Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help gevraagd met lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help gevraagd met lampen

    Korting op 420shop
    ik ben beginnen kweken met een 400watt hps lamp op mijn zolder in de kleerkast , plante van een maat gekregen en na 5 dagen zijn ze in niet al te beste staat , heb van monty al hulp gekrgen wat de oorzaak is , te warm namelijk 34 graden.
    dat is het koelste dat ik het kan krijgen. afzuiging is niet mogelijk hier dus ik had gedacht van mijn wattage van lamp te laten zakken zodat mijn temp zakt naar 24-28 graden. nu zou een 250watt al genoeg zijn om te zakken van temp of voor de zekrheid toch naar 150??? en gaat de temp dan zeker zakken naar de juiste zone??? kweet dat je dan maar max 150 gram kan krijgen maar dat is al meer dan genoeg voor mij

    2de vraag, een 250 watt past dat in mijn fitting en die van 150 ook of is dat een kleinere lamp? en mag dat met mijn vsa van 400 watt? volgens monty en andere mensen hier blijkbaar niet met die vsa maar andere mensen zeggen dan weer het tegenovergestelde. hoop dat jullie mij kunnen helpen!

    #2
    Re: help gevraagd met lampen

    Ik denk dat je maar het beste naar monty kunt luisteren maat!!

    Comment


      #3
      Re: help gevraagd met lampen

      tuurlijk , die weet waar die over praat maar er zijn hier ook mensen zat die zeggen dat het geen probleem is van een 250wat met een 400 vsa.

      maar ik zou ook graag weten of er met een 250watt de temp zal zakken naar de juiste zone of een 150watt?

      Comment


        #4
        Re: help gevraagd met lampen

        Als je een 250 bulp aan een 400 wat vsa hangt dan word de de voedingsspanning niet begrenst bij 250 wat waardoor er een te hoge voeding door de lamp gaat (400 wat) waardoor de lamp minder weerstand heeft waardoor de zekering eruit kan vliegen of in het ergste geval de lamp kan exploderen. Je bulp word ook veel heter dan waar die voor gemaakt is en je gloeistaaf kan krom gaan zakken van de hitte dan is die lamp kaduuk. Het kan ook echt uit elkaar ploffen hoor. Door de hogere bedrijfstemperatuur zal je lichtspectrum ook veranderen.

        Dus altijd de bijpassende VSA bij de wattage van je bulp gebruiken.

        Je zou kunnen overwegen om dus een 250 wat bulp + een 250 wat VSA aan te schaffen naast je 400 wat bulp en 400 wat vsa. Je kan dan op warme periodes met die 250 wat draaien en bij koeler weer op 400 wat draaien. in de winter zal die 400 wat welkom zijn lijkt me. Die 250 wat kan je dan in de winter mooi gebruiken voor als je plantjes nog erg klein zijn en dan bloei je op 400 wat af, scheelt je ook een boel stroom in het begin van de kweek dus dat extra lampsetje betaald zich rap terug.

        De VSA heeft eigenlijk 2 hoofdtaken:

        1 Het begrenzen en regelen van de voedingsspanning waarop de lamp moet branden. Eigenlijk een soort van "transformator". De lamp moet dus een bepaalde spanning branden die afwijkt van de 230 volt/50HZ die het normale net levert. Het is niet altijd alleen de spanning die verhoogd of verlaagd moet worden. Ook moet de Amperage soms omlaag of naar boven bijgesteld worden om de lamp de juiste "voeding" te geven.


        2 Naast de voedingsspanning regelen doet de VSA nog iets belangrijks, namelijk de lamp ontsteken.

        Comment


          #5
          Re: help gevraagd met lampen

          bedankt voor de leerrijke post uit je uitleg kan ik opmaken dat een lager wattage effectief iets koeler is van temp dan???? aangegezien je zegt dat een 250 goed is voor warme dagen zoals nu.

          Comment


            #6
            Re: help gevraagd met lampen

            Ja een lager wattage geeft minder warmte. Een lamp zet alle energie om in licht en warmte. Helaas hoofdzakelijk warmte. Hoe lager het wattage hoe minder licht maar ook warmte een lamp maakt.

            grtz.

            Comment


              #7
              Re: help gevraagd met lampen

              oke bedankt maat!!! je hebt me echt geholpen! ik denk dat ik dan maar voor de 150 zal gaan dan ben ik zeker dat de temp in orde komt want met een 250 kan het mss nog teveel zijn.

              Comment


                #8
                Re: help gevraagd met lampen

                Dan nog wel een puntje, als afzuiging niet mogelijk is, zit je ook nog met het probleem hoe de planten dan aan verse lucht gaan komen. Zonder dat doen ze het niet goed hoor.

                Comment


                  #9
                  Re: help gevraagd met lampen

                  ze krijgen verse lucht , de deur van de kast staat open en de mijn raam , en alle ramen van de kamer onder mij en er draait een fan naar de kast dus op die manier komt er toch wel wat frisse lucht binnen denk ik. ik zit hier ook op het 3de verdiep he en de wind waait wel nogal goed hierboven. en een maat van mij groeit met 400watt op een kamer en helemaal geen afzuiging en daar blijft het gwn fris en hij haalt altijd rond de 50gram per autoflower. snap juist niet dat het bij hem zo fris blijft en hier bij mij de temp naar boven shiet gelijk zot

                  het enige wat goed moet komen is de temp. dus een 250 of 150 in de plaats van mijn 400. hoop nu wel dat ik mijn 400watt hps en vsa en reflector kan kwijtraken

                  Comment

                  Bezig...
                  X