimania.nl/brieneo.../co2evenw.htmlIk heb 'em eigenlijk liever uit, ivm de erg koude lucht toevoer
                  Ik denk dat ik hem anderhalf uur ga laten uitgaan, dan ben ik wel ingeslapen. En dan laat ik hem om 2u30 terug beginnen.
                  De reactie hierboven al gelezen? Nog nooit zo een slechte oogst gehad?

                  ---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:33 ----------

                  Heb je links ook gelezen maar daar begrijp ik echt niets van...
                  Ik ga eentje plooien en er even niet aan denken

                  ---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:36 ----------

                  Ik denk ook dat mijn lowryders hun bladeren verder aan het vergelen zijn. Terwijl de easybud er geen last van heeft. Zou dit ook met co2 te maken kunnen hebben of is dit een voedingsprobleem? \
                  Start ik hierover eigenlijk een nieuwe post?

                  ---------- Post added at 20:07 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

                  Heb net Montys bladwijzer gelezen en ik denk dat ik een stikstof te kort heb.
                  Iemand een idee wat het beste, snelste werkt hiervoor?

                  Tot nu toe heb ik visemulsie en canna N-27% gevonden/

                  Comment


                    #10
                    Re: Afzuiging s nachts uit?

                    In je slaapkamer loont het wel, om 's nachts het licht bij je planten aan te hebben.
                    Als jij daar ligt te maffen, voorzie je de plantjes namelijk van veel extra CO2, en dat stellen ze erg op prijs.

                    In de bloei wil je de LV niet boven de 50% hebben, alleen al daarom zul je waarschijnlijk de ventilatie aan willen houden.

                    Ik heb een kast met 2x 400W en 1000m3 afzuiger op m'n slaapkamer gehad, en je went wel aan dat geluid hoor.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #13
                        Re: Afzuiging s nachts uit?

                        Ergens in de binnenkweek> kweekruimte sectie heb ik een klein bouwverslag staan van een stille afzuiging.
                        Voor je kleine tent niet geschikt maar het idee is ook toe te passen op kleinere afzuigers.
                        Als je zou willen kan je je kussen en matras er opleggen en je zou zo in slaap vallen.

                        Comment


                          #14
                          Re: Afzuiging s nachts uit?

                          Bij deze de fotos. Graag wat advies ajb, want als noob kan ik nog veel verbeteren denk ik.
                          Ik denk dat je te maken hebt met een Ca tekortje en een N tekort.

                          Comment


                            #15
                            Re: Afzuiging s nachts uit?

                            En een licht tekort.
                            Op de bovenste toppen na staat zo'n beetje alles te ver van de lamp af.
                            Kan wel advies blijven geven, maarja...dan is het wel fijn als je er ook iets mee doet heh..
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X