Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

HELP!!! Plant gaat bloeien en verliest toppen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP!!! Plant gaat bloeien en verliest toppen?!

    Korting op 420shop
    Ik heb net eens even heel goed naar mijn planten gekeken aangezien ze lichtelijk beginnen te ruiken nu dacht ik dat ze de bloei ingingen. Nu merkte ik dat de toppen afvallen, te zien op de bijgevoegde foto's. De stengels worden zwart en de rest valt in de pot en droogt uit... Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Verder zijn de onderste bladeren geel aan het worden en ik heb geen idee hoe dit kan... Ze krijgen voldoende water. Het kan zijn dat de kwaliteit van de foto's niet optimaal is, deze zijn genomen met mijn telefoon... Hopelijk zien jullie wel wat ik bedoel.

    IMG_3856.jpgIMG_3857.jpgIMG_3858.jpgIMG_3859.jpgIMG_3860.jpg

    #2
    Re: HELP!!! Plant gaat bloeien en verliest toppen?!

    Ik denk dat foto 2 toprot laat zien. knip dat snel weg en dan gaat het wel weer goed.
    foto 1 is gewoon een top actie toch?
    die onderste bladeren horen af te sterven die hebben hun tijd gehad, dus maak je daar geen zorgen om.

    Comment


      #3
      Re: HELP!!! Plant gaat bloeien en verliest toppen?!

      Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
      Ik denk dat foto 2 toprot laat zien. knip dat snel weg en dan gaat het wel weer goed.
      foto 1 is gewoon een top actie toch?
      die onderste bladeren horen af te sterven die hebben hun tijd gehad, dus maak je daar geen zorgen om.
      Met top actie bedoel je dat het de bedoeling was deze plant te toppen? Nee dat was het zeker niet haha, daarom dit topic, op de 5e foto zie je onderaan in de pot een stukje plant liggen, dat was de top, en die heb ik er zelf niet afgehaald :p vandaar dat ik geen idee had wat ik ermee moest?

      Comment


        #4
        Re: HELP!!! Plant gaat bloeien en verliest toppen?!

        misschien een beetje teveel voeding gegeven ?

        Comment


          #5
          Re: HELP!!! Plant gaat bloeien en verliest toppen?!

          Hallo ,

          Het zou kunnen dat die topjes ergens schade hadden van er tegenaan te lopen of te verschuiven , of eventueel een die wat van je plantje geproefd heeft/ of eitjes van larven die moeten eten . Wanneer zoiets beschadigd raakt sterft dat verder af met eventueel wat rot/schimmel erbij . Opzich niet zo erg lijkt mij maar wel goed bekijken/opvolgen en dan gepaste actie ondernemen .

          Succes ermee .

          Grtz Hash
          Geniet nooit met mate !

          Comment


            #6
            Re: HELP!!! Plant gaat bloeien en verliest toppen?!

            Thanks mensen! En nee zeker niet te veel voeding want ik heb niet bij gevoed, dit is mijn eerste keer dat ik planten zet, was zowieso al te laat met zaaien en daarna hebben ze te nat gestaan, dus het is me behoorlijk mislukt kun je wel zeggen haha... Mja we zien wel wat er van komt, eerste keer zal altijd wel tegenvallen lijkt me zo, buiten dat, van fouten leer je alleen maar dus volgend jaar pak ik het anders aan !

            Comment

            Bezig...
            X