Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oogst vermoedelijk te snel gedroogd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogst vermoedelijk te snel gedroogd

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Heb 16 dagen geleden geoogst en dit op zolder in het C.V. ketel hok te drogen gehangen, nu is de temperatuur is vrij constant... zo'n 16 graden. Echter de RV is rond 55%.
    Nu denk ik dat mijn wiet toch te snel gedroogd heeft hierdoor, dit komt door dat het nog erg sterk naar chlorofyl ruikt.

    Nu heb ik 2 dagen geleden de oogst in een weckpot gestopt na de oogst te wegen.
    Is hier nog iets aan te doen? of is het een kwestie van gewoon bewaren in de weckpot en af en toe luchten gedurende een paar weken?
    Heb nu het idee dat de wiet niet echt lekker gaat zijn namelijk.

    #2
    Re: Oogst vermoedelijk te snel gedroogd

    waarschijnlijk komt dat helemaal goed als je het laat curen

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #3
      Re: Oogst vermoedelijk te snel gedroogd

      Ik droog in zo'n 48 uur met een droogmachine. Daarna twee maanden curen; erg lekkere wiet. Belangrijk is wel dat het nog niet kurkdroog moet zijn voordat je gaat curen. Dit is makkelijk op te lossen door ze ywee uur in de open pot buiten te laten staan. De hoge LV zal zorgen dat een klein beetje vocht in het potje (en de plantdelen) achterblijft, wat daarna verder helpt met het langzaam curen. Maar te vochtig is ook niet goed natuurlijk! Dus beter neem je dat risico niet, laat je jouw weckpot lekker staan en ruik je over een maand of twee nog eens.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Oogst vermoedelijk te snel gedroogd

        Ik blijf dan nog even afwachten! dan doe ik er voorlopig niets mee en open ik af en toe de pot om even te luchten

        Comment


          #5
          Re: Oogst vermoedelijk te snel gedroogd

          Vergeet natuurlijk niet af en toe te proeven hoe hij smaakt in een joint. Ik heb zelf nog een zakje wiet liggen die ruikt naar een boerderij, maar overheerlijk geurt als ik 'm rook. De schijn kan goed bedriegen soms.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Oogst vermoedelijk te snel gedroogd

            gewoon blijven curen je zal zien hoeveel de smaak en geur verandert na een paar weken zal je wel al een verschil zien hoor

            Comment

            Bezig...
            X