Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Inwateren en dan de pot wegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Inwateren en dan de pot wegen

Korting op 420shop
    Mogguh,
    Ik gebruik 18 liter potten en deze water ik in met een liter water(gold label special mix),is dit nu dan meteen het gewicht dat ik kan aan houden voor de rest van de kweek ?Of zou ik meer of minder moeten inwateren met 18 liter potten?
    En kan ik met inwateren onafgezuurd water geven?(gerbuik later in de kweek minerale voeding)Ik zuur pas later kleine beetjes af
    Mvg showtime
    Last edited by showtime; 20 June 2013, 08:55.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Inwateren en dan de pot wegen

Ik had ook zoiets gedaan inderdaad. Al had ik wel een tensiometer gebruikt. Had zelf grond gemengd in een kuip en gekeken hoeveel dat woog in een pot. Vervolgens nat gemaakt tot op de tensiometer 80mbar stond. Pot gevuld en weer gewogen en toen was er per pot (van 6l) ongeveer 200ml water bij gegaan.

Dat is andere grond en het hangt er, zoals QnQ al zegt, ook maar net vanaf hoe nat je mix is. Al komen we wel redelijk op dezelfde hoeveelheid water per liter potgrond uit. Omgerekend naar 18L grond deed ik er dus 0,6l bij en QnQ tussen de 0,5l en 0,7l.

Ook groeit de plant natuurlijk en die weegt uiteindelijk toch best nog wat. Je kunt dat potgewicht zeker niet de hele kweek aanhouden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik heb een tensiometer,maar daar komt iedere x een luchtbel in(ook nadat ik een nieuwe heb gehad)als ik een watergift gaf dan sloeg dan ding op hol,heb echt alles geprobeerd.Zuren jullie je eerste watergift af?En sproeiwater(stekjes benevelen) met wortelstimulator,zuren jullie dat af ?
        Last edited by showtime; 21 June 2013, 07:53.

Comment

laat je hem in de pot staan?
          __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Ik steek de tensiometer helemaal gevuld met water en steek hem in me medium(so far so good),maar zodra ik een x water geef(160 a 180 mmbar) komt er een luchtbel in.Dan vul ik hem weer en het begint weer van vooraf aan.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
            laat je hem in de pot staan?
            neej omdat de tensiometer een oncorrecte waarde aan geeft

Comment

Da's apart. Er kan wel eens een luchtbel in komen, maar da's alleen als je de aarde te extreem laat uitdrogen.
              Hier gaat-ie meestal lekken als de waardes richting de 280-300 gaan. Da's normaal omdat de punt doorlatend is.
              Als de zuigkracht te groot wordt, trekt de aarde de tensio leeg.

Zit de kop van de tensio er wel goed recht op gedraaid, geen vuil op de schroefdraad of onder het rubber ringetje in de kop, en zit het ringetje er nog in ?

Comment

ja de kop zit er recht op en er zit/zat geen vuil op schroefdraad en het ringetje zit er nog op,ben echt wel paar weken bezig geweest,maar heb de handdoek in de ring gegooid

Comment

Steek je het ding wel helemaal in de grond tot (bijna) aan de kop?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

ja dat doe ik ja ik heb ook verschillende dieptes geprobeerd,ik snap er nix van

Comment

Bij tuincentrum de Oosteinde online kunt u kiezen uit een zeer groot assortiment huis en tuin artikelen. Snel en gemakkelijk online besteld in onze webshop.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

werken die goed dan ?

Comment

Hier werkten die voor geen meter.
                          Heb er 3 bij m'n kamerplanten gehad, 1 in aarde, 2 in Seramis en ze deden allemaal niks.
                          Ik zal wel weer net de verkeerde gepakt hebben ofzo.

Draai je die kop van de tensio er onder water op (in een emmer ofzo) ?
                          Ik heb eind van de kweek ook wel een cm lucht erin zitten, maar ze werken dan nog wel goed.
                          Heb je 'm er een paar dagen in laten staan ?
                          De eerste 48 uur springen de waardes hier ook wel eens wat overdreven omlaag na wateren.

Oh, sorry, ik zal die handdoek ff terug in de ring hangen, ghehe

Comment

neej ik stop die kop niet in het water,natuurlijk niet ! en wat ik me kan herrineren is dat de tensiometer een aantal dagen de waardes goed aangaf,maar wanneer ik water geef/gaf de waardes niet meer klopte,en als ik de tensiometer er dan uithaalde zat er lucht in de tube.Bijvullen en weer het riddltje weer van voor af aan en ik baal hier zo van

Comment

Geef je water boven je tensio dan ? Dan loopt-ie zo naar de 20 of zlefs naar 0, ghehe..
                              Ik schroef m'n Blumats en Tensio's wel onder water in elkaar, zodat er zeker geen lucht in zit.
                              Dan steek ik ze helemaal in de grond, in de aanstaande wortelzone. Een scheut water erbij om de meter in te wateren, en na 48u kun je de juiste waarde aflezen.
                              Water geven doe je dan langs de rand van de pot (zoals normaal) of in ieder geval niet boven de wortelzone waar de tensio steekt.

Eventueel kun je een tensio ook resetten, door de ON knop ingedrukt te houden. De meter springt dan naar 00.
                              Ik heb daar soms wat troubles mee omdat ze daarna soms niet zo best meer werkt, ze blijft dan op 00 staan na een dag in de aarde. Dan moet ik ze nog een keer resetten.
                              Ik reset ze nu ook gevuld en onder water. Zo gauw je ze dan onder water vandaan haalt moet je de waarde al zien oplopen, dan zit je goed.

QNQ032.jpgQNQ216.jpg

Comment

Bezig...
                              X