Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

    Korting op 420shop
    Beste forum,

    Ik ben totaal nieuw hier en in kweken etc etc en zit met een paar vragen.

    Ik wil zelf 5 plantjes gaan kweken maar dan zonder alle apparatuur lampen of dergelijke. Ik was laatst bij een vriend en daar de vader van kweekt ook zelf plantjes maar zonder alle apparatuur en had deze gewoon weg op de vensterbank staan.

    Ik kan helaas geen info inwinnen bij de vader omdat hij benadrukt had bij die vriend van mij het met niemand over te hebben en al helemaal niet te laten zien aan iemand, hij weet dus niet dat ik dit weet. Ik loop al een langere tijd te denken aan zelf wat te proberen te kweken maar mij hielden de verhalen altijd tegen met stroom en lampen etc. etc. Dit gaat voor mij wat ver te doen en ik vind dat het leuk moet blijven en het is voor mij gewoon weg nu nog een experiment of het wel gaat lukken en hoe en wat.

    Kortom wie o wie kan mij beginners tips geven zoals:

    Waar kan ik zaad krijgen/kopen
    Hoe kan ik het beste de boel planten en optrekken.
    Waar moet ik allemaal op letten (hoe planten, of het zaad goed uitkomt en stappen erna)
    kortom een kleine howto om van start te kunnen gaan

    Ik hoor het graag van jullie

    HomeWeed

    #2
    Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

    gewoon ook binnen gaan kweken zonder lampen gaat echt toppie

    Comment


      #3
      Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

      Ja ik hoor en lees verschillende dingen, de een zegt gaat wel en de ander lacht al bij het idee en zegt werkt niet.
      Maar bij die vriend zag ik dat het zeker werkt ZONDER lampen of andere dingen, hij heeft ze zoals ik al aangaf op de vensterbank staan en zijn echt al aardig grote jongens, ze beginnen nu beetje geur af te geven (lekker man)

      En aangezien ik al langer loop met het idee maar mij het tegen hield apparatuur enzo te kopen en ik het bij hem zag het ook werkt zonder ben ik super enthousiast geworden het zelf te gaan doen.
      Ik denk dat ik eens ga snuffelen op internet waar een zaak zit waar ik zaadjes kan kopen in de buurt van Heerlen en omgeving en dan eens ze gaan ontkiemen en daarna zie ik wel verder Heb zoiets gewoon proberen we zien wel waar het schip strand. Als ze groot genoeg zijn heb ik nog de keuze ze op balkon te laten zonnen

      Als je tips hebt hiervoor of zaken makkelijker te maken, ik hoor het graag.

      HomeWeed

      Comment


        #4
        Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

        Neem gewoon de proef op de som.

        Koop een zak potgrond, haal zaadjes en wat voeding bij de shop. Zet een paar potjes in de vensterbank en aan de slag.
        Wel handig als je vensterbank op het zuiden hebt.

        Enzo...

        Plaats verslag!

        Grtz
        B.

        Comment


          #5
          Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

          Dude HomeWeed, stel jezelf eens de vraag: Zouden die jongens nou echt allemaal voor niets honderden euro's investeren in kweekspullen wat uiteindelijk 'niets' uitmaakt?

          Daarnaast moet je je verwachtingen bijstellen: onder woonkameromstandigheden krijg je een veel mindere oogst dan onder ideale omstandigheden
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Heb je mij horen zeggen dat het niets uitmaakt dan?? Nee toch ik heb gezegd dat het ook zonder zou gaan... Dat de omstandigheden totaal anders zijn snap ik maar het gaat hier ook niet dat ik binnen moet rollen van de oost of inkomen het is nogmaals gewoon om te kijken hoe het vevalt.

