Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantje / Zaadje afgebroken,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plantje / Zaadje afgebroken,

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,
    ik weet niet of hij op de goede plek staat maar,

Ik heb mijn allereerste zaadje geplant,
    Maar tijdens het water geven is het stengeltje gebroken.
    Hij is bij de onderste 2 bladeren afgebroken, Maar zit nog wel vast aan de plant.
    De bladeren erboven op zijn al geel geworden, Maar de rest is nog groen.
    Kan hij nog groeien of is hij rijp voor de prullenbak ?

Ik ondersteun hem momenteel met 3 lucifair stokjes.

Hoop dat hij nog gaat groeien,

foto.JPG

Hij is echt precies tissen die 2 bladeren geknakt.

Alvast bedankt, Marc

Re: Plantje / Zaadje afgebroken,

-o dat plantje ziet er dus echt wel niet goed uit , het heeft amper blaadjes en die zijn allemaal verdord als ik zo op de foto .. ik denk dat die dood gaat ..
    maar ik snap niet wat jullie juist verkeerd doen , als je je zaadjes hebt ga naar de winkel voor zaai en stekgrond verkopen ze bijna overal , dan vul je jou potjes met zaai en stekgrond
    je duwt het zaadje er 0.5 tot 1 cm diep in dan neem je bevoorbeeld een dop van een cola fles vul de dop 10 x en giet dit in het midden over het zaadje dat het vochtig is maak niet je grond zeiknat want dat is al een slecht begin , dan gewoon wachten tot het boven komt en ook niet stiekem met je vinger er in gaan peuteren in de aarde omdat je nieuwschierig bent want dat kan veel schade doen aan het zaadje ,als het boven is zet je het gewoon buiten zonder te verstevigen ..want dan moet je plantje minder moeite doen en word die niet sterk opgevoed en door het steeltje niet te verstevigen word het steeltje alvast dikker en veel sterker
    de 1 ste tot 2 de week ng niets van voeding geven en alleen water want kleine plantjes houden niet van voeding!
    pas als het 15 a 20 cm is kan je het voeding gaan geven want dan is het sterker , niet te veel water aan je plantjes geven ''met teveel bedoel ik als het water langs de onderkant van je potjes komt lopen heb je teveel gegeven
    en gewoon zorgen dat die genoeg licht krijgt , ''zonlicht , tl ,hpi ,led , enz genoeg keuze voor verlichting maar het goedkoopste blijft toch gewoon buiten en af en toe water geven
    groetjes shining

Comment

Wegpleuren en nieuwe zetten.

Comment

Comment

misschien kan je een sate prikker met een touwtje doen dat het plantje omhoog blijft staan ik had het ook en mijne is weer heel mooi terug gekome en wordt een hele mooie plant gr jimmy (L) the herb

Comment

composthoop...
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

eeuwige bloeivelden.....

Comment

beter gewoon een paar andere zaden zaaien in zaai en stekgrond .. weekje of 2 en dan overpotten in potgrond die gevoed is
                en dan gwn zien hoe het groeit en controleren op insecten ,?..grtz shining

Comment

Bezig...
                X