Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaadjes ontkiemd... maar nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes ontkiemd... maar nu?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik ben net begonnen met mijn eerste kweek van 2x LowRyder #2. (heb 3 zaadjes maar niet de plaats )
    Het ontkiemen van het zaadje verliep vlekkeloos tussen keukenpapier.
    Na 3 dagen had ik een steeltje van ong. 8 mm.

    Vervolgens lightmix potgrond in een turfpotje voor stekplantjes gedaan en het zaadje een halve centimeter diep geplant.
    Bovenop een plastic kapje gezet voor de temp en luchtvochtigheid.
    De grond is goed vochtig (maar geen moeras natuurlijk) en op de verpakking stond "luchtige grond" en "voeding voor eerste 2 weken".
    Ondertussen zijn we terug 3 dagen verder maar ik zie geen vooruitgang meer.

    Mijn vraag: Is er iets mis met mijn zaadjes of ben ik gewoon te ongeduldig?
    Op dit moment staan deze turfpotjes gewoon op de vensterbank maar moet ik ze misschien ergens anders zetten?


    IMG_1343 (Medium).jpgIMG_1344 (Medium).jpg

    #2
    Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

    Het enige wat ik zie, is een zeiknat medium. Dacht je soms dat cannabis een moerasplant is?

    Comment


      #3
      Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

      Had beter je zaadje zo in de aarde gedaan nu is er kans dat jij bij het in de aarde doen van je zaadje het worteltje hebt gebroken.
      Je kan heel voorzichig beetje aarde weg doen met je vinger en kijken of je zaadje nog leef
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

        Nou nou wat een assertieve reactie
        De grond lijkt erg donker op de foto maar zoals ik al had aangehaald is deze niet drijfnat.
        Maar misschien vergis ik me... ik zal trachten nieuwe grond te voorzien.
        eventueel meteen in een 4 liter pot want dat overplanten zie ik als newbie niet goed zitten.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        Had beter je zaadje zo in de aarde gedaan nu is er kans dat jij bij het in de aarde doen van je zaadje het worteltje hebt gebroken.
        Je kan heel voorzichig beetje aarde weg doen met je vinger en kijken of je zaadje nog leef
        Hallo Belladonna,

        Ja ik had ergens dat vermoeden al.
        Ook al omdat ik als beginneling dat overpotten niet goed zag zitten.
        Ik tracht nieuwe grond te voorzien die minder nat is en kijk het zaadje na.
        Hoeveel water moet ik zo'n ontkiemend zaadje eigenlijk geven?
        Zal nieuwe foto's posten.

        mvg

        Comment


          #5
          Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

          Volgens mij Bella, zullen de mensen het nooit leren. Ik zaai van alles in mijn groententuin. Zowel ik, als mijn medetuiniers hebben het nooit in ons hoofd gehaald om zaden voor te kiemen. Je zaait simpelweg erwten, bonen, sla enzovoort. Het enige wat je moet doen is zaad in de grond stoppen. En dat doe ik simpelweg eveneens met wietzaden. Waarom er zo'n enorm circus van maken. En over allerlei soorten toevoegingen: zonder wortelstimulator, stekpoeder en soortgelijke attributen kweek ik simpelweg wiet in potgrond van de Praxis en stop aan het eind van de rit wat van de blauwe staafjes van de Lidl in de grond. Al met al kost het me 2 keer niks. En de "troep", die er vanaf komt is alleszins rookbaar. Maar dat weet je inmiddels ook wel, nietwaar? Van de bruine, gestikte "narri-narri" heb ik nog best een redelijke voorraad.

          Comment


            #6
            Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

            Hoi Extreme,

            bedankt voor je laatste bericht. Ik ben erg blij dat te lezen.
            Dit is nmlk. mijn eerste plantje en omdat ik dacht goed voorbereid hieraan te beginnen heb ik de laatste weken niets anders gedaan dan boeken gelezen
            en websites afgestruind en ik denk dat ik wat overkill aan info heb opgedaan.
            Uren heb ik in tuincentra vergelijkingen zitten maken van potgronden, NPK-waardes, meststoffen,...
            Maar ergens vroeg ik me altijd af... is al dat gedoe wel nodig?
            Althans toch voor het ontkiemen?

