Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Diepvries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Diepvries

Korting op 420shop
    Beste mede growers,

Hoe zou je het best je wiet kunnen bewaren in een diepvries?

Zou je de toppen beter nat in kunnen vriezen? en zijn ze dan nog rookbaar?
    Of is het slimmer om het droog in te vriezen? en is het dan nog rookbaar?
    Ik heb vaker gehoord over invriezen maar dit was voor andere dingen bedoelt zoals cake.

Groetjes LazyAssGrower

Re: Diepvries

Gewoon bewaren in curepotten op een koele, droge, donkere plaats.
    Niks diepvries, en al zeker niet nat

Comment

Inderdaad Ganjax helemaal mee eens, wat je wel kan doen met de diepvries is het volgende:

Al heb je een klein beetje knipafval laat je dit eerst goed drogen!!Kurk droog!!! Gewoon in een tupperware
      bakje zonder deksel in een kast zetten.
      Als het goed droog ga je een paar keer met je handen door het
      afval en knijp je alles goed fijn tussen je vingers...stukjes van 0.5 cm tot 1 cm is prima
      Daarna het deksel op het tupperware bakje doen en een minuut of 5 tot 10 in de vriezer zetten!
      Zorg dat er niet teveel afval in het bakje zit, een laagje van 0.5 cm in een bakje met een opstaande rand
      van 5 cm is net mooi!!
      Na 10 minuten uit de vriezer halen en vertikaal schudden zodat alle thc loslaat en tegen de onderkant
      van het deksel blijft plakken.
      Na een seconde of 5 goed geschud te hebben voorzichtig het deksel eraf halen en met een schoon tippie
      netjes het hele deksel afschrapen en VOILA je hebt pure thc die je ff later zo door je jointje kan doen.
      Hierna kun je het bakje weer in de vriezer zetten en het nogmaals doen tot je niks meer krijgt.
      Let wel op na 2 keer word het bakje vaak wat vochtig, laat het bakje en deksel dan gewoon even
      staan zodat hij weer opdroogt.....half uurtje ofzo....dan weer de vriezer in en je bent weer back in business!
      Succes Groetjes Thur.
      "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

Harstikke bedankt voor de informatie !

als ik het goed begrijp zijn er geen manieren om je wiet te bewaren in een vriezer en een tijdje later op te roken?

Groetjes LazyAssGrower

Comment

De reden waarom we het niet doen is omdat de thc zo makkelijk loslaat. Ice-O-lator hashj, pollen verzamelen met droogijs, enz... zijn de perfecte voorbeelden. Wat turgood verteld klopt dus als een bus. Dit doe ik al jaren met de takjes die ik tussen de toppen uithaal tijdens het rollen. Elke 3 - 4 maand levert dit een mooi blokje hashj op van een dikke 10 - 15g.

Je kan kurkdroge weed, vacuum trekken en in je vriezer bewaren, dan is de beweging minimaal en zal je niet te veel thc verliezen. Dit heeft echter een omgekeerd effect aangezien je het cure proces stil legt. Zoals eerder vermeld, een goeie luchtdichte pot, op een koele donkere en droge plaats (bij mij de voorraad ruimte centraal in het huis).

Naarmate je weedje ouder wordt zal die ook lekkerder worden als je dat goed doet, in de vriezer niet!!!!!!
          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Als je je weed oogst leeft het nog een beetje door het eerst 24 uur in de vriezer te leggen en daar na te drogen zal het droog process versnellen
            Als je Ice-o-late maakt van je weed kun je beter vers invriezen en bevroren verwerken dan dat je het eerst droogt omdat je dan minder plant resten door je hash krijgt en daarna curen

Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Bezig...
            X