Ik ben onlangs mijn grinder kwijtgeraakt. Een mooie metalen die in principe altijd voldeed voor mij. Nu ik hem alleen kwijt geraakt ben zat ik te dneken wat ik nu zou willen.
Wil ik weer 1 met maar 1 compartiment? of 1 met ook een pollencompartiment?
Conclusie was. dat ik eigenlijk een grinder wil die makkelijker in mijn zak past.
Nu ben ik helemaal niet vies om zelf iets te maken. Maar dan wil ik het wel graag zo goed mogelijk en dus dacht ik jullie hulp er even bij te halen. En als ik uiteindleijk iets goeds werkends heb zal ik uiteraard een handleiding posten.
Mijn eerste idee.
Men neme een cone. stopt daar iets in dat zwaar en scherp is (in mijn geval een testerbuisje met daarop 2 naaldjes en een stukje stanleymes gelijmt) . en schud.
Dit werkte tot op zekere hoogte. de wiet werd prima ge"grind" maar, een cone loopt over het algemeen taps toe. Waardoor alle wiet juist samengeperst werd onderin.
foto.jpg
Wat hebben we hiervan geleerd
De cone/mainbody mag niet taps toelopen.
Geen lijm gebruiken
Geen hoeken gebruiken waar makkelijk stukken tussenkunnen blijven hangen.
Het tweede idee.
Vind een buisje dat niet taps toe loopt
neem een fatsoenlijk stuk metaal inplaats van vloeistof.
Probeer overnieuw.
Zijn er mensen die al een concept hiervan kennen?
Of input hebben?
Ik hoor alle input graag!
Wil ik weer 1 met maar 1 compartiment? of 1 met ook een pollencompartiment?
Conclusie was. dat ik eigenlijk een grinder wil die makkelijker in mijn zak past.
Nu ben ik helemaal niet vies om zelf iets te maken. Maar dan wil ik het wel graag zo goed mogelijk en dus dacht ik jullie hulp er even bij te halen. En als ik uiteindleijk iets goeds werkends heb zal ik uiteraard een handleiding posten.
Mijn eerste idee.
Men neme een cone. stopt daar iets in dat zwaar en scherp is (in mijn geval een testerbuisje met daarop 2 naaldjes en een stukje stanleymes gelijmt) . en schud.
Dit werkte tot op zekere hoogte. de wiet werd prima ge"grind" maar, een cone loopt over het algemeen taps toe. Waardoor alle wiet juist samengeperst werd onderin.
foto.jpg
Wat hebben we hiervan geleerd
De cone/mainbody mag niet taps toelopen.
Geen lijm gebruiken
Geen hoeken gebruiken waar makkelijk stukken tussenkunnen blijven hangen.
Het tweede idee.
Vind een buisje dat niet taps toe loopt
neem een fatsoenlijk stuk metaal inplaats van vloeistof.
Probeer overnieuw.
Zijn er mensen die al een concept hiervan kennen?
Of input hebben?
Ik hoor alle input graag!
Comment