Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wanneer oogsten???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wanneer oogsten???

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik ben dit jaar gestart met mijn eerste kweek, 5x white widow
    ik heb een paar tegenslagen gehad maar het eind is bijna in zicht, maar nu snap ik het niet helemaal meer.
    bij de foto's kun je zien dat het grote planten zijn en dat ze bijna klaar zijn met bloeien MAAR
    de bovenste toppen zien we wel goed uit 50% melkachtig en 50% amberkleurig maar de toppen die aan dezelfde stengel zitten (eronder)
    die zijn nog helemaal melkachtig.
    wat moet ik nu doen? de bovenste goeie toppen weghalen en de andere laten zitten? ik zie vaak plaatjes dat ze meteen de hele plant omhalen en die
    knippen en dan drogen. maar ik ben bang dat de bovenste toppen dan niet meer goed zijn.
    ik had het er even over met mijn vader en die vergeleek ze met tomaten planten, de bovenste tomaten zijn rood en de onderste nog groen dus moet
    je eerst de rode weghalen en wachten tot de andere ook rood worden.
    Moet ik dat nou ook bij mijn planten doen?

    ik hoop snel op een reactie!IMAG0016.jpgIMAG0017.jpgIMAG0018.jpgIMAG0019.jpgIMAG0020.jpgIMAG0021.jpgIMAG0022.jpgIMAG0023.jpgIMAG0024.jpgIMAG0025.jpgIMAG0026.jpgIMAG0027.jpgIMAG0028.jpg


    (zeg even als je wat meer foto's wilt zien)

    #2
    Je kan inderdaad de takken/toppen oogsten die al klaar zijn, en diegene die nog niet klaar zijn nog even laten doorgaan, wel opletten met toprot on dit slechte weer! Succes
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    Comment


      #3
      Re: wanneer oogsten???

      Geloof nooit dat jij amber trichomen hebt . die plant moet volgens mij nog wel een aantal weken hoor

      weet je wel wat trichomen zijn ?
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: wanneer oogsten???

        Hij bedoelt waarschijnlijk de pistels, trichomes heb je een microscoop met +50x vergroting nodig nofkingway (ik heb 60-100x , 12 eur bij dutch headshop.nl)
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

        Comment


          #5
          Re: wanneer oogsten???

          maakt niet uit als hij de pistels bedoelt, is zoals belle zegt nog paar weken, nu is te vroeg om te oogsten, toppen zijn nog niet vollop ontwikkeld, ze zijn nog bezig
          Wil je blowen, moet je het zelf growen

          Comment


            #6
            Re: wanneer oogsten???

            Die moeten inderdaad nog wel een week of vier/vijf.
            En ga eens wat lezen over toprot, want als dat White widow is, en je hebt na 3-4 weken bloei zulke bruine toppen dan vrees ik.
            Door de wazige foto's is het niet te zien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: wanneer oogsten???

              Ik zal nog wel wat foto's er op zetten
              op de site staat dat deze planten niet gevoelig zijn voor schimmels?
              maar die witte haartjes zijn toch de trichomes?
              lik zal nog ff kijke of ik zo'n microscoop heb maar hoe werkt dat dan precies.? Gwn op de top inzoomen?

              (Als er toprot op zit kan ik die toppen er tog afhalen en 7 dagen in een emmer doen(iedere dag water wissele) en dan zou je goeie zuivere toppen overhouden als je ze gedroogt hebt? Had ik een topic over gelezen)

              Comment


                #8
                Re: wanneer oogsten???

                Kijk hier anders even,,,,, ------> Klik >>> Trichromes
                Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

                :alienstoned:​← klik hier


                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: wanneer oogsten???

                  ik heb nog een paar foto's gemaakt.
                  er zijn wat bladeren die paarse randen krijgen rondom te top. is dat een voeding te kort?
                  en een paar toppen die wat zwart wordenIMAG0029.jpgIMAG0030.jpgIMAG0031.jpgIMAG0033.jpgIMAG0034.jpgIMAG0035.jpgIMAG0032.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: wanneer oogsten???

                    heeft nou niemand meer wat tips?

                    Comment


                      #11
                      Re: wanneer oogsten???

                      ik denk dat die paarse verkleuring niet erg is kan genetisch zijn ofwel door de kou maar dat ben ik niet zeker
                      denk ook wel dat je zeker nog een week of 4-5 moet wachten met oogsten trichomes zijn die kristallen op de buds en blaadjes

                      Comment


                        #12
                        Re: wanneer oogsten???

                        Ik zou hem omhakken ziet er alles behalve smaakvol uit , mijn inziens zijn je toppen ( nou ja toppen ) rot .

                        Comment

                        Bezig...
                        X