Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hulp bij ontkiemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hulp bij ontkiemen

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

vorige jaar heb ik stekjes gekocht, maar dit jaar wil ik het helemaal zelf gaan doen, dus ook het ontkiemen.
    ik heb nu de zaadjes op een schoteltje liggen met doordrenkt toilet papier bij een normale temperatuur dus rond de 20/24 graden.
    Maar wat is nou het makkelijkste om te doen waarvan je bijna zeker weet dat ze uit komen?
    ik weet dat je veel geduld moet hebben bij ontkiemen, maar het duurt al erg lang, bij een vriend van mij, begonnen ze zelfs te schimmelen (de zaden)

alvast bedankt!

mvg.

Re: hulp bij ontkiemen

ik leg ze altijd tussen natte wc papier en na 3,4dagen zijn ze ontkiemd

Comment

Ik heb ze gewoon in zaaigrond gedaan. Leek me een stuk eenvoudiger en veiliger.

:edit: Had ze trouwens wel eerst even voorgeweekt in wat water.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wietzaden ontkiemen.
        Er is geen "beste manier", en het is geen algebra.
        Je doet gewoon wat voor jou het makkelijkst werkt.

Als ze gaan schimmelen hebben ze te lang in te veel water gelegen (en met z'n vieze pootjes aan de zaadjes of in het water gezeten)
        Dan mag hij het nog eens opnieuw proberen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

bedankt! maar moet je er ook een velletje of een schoteltje nog over heen doen? voor de luchtvochtigheid ofzoiets?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
          Ik heb ze gewoon in zaaigrond gedaan. Leek me een stuk eenvoudiger en veiliger.

:edit: Had ze trouwens wel eerst even voorgeweekt in wat water.
          Hoe bedoel je voorgeweekt? gewoon de zaadjes?

Comment

Je kunt zaadjes gewoon in het water mieteren (dat woord heb ik lang niet gelezen!). Alles wat zinkt na een dag is krachtig, na twee dagen al minder sterk en als het drie dagen duurt dan heb je hele oude zaden of zijn ze al dood. Zodra ze gezonken zijn kun je ze opvissen en in de grond stoppen. Of wachten tot ze openbarsten, maar dat brengt risico op beschadiging met zich mee. Wel iedere dag vers water nemen.
            Ikzelf duw ze in de vochtige grond en wacht een dag of vier, vaak komen dan de plantjes al op. Geen rocket science dus.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

de wereld van de fabels is weer geopend

mijn ultieme tip: VOLG DE NATUUR!
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michiel18fr View Post
                Hoe bedoel je voorgeweekt? gewoon de zaadjes?
                Paar minuten de zaadjes eventjes in water gedaan. Las dat dat zou helpen om de vochtstroom te activeren. Net zoals dat je benzine uit een tank haalt met een buisje door er even aan te zuigen. Weet niet of het exht zo is, maar het klonk logisch. De grond mag weer niet al te nat zijn, maar wel vochtig. Ook afdekken met folie tot ze opgekomen zijn.

Ik heb maar 1 keer gezaaid overigens. 3 zaadjes. Waren met 2 dagen allemaal boven de grond.

:edit: Heb de tekst uit het boek er nog even bijgezocht op Google Books: Marijuana Horticulture: The Indoor/outdoor Medical Grower's Bible - Pagna 16 - Germination
                Last edited by Wietefras; 11 April 2013, 13:10.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Zo kun je van iets simpels toch iets maken wat de gemiddelde kweker niet meer snapt.

Ik zal ook nog even bijdragen;
                  Mijn zaadjes blijven altijd drijven, maar nadat ik een drupje waterstofperoxide toegevoegd heb zinken ze wel.
                  Ook goed voor de blonde haren later.

Comment

Even nat maken voor je het in de grond stopt is te ingewikkeld? Het lijkt me precies wat angel77 zegt, je volgt de natuur. Goed nat door een regenbui en dan in je zaaigrond wat minder vochtig (net zoals de regenbui wegzakt in de grond).

Helemaal ontkiemen in water werkt overigens slechter. Stond hier op het forum een vergelijkende test van.

Comment

ik zie in de natuur echt geen kabouters rondwandelen die de zaadjes tussen watjes gaan voorkiemen en als ze ontkiemt zijn 1 voor 1 ergens planten!
                      de oplossing voor veel problemen is vaak zo simpel als iets maar de mensen maken zo'n paniek dat er problemen gemaakt worden die er eigenlijk helemaal niet zijn!
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Dan moet ik toch minder blowen Angel
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dus gewoon het beste even in een glas water doen en dan gewoon in de grond stoppen, 1cm diep.
                          Maakt het uit wat voor grond? En kan je meerdere zaadjes in het glas doen?

Comment

Vind dat in glas water ontkiemen dus ook absoluut onnodig. 100% kiemrate hier in mijn propagator.

mobile message

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                              ik zie in de natuur echt geen kabouters rondwandelen die de zaadjes tussen watjes gaan voorkiemen en als ze ontkiemt zijn 1 voor 1 ergens planten!
                              Als jij ze niet ziet, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn.
                              3 Minuten in een pannetje kokend water ontkiemen ze ook van.

Comment

Bezig...
                              X