Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verschil nat / droog.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschil nat / droog.

    Korting op 420shop
    Dag allemaal.

    Mijn eerste kweek in een tent met 3* 600W heeft geresulteerd in 1.2 kg Amnesia. Ik heb het gister geknipt en het ligt nu te drogen.

    Wie kan mij vertellen hoeveel ik er ongeveer aan over houd? M.a.w. wat is het gewicht als het na 10 dagen gedroogd is?

    Ben erg benieuwd.

    #2
    Re: Verschil nat / droog.

    +/_ 20% Al naar gelang hoe compact de toppen zijn en of het geen met water volgepompt wiet is.
    Last edited by FlintStoned; 15 January 2013, 23:22.

    Comment


      #3
      Re: Verschil nat / droog.

      3x600 en kilokweken, dan heb je toch ervaring genoeg om te weten wat er over blijft na drogen.

      Comment


        #4
        Re: Verschil nat / droog.

        nee, geen ervaring. Het is m'n eerste kweek. De enige kennis die ik heb is van de jongens van de growshop die alles keurig uitlegde en van de internetz. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje weinig.

        Comment


          #5
          Re: Verschil nat / droog.

          Die 1.2 is nat?
          Ja dan is't gene vette voor zoveel stroom, maar zoals Flint zei, een vijfde a een vierde houd je daar wel van over.

          Comment


            #6
            Re: Verschil nat / droog.

            Een eerste run gaat vaak gepaard met leergeld, vandaar dat het dan ook een beetje verwonderd dat je dan meteen onder 1800 wat start.
            Met compacte toppen en een lage blad/bud ratio kan dat op 1/4 van het nat gewicht worden, maar reken maar eens op 1/5 ervan. Verder telt natuurlijk mee of je de budjes geheel los hebt geknipt en of er nog veel steel en stam aan zat toen je nat woog.

            Soms hoor je ook getallen van natte oogsten per plant waar ik van denk:"Die hebben dat zeker met pot en al gewogen".

            Comment


              #7
              Re: Verschil nat / droog.

              kilo nat is +/- 200 gram droog
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment


                #8
                Re: Verschil nat / droog.

                Ja de 1.2 is nat. Als ik een vierde ervan af haal zou ik ongeveer 900 gram overhouden. Ik had op 1.2 kg droog gerekend (gehoopt), omdat de growshop boys zeiden dat ik op 400 gr. per watt moet rekenen. Ik had begrepen dat Amnesia een wat moeilijkere plant is.

                Ik heb zeker wat problemen ondervonden. De temperatuur was veel te hoog en kreeg hem ondanks de 1500 kuub afzuiging niet onder de 30 graden.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik bedoel 900 gram verliezen

                Comment


                  #9
                  Re: Verschil nat / droog.

                  simpel rekensommetje zegt: +/-20 % x 1200 = +/- 240 gram droog
                  1200 - 240 = 960 gram vocht
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: Verschil nat / droog.

                    shit man, al die moeite.

                    Comment


                      #11
                      Re: Verschil nat / droog.

                      heb al wel door dat niet voor je eigen rokertje is

                      Comment


                        #12
                        Re: Verschil nat / droog.

                        Ik heb zeker wat problemen ondervonden. De temperatuur was veel te hoog en kreeg hem ondanks de 1500 kuub afzuiging niet onder de 30 graden.
                        Ai, ai dat gaat tegenvallen, Ik vrees dat je erg fluffie toppen gaat hebben en bij die temperaturen zullen ze ook flink gestrekt zijn, en vol water zitten. Onderop al helemaal fluf, Je hok zal enorm geroken hebben met die temperaturen verdampen er al een heleboel terpenen en aromaten uit je hars, dus dat worden ook nog eens vrij reuk en smaakarme flufbudjes als dat droog is.

                        Hmm, Vertel het je niet graag maar ik vrees dat daar nog minder dan 20% van over gaat blijven en ook nog eens van een maar zeer matige kwaliteit.

                        Meteen groot gegokt en duidelijk mis geschoten, jammer. Beter in een wat kleinere setup eerst de kneepjes van het vak een beetje onder de knie krijgen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X