Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Raadsel! Zowel toppen als zaden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Raadsel! Zowel toppen als zaden

Korting op 420shop
    Beste mensen, kan iemand mij het volgende uitleggen/verklaren. Vorig jaar had ik een mooie eerste buitenkweek. maar bij het oogsten van de toppen vielen er tot mijn verbazing tientallen zaadjes onderuit de toppen van zowel mijn autoflower als mijn big bang, beide gefeminiseerd. iemand een verklaring voor deze aparte maar toch leuke ontdekking (gratis nog een jaartje kweken )?

Re: Raadsel! Zowel toppen als zaden

Misschien was er een buurman met een mannetjes plant

Comment

zou kunnen, maar komen er dan niet alleen zaden aan? en dus geen toppen? nu had ik beide...

Comment

Herma's? Misschien stiekem toch her en der een balletje op gezeten?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het ging idd om gewoon vrouwelijke wiet-toppen met onderin de toppen langs de steel de zaadjes die er tijdens het drogen onderuit vielen. Wat wel opvallend is is dat de zaadjes die er uit gekomen zijn, en die ik inmiddels weer gepoot heb, allemaal vrouwelijke planten zijn, of komt dit door de feminisatie van de planten die ik vorig jaar had en waar de zaadjes dus uit gevallen zijn?

Comment

feminisatie van de plant,..... ?
              __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
                feminisatie van de plant,..... ?
                De zaadjes uiteraard, en daarmee de vrouwelijke planten. De genetische manipulatie
                Dus komen er van de vrouwelijke planten uit gefminiseerd zaad, uitsluitend zaadjes waar dus ook vrouwelijke planten uitkomen?

Comment

dat licht er aan hoe jij je plant hebt gefeminiseerd

als je de plant met speciaal zuur hebt gespoeld dan is het in principe prima vrouwelijk zaad

maar als jij je plant inclusief pot bij de plaatselijke bouwput aan de cementmolen hebt vastgeknoopt voor trillingsstress,... dan heb je toch wel kans op herma's
                  __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
                    dat licht er aan hoe jij je plant hebt gefeminiseerd

als je de plant met speciaal zuur hebt gespoeld dan is het in principe prima vrouwelijk zaad

maar als jij je plant inclusief pot bij de plaatselijke bouwput aan de cementmolen hebt vastgeknoopt voor trillingsstress,... dan heb je toch wel kans op herma's
                    nee nee, ik heb zelf niks gefeminiseerd. Vorig jaar heb ik gefeminiseerde zaadjes gekocht bij de seedshop. Bij de oogst van deze planten vielen er dus zaadjes uit de toppen zoals ik hierboven beschreven heb bij de eerste post. Vervolgens heb ik die zaadjes die er dus uit vielen dit jaar gepoot, en het viel mij hierbij op dat alle planten die daar uit kwamen ook vrouwelijk waren. Dus zijn de zaadjes die uit mijn plant van vorig jaar vielen (de gefeminseerde zaden van de seedshop) per definitie ook gefeminiseerd?

Comment

Kwam van die lichting planten van dit jaar wat rookbaars af dan? Als het hennep zaden zijn dan heb je toch dikke kans op planten met verwaarloosbaar THC?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                        Kwam van die lichting planten van dit jaar wat rookbaars af dan? Als het hennep zaden zijn dan heb je toch dikke kans op planten met verwaarloosbaar THC?
                        ben ik dus idd ook bang voor. even afwachten dus!

Comment

Mijn seedshop kwam met de volgende verklaring:

Er zijn twee mogelijkheden.

1: De plant is bevrucht door een mannelijk plant in de buurt. Stuifmeel van een mannelijk plant kan kilometers overbruggen en 1 mannelijk plant produceert heel veel stuifmeel.

2: Een van de planten is een hermafrodiet geweest. De kans op een herma is er altijd bij feminized zaden. Mogelijk is 1 van de planten 95% vrouw geweest en 5% man. Dit zie je bijna niet. Deze plant heeft dan andere planten bevrucht.

Het is een verschijnsel wat zo af en toe voorkomt. In de wiet van de coffeeshop vind je ook zaden. Doorgaans is het regulier zaad maar het kan ook dat het nageslacht herma`s zijn.

Zie het als een bonus want je hoeft nu geen zaad te kopen.

Comment

hier in noord nl word door boeren weet geteeld , voor vezel hennep ,kartonage ,het zij veevoer , als er bij jou in de buurt ook verbouwd word zijn je zaden waardeloos en je planten dus ook . je planten zijn dan bestoven door een voor ons waardeloos ras !!!!!! denk ook eens aan het woestijn zand wat we in het verleden van de auto's moesten wassen !!!! cana kwekers worden gek daarvan , zaad kweekers hebben daarom vaak tegen de bloei, de planten in een tent staan en of filter op lucht inlaat , als boeren in de omgeving hennep verbouwen , veel suc6 met je kweek en aankoop van een mooi canabis ras om lekker te smoken !!!!

Comment

Ik woon ook in noord nl, mijn planten zijn goed en mijn zaden ook.

Comment

Bezig...
                              X