Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

    Korting op 420shop
    Een oprechte vraag. Ik begin de zaadaankoop via het net zo'n beetje beu te geraken en dacht aan een zadenronde.

    Mijn vraag dus:
    Kan ik een indica met een bloeitijd van 7 tot 8 weken bestuiven met mannelijk stuifmeel van een sativa met een bloeitijd van 12 tot 14 weken? Komen daar planten uit met het gecombineerd effect van de twee? Of is het een verloren moeite er zo aan te beginnen?
    Ik dacht van elks 10 te stellen en enkel de 2 beste mannen van de sativa's te laten overleven. (Ik ga deze wel vroeger dan de indica's in bloei stellen.

    Grtz

    #2
    Re: Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

    na 8 rondjes bestuiven van 1 dame met de zelfde man zulje 'n stabiele soort krijgen.
    je zal na de 1ste kruising van allerlei verschillen krijgen die je van te voren niet kan bepalen
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

      makkelijkste is eigen moederplant onderhouden.hoeft niet veel te kosten aan energie .veel stabieler als zaadenkweek

      Comment


        #4
        Re: Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

        Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
        na 8 rondjes bestuiven van 1 dame met de zelfde man zulje 'n stabiele soort krijgen.
        je zal na de 1ste kruising van allerlei verschillen krijgen die je van te voren niet kan bepalen
        Kan je dit een beetje beter uitleggen? Vind het ook wel interessant.
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

          Na de eerste kruising plant je 100 zaden, daar kies je de dame uit met de eigenschappen die je wil.
          Die bestuif je met dezelfde man als waarmee je de moeder hebt bestoven.
          Daarvan plant je weer 100 zaden, en de ultieme dame haal je daar weer uit, en bestuif je weer met het stuifmeel van dezelfde man.
          etc. etc.
          Dat doe je een keer of acht, en dan ga je vanzelf aan de 100 zaailingen zien dat ze steeds meer dezelfde eigenschappen hebben.
          Meestal is het na een keer of acht wel redelijk stabiel.

          Best kies je stabiele soorten met goeie duidelijke genetica, en geen fem. zaad natuurlijk.

          Maar da's hoe ik denk dat het gaat.
          Misschien zit ik er wel helemaal naast

          Oplossing van Tumble is natuurlijk veel makkelijker, gewoon een moederplantje houden.
          Klein plantje onder tneon kun je elke 3 maanden makkelijk 30 stekken van knippen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

            Er zijn vele tientallen en wellicht wel een paar honderd soorten reguliere zaden. Een zadenkweek hiermee levert meer zaad op dan je kan gebruiken. En het moet toch wel heel raar lopen van al die soorten er geen enkele is die je aanstaat.

            Comment


              #7
              Re: Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

              valt inderdaad vies tegen om iets stabiel te krijgen.
              als je gewoon een 14 weken met een 7 weken kruist krijg je planten
              die tussen de 7 weken en 14 weken afbloeien.
              is wel makkelijk want dan kan je er elke dag 1 oogsten maar is niet de bedoeling denk ik

              Comment


                #8
                Re: Kan ik zonder grondige selecties zelf een stabiele kruising maken?

                3 generaties, 7 is een kwestie van geloof :

                We beginnen met het zaad
                Het goede zaad is van een plant
                Die al minstens drie generaties
                In Nederland groeit en bloeit
                Sommige mensen zeggen zeven
                Maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik
                Dat mag je dus zelf weten, goed
                Het goede zaad doe je in
                Maart april mei in de grond
                Voorkiemen en zo
                Dat is allemaal maar haastige spoed
                Het plantje weet zelf het beste
                Wanneer het op moet komen
                Dus laat maar gaan
                Dat gaat wel goed
                Dat wordt prachtige nederwiedewiedewiedewiet
                Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                Comment


                  #9
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment

                  Bezig...
                  X