Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Je eerste Bloeidag Spotten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Je eerste Bloeidag Spotten

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

Ik wil deze topic openen om een discussie aan te zwengelen wat betrefd de bepaling van de in bloeitreding van weedplanten.
    Heb in mijn laatste topic gemerkt dat er nogal wat meningen hier over verschillen. Vooral qua het moment dat er daadwerkelijk geteld gaat worden.
    Vind het wonderbaarlijk dat er zoveel interpetatieverschillen rond gaan over zo iets belangrijks. Vooral voor beginnende kwekers moeilijk maar heel belangrijk om de eerste echte bloeidag goed te kunnen spotten. Heb tot nu toe 3 varianten gespot, als er meer zijn hoor ik die ook graag.

1. Bij het spotten van de eerste bloeihaartjes. Meestal na 9-10 dagen na schakeling naar een 12-12 lichtregime.
    2. Direkt na de schakeling naar een 12-12 lichtregime
    3. Pas als de bloeiharen in de kruinen van de toppen zich gaan ontwikkellen.

Zelf werk ik met de eerste methode. Maar jullie kunnen zien dat er veel verschil van mening over dit onderwerp is.
    Mischien is deze discussie allang gevoerd, maar ik ben nog nieuw hier en/of de oudere discussie is niet echt blijven hangen.
    Er hangen nogal wat gevolgen aan wat betreft voedingsschema's etc.etc..Of je nou mineral of biologisch kweekt.
    Dus ik daag jullie allemaal uit om aan deze discussie eens een eind te maken en op argumenten hier de beste manier te vinden om dit moment zo goed mogelijk te kunnen spotten.

Groet, Ronson

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Je eerste Bloeidag Spotten

LR2: Ik had zelf ook niet gedacht dat hier zoveel verschillende meningen over bestaan, daarom deze discussie. Mijn orginele topic ging over een nogal snelle inbloei treding van mijn eigen plantjes. Dat heefd waarschijnlijk met voorbloei verschijselen te maken gehad. Maar was stom verbaasd dat ervaren kwekers die heel veel kweekjes onder de riem hebben het niet eens konden worden over waneer je nou echt gaat tellen. Als ik naar jouw uitleg kijk is dat heel aanneembaar voor mij. Maar ik werk met een andere methode die in mijn optiek ook werkt. Tussen jouw benadering en mijn benadering zit ong. 7 dagen. Als ik dan denk dat de fabricant van pk13-14 voorschrijft 4e week bloei max 4 dagen achter elkaar. Ben ik of op tijd of 1 week te vroeg. Nou heb ik nog geen problemen gehad en ben met mijn 3e ronde bezig. Maar dat kan jij waarschijnlijk ook zeggen. Daarom wil ik gewoon weten hoe de ervaren mensen en de minder ervaren mensen dit moment inschatten Met de voors en de tegens. denk dat jij, ik en iedereen die mee praat daar zijn voordeel mee kan doen

Comment

Ik denk dat het eerder de vraag aan de producent moet zijn; wanneer moet je van hen beginnen te tellen? Zij hebben die voeding immers toegespitst op de plant, zeggen ze. Ik weet dat extra P en K helpt om de bloei in te luiden. Bij deense soorten werkt dat goed, en kan dat soms twee weken schelen in vergelijking met 'onbehandelde' planten. Het is niet verplicht, maar meer een toepasbaar trucje. Ik denk daarom dat het tellen niet zo nauw moet komen, het is meer een fingerspitzegefuhl om te beslissen wanneer je bepaalde stoffen bij gaat geven. De plant af kunnen lezen en haar groei- en bloeipatroon kennen is honderd keer belangrijker dan de mening van welke kweker of voedingproducent dan ook. Iedere plant is immers anders, evenals de grond. De dosering is eigenlijk de enige houvast die je nodig hebt. Maar om precies dagen, soms zelfs uren te gaan berekenen/bediscussieren gaat me veel te ver. Kweken blijft een hobby, dus een beetje klungelen en praktijkleren hoort er bij. Zolang je niet veel te veel geeft, kan er toch weinig fout gaan.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Goed antwoord. Heb de focus van mijn eigen kweekprojectjes ook op voeding en het lezen van me planten gericht. En het gaat ook steeds een stukkie beter, maar heb nog een lange weg te gaan om dat "fingerspitzegefuhl" te benaderen. Wat je zegt trail and error. Toch hier weer wat opgestoken want ik kan hier eigenlijk niets tegen inbrengen. Irritant.. En dit bedoelde ik nou. Ben weer wakker geschud, want er wordt aan de boom gerammeld.. Wordt me bewust dat er meer wegen naar Rome leiden waar ik dacht dat er maar 1 was.

Comment

Bloeivoeding als de groei eruit is.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Qnq; Klopt helemaal, maar jij gaat toch ook tellen als je de eerste bloeiharen spot. Dat begreep ik uit mijn andere topic. Dat is dus weer een andere methode dan LR2 hanteerd. En begrijp me niet verkeerd ik weet dat je een verdomd goede kweker ben waar ik nog veel van kan opsteken. Maar hoe kan het nou dat zulke ervaren kwekers zoals jij, LR2 en bv Krasi zulke grote interpertatie verschillen hebben wat dit onderwerp betrefd. Weet zelf nog vrij weinig, ik dacht dat er maar 1 manier was om je inbloeitreding te spotten.

