Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zaadjes ontkiemen niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaadjes ontkiemen niet

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb nu bijna 2 weken zaadjes in een schaaltje met vochtige watten en doorzichtig folie staan. Ik heb dit vorig jaar voor het eerst gedaan en dat ging gewoon goed. Nu komen deze zaadjes maar niet uit. Ik vind ze er zelf uitgedroogd en dor uitzien. Heeft iemand tips? Ik denk er nu zelf aan om ze gewoon in een pot te stoppen namelijk..

    Foto's:



    #2
    Re: zaadjes ontkiemen niet

    Doe ze in een glas water voor 24 uur, daarna in de grond en wachten maar. Die methode werkt bij mij het best. Je kunt ze ook gewoon in de pot stoppen als je wilt overigens.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: zaadjes ontkiemen niet

      Ok ik zal het proberen. Ze zijn niet dood ofzoiets?

      Comment


        #4
        Re: zaadjes ontkiemen niet

        Ja dat ze dood zijn, dat kan ook, maar om daar duidelijkheid over te laten bestaan moet je er een openbreken en kijken.. Dat zaadje ben je dan dus kwijt. Maar als je het erop wilt wagen: is het kiempje geel/bruin van kleur = dood. Is het kiempje verschrompeld = dood. Is het wit? Zonde van het openbreken, want het leefde.

        Misschien kun je beter met nieuw zaad een ronde beginnen, dan met zaad wat je een jaar bewaard hebt. Bewaren doe je het best in de vriezer of koelkast, daarbuiten moet je zaadje het best een jaar of twee volhouden, maar de kans zit erin dat het al langer dan een jaar in de verpakking van de zaadshop heeft gezeten..

        Ik weet ook niet wat hier de beste oplossing kan zijn, behalve nieuw zaad te kopen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: zaadjes ontkiemen niet

          Tjah, gebeurt bij iedereen wel eens. Bij mij kiemde 5/6 open na 76uur, maar slechts 1 van de zes leverde uiteindelijk een krachtig plantje op, de twee andere die bovenkwamen waren totaal mongool. 1 met zelfs enkel lob bladeren en zonder groeischeut. Nieuw zaad en een nieuwe poging zou ik zo zeggen.
          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

          Comment


            #6
            Re: zaadjes ontkiemen niet

            Ik heb ze dus in het water gedaan en een paar ontkiemden. Ik heb nu alles in bloempotten gedaan. Ik laat wel weten of ze gaan groeien.
            Bedankt voor de reacties iig

            Comment


              #7
              Re: zaadjes ontkiemen niet

              niet ieder zaadje word 'n grote boom
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment


                #8
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  Re: zaadjes ontkiemen niet

                  Ik doe ze in een plastic doorzichtig bekertje met lau water en laat ze een nachtje staan tot nu toe allemaal uitgekomen als het niet binne 1 nacht gebeurd wel even het water verversen

                  Comment


                    #10
                    Re: zaadjes ontkiemen niet

                    Zoals de vogeltjes doen zaadjes opeten en dan in je tuin
                    of in een bloempot schijten en afwachten

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                      Zoals de vogeltjes doen zaadjes opeten en dan in je tuin
                      of in een bloempot schijten en afwachten
                      Bedankt. Heel m'n telefoon vol cola nu 😁😃

                      Comment


                        #12
                        Re: zaadjes ontkiemen niet

                        Lol

                        Comment

                        Bezig...
                        X