Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Microscoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Microscoop

Korting op 420shop
    Beste Mede Growers,

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een microscoop voor wiet?
    Ik zit er zelf aan te denken om er een te kopen om onderzoeken mee te doen bij verschillende soorten wiet.
    Is dit eenvoudig? en wat voor soort microscoop is het beste om te kopen?

Ik heb hier een link van een microscoop : http://420shop.nl/microscoop.html

Deze kost 15 euro, en de duurste op deze site kost 20 euro ofzo. Dit lijkt mij zelf een beetje weinig geld voor een microscoop om goed naar de thc te kunnen kijken. Zou ik met een microscoop die bijvoorbeeld op scholen gebruikt worden niet veel meer zicht hebben of scheelt dit niks?

Groetjes LazyAssGrower

Re: Microscoop

Ik ben toevallig zelf ook aan het kijken voor een microscoopje en las hier http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght=microscoop
    ervaringen van andere met de 60x100 , ik vond het ook beetje cheap maar he als t ze werk doet

Comment

Ja klopt als t zijn werk doet is het goed, alleen kan je hier mee alles zien wat je moet zien?

Bijvoorbeeld deze : http://www.camerakameraad.nl/Webwink...ere-LEDs).html

Die heeft een functie om m aan de computer aan te sluiten via USB , dit lijkt me ook erg mooi om beter te bekijken op de computer.
      Ik wil graag onderzoek gaan doen naar vervuilde wiet. Om beter het verschil te leren herkennen tussen biologische en vervuilde wiet.

Comment

deze heeft niet de funtie om hem aan te sluiten op de pc je kan hem alleen met de pc gebruiken
        en een vergroting van 400x is wel veel hoor als je ziet waar de meeste de triochomen mee bekijken dan is dat 60 - 100x
        dus ik denk dat je er een leuk dingetje aan hebt maar om vervuilde wiet te kunnen zien ? geen idee hoe je dat zou moeten zien ? en of dat van buitenaf te zien is ?
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Die Illuminated Pocket is met verzendkosten erbij iets van 6 euro en werkt volgens meerdere personen goed om de trichomes te kunnen bekijken .
          Als je echt een onderzoek wil gaan doen is het inderdaad wel makkelijker om het gelijk op een pc te hebben staan , maar heb verder ook geen weet wat hiervoor een goede optie is .

Comment

Ik heb eentje van een paar euro voor ff snel kijken. die werkt prima.
            En ik heb een usb-microscoop, eentje van de Aldi, 10/60/200x vergroting. Was iets van €30-40,-
            Beide redelijk goedkoop en doen hun werk naar behoren.

Comment

Mijn biologische wiet is vervuild met luizen.. Daar heb ik geen microscoop voor nodig.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

haha dat hoop ik niet nee !
                Nee maar ff serieus ik hoor de laatste tijd dat er coffeeshops zijn die vervuilde wiet verkopen, en dit keer zijn het geen luizen waar we het over hebben.
                En ik vind het intressant om te weten hoe trichomen enzo in elkaar zitten.

Comment

Elk nieuw wietje gaat bij mij onder de microscoop Het blijft gewoon fascinerend om te zien.
                  Denk dat ik een usb microscoop ga aanschaffen, tot nu toe gebruik ik de microscoop die Lazy ass grower heeft gelinkt.
                  prima microscoopje alleen jammer dat het moeilijk is om er een foto doorheen te schieten.
                  Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Bezig...
                  X