Comment

Jan ehh ik ben nu een beetje de weg kwijt, drie van mijn baby's hebben zich laten herkennen.
                En zover ik op dit forum gelezen heb, laat een plant zich twee weken voor de bloei herkennen toch?
                Ik dacht in een topic gelezen te hebben om nu nog een week door te gaan met BIOcanabium. (groeimiddel)
                Daarna een week alleen water.
                Bloeimiddel de week daarna gaan toevoegen is het niet. (is ook BIOcanabium Floriction)

Ik weet dat dit Spaanse producten zijn iemand hier ervaring mee?
                En wat is nu die PK13-14 is dit een product dat ik in Frankrijk kan kopen?
                Of zit dit al in de producten die ik heb?
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

RM: Als je een afbloeimiddel heb, zit daar meestal meer P (fosfor) en K (kalium) in. Je plantjes gaan vooral als de groei uit je planten is meer behoefte krijgen naar deze stofjes. Dus de meeste topboosters en afbloeimiddellen bevatten een verhoogde pk concentratie.
                  PK13-14 zelf is een van de "oudere" middellen, dus zal denk ik ook wel overal beschikbaar zijn. Tis echter wel een middel waarom heen ook een grote contraverse bestaat. Veel ervaren kwekers raden het af. Ik werk wel met pk 13-14, maar dat komt omdat ik op minerale basis kweek en niet biologisch. Dus in de tuin zoals bij jouw is pk13-14 geen optie. Je zal een topbooster op biologische basis moeten aanschaffen dan. Trouwens welkom in deze discussie. Wat betrefd geslachtsherkenning laat ik het even over aan QnQ of LR2 over want ik werk uitsluitend met gefeminiseerde zaden. Kan daar dus ook niets nuttigs over melden.

Comment

Comment

LR2: Klopt heb zelf ook al gemerkt dat bloeischemas van de fabricant eerder richtlijnen zijn dan een absoluut. Kweek jij uitsluitend buiten of ook binnen? Trouwens help je me nu ook weer een stukkie opweg met mijn topic wat betrefd een snelle inbloeitreding van mijn eigen planten. Waaruit deze discussie uiteindelijk uit is geboren. Bedankt. Ontzettend nuttige informatie voor mij wat betrefd jouw vroege voorbloei in jouw planten. Maar hebben je planten helemaal geen schade opgelopen van die halve fles bioflores. omg ik zou gelijk een vliegtuig naar los Vegas gaan boeken dan. wat een mazzel zeg, dat had ook goed fout kunnen gaan.

RM: had ff je bloeimiddel niet gezien sorry. Volgens mij, wat lr2 ook al zegd is wat je nu gebruikt ruim voldoende en toereikend.

Comment

Ik kweek uitsluitend buiten, maar wanneer de voorraad op raakt - in een slecht buitenkweek jaar - dan doe ik soms toch een binnenkweekje onder 125W spaarlamp. Daar komt meestal zo'n 30-70 gram vanaf, vaak is dat genoeg om van december tot aan juli mee te doen. Als ik nu kijk naar de opbrengst van de eerste drie autoflowers dit jaar: 10 gr. dan denk ik dat ik deze winter wel weer die lamp aan ga knallen. Het jaar is natuurlijk nog niet afgelopen dus misschien hoeft het niet eens. Buiten dat: ik vind het binnenkweken geen zak aan want er gebeurt zo weinig. Behalve invasies van beestjes waar ik niets aan wil doen.

De plantjes buiten verloren drie blaadjes, maar daarmee was het ook klaar. Meteen wel wat stikstofrijke korrelvoeding meegegeven om eventuele blokkades te omzeilen. Maar dat is het mooie aan buitenkweek (in volle grond)! Als je het fout doet, kan het alsnog goed gaan. Binnen is het dan per direct afgelopen.

EDIT: als je vind dat ik je goed help, dan is daar een sherrif-ster voor onder mijn comment. Die mag je dan aanklikken. Hoeft niet hoor! Je dankwoord doet me ook al goed

Comment

Lr2 :klopt zoiets hoef je binnen niet te proberen. Gaat geheid slecht aflopen. Zelf heb ik geen balkon of tuin, dus ben ik veroordeeld tot binnenkweken. Ja ergens een wild kweekje zou kunnen. Maar dat schiet niet echt op, dan moet ik echt ver van huis gaan. En ben nog redelijk vers hier dus sherrif-ster??..Wil je graag aan zo'n ster helpen maar ik zie helemaal niets. Dus dan zeg ik maar dank je wel. Mischien kan je ff kijken bij mijn topic snelle bloei wat nu. Kan je gelijk ff kijken of ik daar de juiste conclusie aan het trekken ben. Zo niet direkt afschieten.

Comment

Onder ieder bericht kun je die ster vinden. Er staat ook een driehoekje waarmee je berichten kunt rapporteren aan ons (de crew). De precieze volgorde en opties kan ik niet zeggen, er staan er bij mij een hoop meer dan bij jullie. Zodra je op die ster klikt, kun je kiezen of je iemand respect geeft of juist niet. Succes!
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Sorry weedy zie echt die ster niet, dat driehoekje is een prive bericht naar de moderators zoals jij dus. Naast de driehoek heb ik enkel reageer, met citaat reageren en op meedere berichten reageren. Als ik lr zelf druk kom ik op zijn pers. pagina waar ik ook niet echt respect kan geven. Mischien mag ik nog geen sterren geven ik weet het eigenlijk ook niet. Bedankt voor je reactie trouwens.

Comment

Bezig...
                              X