            Comment


              #7
              Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

              Heb ooit ook 2 NLX plantjes gehad in mn vensterbank. Gaat prima, tot de huisbaas het zag en ze helaas weg moesten.
              Maar was in een maand tijd toch flink gegroeid. Heb het eindresultaat niet kunnen zien of roken want die gozer waar ze naartoe waren gegaan had ze al na 2 weken laten afsterven

              Zaadjes heb ik pas bij Dutch Headshop besteld. Ze waren de volgende dag al binnen en zijn ook allemaal uitgekomen
              Denk dat je hier voorlopig wel even mee verder kan; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...aden-ontkiemen
              Daarna in de grond stoppen, folie met gaatjes erover en wachten tot ze bovenkomen. Zo is het bij mij best goed gegaan.

              Succes!

              Grzz
              ..:: Smoke Weed Everyday ::..

              Comment


                #8
                Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                Thanks voor de link, ik had dit al goed door gespit en wil morgen eens kijken of er een shop in de buurt is en zo niet ga ik eens online de mogelijkheden bekijken.
                Die plantjes die bij een vriend staan zijn ook al aardig groot het worden en zien er netjes uit, dus zonder dat apparatuur heeft zn plantje zeker ook kans van slagen.
                Dat het allemaal wat minder snel zou gaan en misschien minder oost hebt dat maakt mij helemaal niet uit, nogmaals het gaat mij niet om geld te verdienen of me dood te roken, het is een experiment en wil eens kijken hoe dit gaat zonder dure aanschaf. En daarbij als ik nu zou worden betrapt is er geen man over boord en moet ik de boel weggooien en klaar is de zaak. Koop ik allerlei apparaten en zou ik door de mand vallen dan rook ik me letterlijk en figuurlijk een zware, en dat heb ik er helaas niet voor over.

                Comment


                  #9
                  Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                  Oorspronkelijk geplaatst door HomeWeed View Post
                  Dat de omstandigheden totaal anders zijn snap ik maar het gaat hier ook niet dat ik binnen moet rollen van de oost of inkomen het is nogmaals gewoon om te kijken hoe het vevalt.

                  Volgens mij heb je niet zo goed begrepen waar dit forum over gaat.
                  Dit forum gaat niet over -zoals jezelf zegt- het 'binnenkomen met een oogst' of 'inkomsten genereren', oftewel commercieel kweken.
                  Nee gast.
                  Ondanks dat menig kweker hier met een lamp kweekt.

                  Voor de rest wens ik je veel succes met je poging, ikzelf heb het niet eens geprobeerd; ik was vrij snel overtuigd dat het niets voor mij is.
                  Simpelweg omdat ik van mening ben dat hoe meer parameters op orde zijn hoe beter een kweek zal verlopen. Optimaliseren dus.
                  Met kwaliteit als resultaat.
                  En die kwaliteit is waar we het hier om doen, en niet om 'binnenkomen met een oogst' of 'inkomsten genereren'.

                  Peace.
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                    Als jij hier een vensterbank topic met wat foto's maakt, sponsor ik jou met wat Angels Auto Mix zaden.
                    Die hebben een mooi maatje voor de vensterbank.

                    Let wel, dit lukt alleen redelijk in een zuid raam.

