Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

LR2's Kiemtest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: LR2's Kiemtest

    Doe het niet, dat blik werpen. Of gooi mis.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #17
      Re: LR2's Kiemtest

      Kut.. Overal verf nu. Had ik inderdaad beter niet kunnen doen! Soms is het ook gewoon lekker om met iets te gooien.
      IMG_20130309_152317.jpg Hier een mooi 2.0MP fototje. We moeten 't wel spannend houden he!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Re: LR2's Kiemtest

        leuk man... lekker bezig... ga je ze ook verder laten groeien op het geen waar het is begonnen voor ieder zaadje,
        mischien leuk om het zo af te maken of het je soms een ander doel voor de ontkiemde zaden..??

        Comment


          #19
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Re: LR2's Kiemtest

            diep in de krochten van m'n geheugen staat er nu een lampje te flikkeren...Dat ik het uberhaupt nog weet komt omdat we toen bezig waren de worteltemp beter te reguleren in de hoop sneller beworteling te zien > Ik heb ooit eens een verkeerd flesje gepakt. M'n stiefpa had daar een of ander zuur in zitten, ik lette niet op, vulde het met water en schonk dat bij wat versgezette stekken. De pH-meter gaf 4.5 aan, waarop pa zei : "och laat maar staan, kijken wat er gebeurd. Hopelijk compenseert het wat met dat keiharde water hier ". Die bak met stekjes wortelde als een idioot, in een dag of 5 was het gepiept. Later nooit meer wat mee gedaan eigenlijk
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: LR2's Kiemtest

              Dat zou best eens kunnen moreweed! Echter de zaden lijken het niet zo lekker te vinden als voorheen, dat is denk ik te wijten aan de ph. Ik heb ook prima worteling gezien zonder additieven, in eigen tuin maar ook op het web. Hier bijvoorbeeld https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=188106
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Re: LR2's Kiemtest

                Alright, terug naar de resultaten helaas zonder foto's:

                Potgrond op nummer 1: meeste wortels, verst gespreid. Zaadje als eerste boven en goede waterhuishouding.

                Stekgrond op nummer 2: 7/8 van de wortels als potgrond. Zaadje als derde boven en goede waterhuishouding.

                Cocos op nummer 3: wortels dood door droogte. Zaadje als tweede boven en relatief slechte waterhuishouding. > droogt te snel op.

                Wormencompost op nummer 4: zaadje kwam boven, gestorven door droogte. Goede waterhuishouding.

                Cocomulch en Sphagnum op nummer 6: beide geen kopje gezien, wel wortelvorming. Sphagnum heeft goede waterhuishouding. Cocomulch niet.

                De geleerde les:
                Kiem in de potgrond of cocos, dat gaat het snelst. Als tweede keus neem ik toch zaai en stekgrond. Prijstechnisch hebben cocos en potgrond de ruime voorkeur!

                Ps. voor moreweed: de stek die ik in mijn mini-moeras heb gezet wortelt prima in de sphagnum (of eigenlijk de onderlaag daarvan). Na 5 dagen op kamertemperatuur is er wortelvorming te zien.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X