            Ik heb het zaadje overgeplant in een pot van 4L met droge potgrond en wat korrels.
            Wat me opviel is dat er toch verschil zichtbaar was maar dat dit zich ondergronds bevond waardoor ik het dus niet in de gaten had
            Het worteltje is reeds dubbel zo lang geworden. Dan ligt het misschien toch wat aan mijn ongeduldige aard.

            IMG_1345 (Medium).jpg

            De oppervlakte is wat besproeid met water en ik heb er ook opnieuw dat plastic potje overgezet (geen idee of dit eigenlijk helpt).
            Genoeg stress voor dit kleintje voorlopig. Ik hoop binnen enkele dagen goed nieuws te kunnen brengen.

            IMG_1347 (Medium).jpg

            Comment


              #7
              Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

              Gewoon je plantje in wat potgrond zetten, het liefst in een container/pot van 10 liter of meer. Geef na een week of 6 nog wat extra voeding, NPK 12-10-18 is prima of wat tomatenmest -eveneens prima- en je zit voor een paar cent op de eerste rij. Laat je niet zot maken door leveranciers met specifieke voeding: die muntjes kun je beter op zak houden en aan nuttiger dingen uitgeven.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                  Kijk maar naar de NPK samenstelling van "sweet jane 1 en sweet jane 2". Beiden zitten dicht bij de NPK 6-6-6. Het enige verschil is dat jouw product wellicht 1/10 kost in vergelijking met de "sweet janes". Overigens is er niks mis met de sweet janes, tenzij je de prijs in de beschouwingen betrekt. En de additieven in de vorm van allerlei sporenelementen: die zitten gegarandeerd ook in de door jou gekochte voeding. Laat je gewoon niet gek maken. Het cannabis circuit is nu eenmaal een gouden markt: als ik aardappels in m'n tuin wil zetten kan ik kiezen tussen zo'n 10 rassen. Wil ik cannabis zaaien dan kan ik kiezen tussen een paar honderd soorten met de meest fancy namen, die stuk voor stuk beter zijn dan de andere.

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                    We zullen de theorie aan de praktijk moeten toetsen he?
                    Voor zover ik het zie geeft die grond makkelijk voor 2 weken voeding.
                    Daarna zou ik gewoon die algemene voeding geven.
                    Hoeveel en wanneer juist moet ik nog wat uitzoeken.

                    Ze zitten wel in potten van 4 liter... is dit voldoende?
                    stel dat het niet voldoende is kan ik dat dan ergens aan zien?

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                      Ik werk uitsluitend met 17 liter containers/potten, omdat potgrond van de Praxis of de Gamma nagenoeg niks kost en die blauwe staafjes van de Lidl ook geen bres slaan in je portemonnee. Maar wat ik nu aandraag is vloeken in de kerk met de dominee op de kansel.

                      Comment


                        #12
                        Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                        17 liter voor een kleine autoflower zoals de lowryder #2? Lijkt me wat veel.
                        Heb net nagekeken de huidige potten zijn 20 cm doorsnede (bovenaan) en ik heb max. plaats voor potten met 30cm doorsnede.
                        Zal er morgen eens om gaan.

                        Comment


                          #13
                          Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                          Voila... ze zijn nu 3 weken.
                          1 zaadje is verloren gegaan nadat deze inderdaad in veel te natte grond was gestoken.

                          Op deze moment heb ik Lowryder #2 genaamd Sir Smoke a Lot (3 weken oud):

                          2012-08-21_13-02-11_657 (Medium).jpg

                          en Lowryder #2 genaamd Uncle Cranky (2 weken oud)

                          2012-08-21_13-02-28_578 (Medium).jpg


                          Ik vind wel dat het erg langzaam gaat.
                          Volgens de specificaties zou na 9 weken deze Lowryder klaar moeten zijn om te oogsten?
                          Dat lijkt me nogal erg snel.

                          Sta ik wat op schema?

                          2012-08-21_13-02-21_219 (Medium).jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                            omdat je ze te nat had staan hebben ze een achterstand opgelopen
                            dus je zit niet op het schema
                            en waarom de potten maar voor de helft gevuld ??
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                            Comment


                              #15
                              Re: Zaadjes ontkiemd... maar nu?

                              Ik weet niet... leek me niet echt nodig om de potten tot aan de rand te vullen?
                              Zou dat een probleem kunnen vormen?
                              Ze nu nog eens gaan overplanten denk ik dat nefast gaat zijn.

                              Comment

                              Bezig...
                              X