                    Greetz, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                      Ik ben niet echt gecharmeerd op de manier jij mensen aanspreekt met "gast" of "dude" vooral tegen "nieuwkomers" zoals ik en je totaal niet weet wie je voor he hebt.
                      Als iemand helemaal nieuw in dit is en een poging wagen wilt laat de gene dan in de waarde en of help hem of laat het topic links liggen. Zoals ik al aangeef wil ik niet zover gaan als vele andere hier, respect voor de gene die dit wel doen en veel geld en tijd erin steken, maar NOGMAALS dit is voor mij puur een experiment om te kijken hoe en wat. En zoals ik al aangeef ik heb totaal geen kaas van dit gegeten dus laat staan dat ik weet hoe en wat met de beste kwaliteit, als ik dadelijk maar zelf tevreden ben als het zo ver is. Ik ga het niet verkopen of weet ik het dus waarom zou ik dan zo op de kwaliteit van het product letten, als het op deze manier mij gaat lukken zoals vele ook al gelukt is, dan is mijn experimentje allang gelukt en ben ik tevreden.
                      Ik heb ook totaal niet gezegd dat hier mensen zitten die het voor het geld etc doen, ik bedoel er alleen mee te zeggen ik hecht en verwacht er nu totaal nog niets van omdat ik niet weet hoe en wat. Ik weet zeker waar ik terecht ben gekomen en dat we het allemaal hier doen voor de HOBBY en niet om bakken met geld te verdienen maar je moet de clue ervan snappen hoe het bedoelt wordt. Misschien bevalt het me zo dat ik in de toekomst wel apparatuur ga kopen, maar voor nu is dat voor mij nog niet aan de orde. Waarom allemaal dingen kopen en dat ik dadelijk tot de conclusie ben gekomen dat het niet voor mij is zonder van het geld toch.

                      Dus aub beetje meer respect tonen ook naar nieuwkomers die gewoon een topic openen voor meer info en mensen te vragen die het ook op z'n manier hebben gedaan, als ik een mening vroeg had ik er wel bij gezet graag jullie mening. Ik vraag alleen puur wat meer info.

                      Dus aub hou je "straat" taal beetje binnen beperking, we kunnen elkaar niet.
                      Voor de rest van de antwoorden, daar kun je wat mee, we gaan vanaf morgen eens zaadjes scoren en dan zal ik mijn experiment wel hier posten en jullie op de hoogte houden. Als andere nog wat tips hebben om wel op te letten of degelijke graag ik sta open voor tips en trucks

                      groetjes


                      @HJM
                      Cool dat lijkt me cool als je wat wilt sponseren
                      En ik ga zeker een topic openen als ik van start ben gegaan en jullie op de hoogte houden!!
                      Last edited by HomeWeed; 22 April 2012, 11:48.

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                        Het antwoord op deze vraag had je zelf al kunnen beantwoorden:

                        Groeien planten binnen op de vensterbank? Ja. Dat gebeurt bij die kennis van je ook.
                        Waarom doet de rest dat niet? Ook makkelijk te vinden: watt 1:1 gram wiet (bijna dan).

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                          Hey sjef,

                          Hier moet je af en toe (net als op elk ander forum) af en toe een dikke huid hebben
                          Al was het maar voor mijn uitspraken

                          PM even, dan kunnen we gegevens uitwisselen.
                          Met dank trouwens aan Angel, want die is de Grand Master van de auto flowers.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                            Oorspronkelijk geplaatst door HomeWeed View Post
                            Ik ben niet echt gecharmeerd op de manier jij mensen aanspreekt met "gast" of "dude" vooral tegen "nieuwkomers" zoals ik en je totaal niet weet wie je voor he hebt.
                            Als iemand helemaal nieuw in dit is en een poging wagen wilt laat de gene dan in de waarde en of help hem of laat het topic links liggen. Zoals ik al aangeef wil ik niet zover gaan als vele andere hier, respect voor de gene die dit wel doen en veel geld en tijd erin steken, maar NOGMAALS dit is voor mij puur een experiment om te kijken hoe en wat. En zoals ik al aangeef ik heb totaal geen kaas van dit gegeten dus laat staan dat ik weet hoe en wat met de beste kwaliteit, als ik dadelijk maar zelf tevreden ben als het zo ver is. Ik ga het niet verkopen of weet ik het dus waarom zou ik dan zo op de kwaliteit van het product letten, als het op deze manier mij gaat lukken zoals vele ook al gelukt is, dan is mijn experimentje allang gelukt en ben ik tevreden.
                            Ik heb ook totaal niet gezegd dat hier mensen zitten die het voor het geld etc doen, ik bedoel er alleen mee te zeggen ik hecht en verwacht er nu totaal nog niets van omdat ik niet weet hoe en wat. Ik weet zeker waar ik terecht ben gekomen en dat we het allemaal hier doen voor de HOBBY en niet om bakken met geld te verdienen maar je moet de clue ervan snappen hoe het bedoelt wordt. Misschien bevalt het me zo dat ik in de toekomst wel apparatuur ga kopen, maar voor nu is dat voor mij nog niet aan de orde. Waarom allemaal dingen kopen en dat ik dadelijk tot de conclusie ben gekomen dat het niet voor mij is zonder van het geld toch. Dan is het niet respectloos maar een handicap.

                            Dus aub beetje meer respect tonen ook naar nieuwkomers die gewoon een topic openen voor meer info en mensen te vragen die het ook op z'n manier hebben gedaan, als ik een mening vroeg had ik er wel bij gezet graag jullie mening. Ik vraag alleen puur wat meer info.

                            Dus aub hou je "straat" taal beetje binnen beperking, we kunnen elkaar niet.
                            Voor de rest van de antwoorden, daar kun je wat mee, we gaan vanaf morgen eens zaadjes scoren en dan zal ik mijn experiment wel hier posten en jullie op de hoogte houden. Als andere nog wat tips hebben om wel op te letten of degelijke graag ik sta open voor tips en trucks

                            groetjes


                            @HJM
                            Cool dat lijkt me cool als je wat wilt sponseren
                            En ik ga zeker een topic openen als ik van start ben gegaan en jullie op de hoogte houden!!
                            Iemand aanspreken met gast, kerel of dude is heel gebruikelijk op dit forum. Deze "aanspreektitels" vormen een onderdeel van het communicatieproces tussen rijp en groen, ongeacht opleiding of maatschappelijke achtergrond. Als je daar moeite mee hebt, had je beter op voorhand een "status aparte" kunnen bedingen. Dat had gekund door een voor jou aanvaardbare aanspreektitel aan te geven, waarmee het gewenste respect tot uitdrukking wordt gebracht.
                            Overigens, als respect krijgen hoog in je vaandel staat, moet je je klandizie gunnen aan de Mac Donalds. Daar zeggen ze wel meneer tegen je, zelfs bij de bestelling van een "happy meal". Als je geluk hebt, krijg er ook nog een speelgoedpoppetje bij. Dat zet je maar op de vensterbank naast je plantjes, dude.
                            Verder zou je ook respect kunnen tonen: topics met een primitief taalgebruik, boordevol taal- en stijlfouten en nauwelijks voorzien van enige interpunctie, zijn ook niet echt respectvol te noemen.
                            Tenzij natuurlijk je geestelijke bereik er niet in voorziet om behoorlijk Nederlands te spreken en te schrijven: dan is het uiteraard een beperking, waarmee je moet leren leven.
                            Last edited by Xtreme; 23 April 2012, 18:35.

                            Comment


                              #15
                              Re: Beginnen met kweken binnen (zonder lampen etc. etc)

                              Ik zie dat hier al verschillende "gasten" hun hersencellen aardig door elkaar hebben door te veel van deze zooi te hebben gerookt!!!
                              Want het niveau is echt hier voor naja kleine kinderen!!!!

                              En die twee hier in het topic die meteen persoonlijk worden, meer bereiken jullie toch niet in jullie leven dan wat plantjes te kweken en ze zelf op te roken, want het verstand zit bij jullie 2 duidelijk niet op de juiste plek, stelletje mislukkelingen.

                              Ik haal me info wel ergens anders vandaan waar ze wel fatsoen tonen naar andere

                              succes met jullie zooitje!


                              @HJM
                              Thanks man teminste iemand die gewoon hulp aanbied en geen onzin uitkraamt. Bedankt voor je aanbod en hulp!!!
                              Last edited by HomeWeed; 24 April 2012, 00:39.

                              Comment

                              Bezig...
                              X