Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Balkonplanten 1e x - Vragen en opmerkingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Balkonplanten 1e x - Vragen en opmerkingen

Korting op 420shop
    Hallo Allen,

Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met 5 planten. Ik heb ze rond eind Juni gekregen vanuit stek op glaswol. Omdat het voor mij de eerste keer is heb ik veel moeten leren d.m.v. trial en error. Zo heb ik in het begin te weinig water gegeven, kleine potten etc. Ondanks deze foutjes zijn ze er dankzij veel gespeur op dit forum toch redelijk vanaf gekomen. ze staan dag en nacht buiten op het balkon en vangen licht vanaf ong. 10 tot een uur of 6 a 7. Het wordt op de hete dagen snikheet op dit balkon, boven de 30 graden komt voor.

Ik had ze eerst op een andere locatie staan (ong. 1 maand) dit was helaas vlakbij een heg waardoor ik denk dat er wat Wantsen op de plant terecht zijn gekomen.
    - Ze hebben inmiddels een lengte van 90 tot 110 CM, enkele staan in potten van 25 liter, en twee staan in potten van 30 liter (deze zijn ook iets groter). Ik zal ze niet meer verpotten
    - Ik hanteer het volgende waterschema ong. aan.
    Dag 1: Water (ong 3 liter per plant)
    Dag 2: Geen
    Dag 3: Water + voeding (Terra Vega)
    Dag 4: Geen
    Dag 5: Water
    etc.

Bekijk ook even de foto's, in de naam van de foto's zie je de datum waarop deze zijn genomen (ong.)

Nu zit ik met een paar vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen
    - Wantsen: Kan ik er wat aan doen, is het schadelijk als ik er niet tegen optreed? kan ik het zo laten?
    - Gele bladeren: Er zitten enkele gele bladeren tussen, laten zitten of afknippen? zo ja hoe knip ik ze af?
    - Voeding: Is het water/voedingschema dat ik hanteer een beetje ok? tips?
    - Naast Terra Vega heb ik ook Terra Flores, Wanneer kan ik hiermee beginnen? moet ik ook nog andere voeding gebruiken? voor de top.

Andere op-en aanmerkingen zijn zeer welkom! alvast bedankt.
    Als ik niet in het juiste forum een bericht heb geplaatst dan hiervoor excuses.
    Attached Files

Re: Balkonplanten 1e x - Vragen en opmerkingen

Bij Wantsen wil het wel eens helpen de pot te verzetten, ze zijn makkelijk te foppen. (dit werkt tijdelijk en dient herhaald te worden)
    De bladeren laat je natuurlijk zitten totdat ze er vanzelf afvallen.

Ik zou geen schema aanhouden, wel de wisseling van water voeding, ook vind ik 3 liter een beetje veel klinken.

Het bloeimiddel kan je gaan gebruiken als de plant duidelijk in de bloei staat, hieronder geld niet voorbloei.

Succes
    Reuben
    Last edited by Escargot; 15 August 2013, 02:38.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Mooi verhaaltje.
      Leuke plantjes, welke soort is het?
      Als je plek hebt zou ik ze nog verpotten naar een grotere pot (speciekuip)!
      Tjaa de meeste zeggen blad altijd laten zitten maar ik trek ze er meestal toch af hoef klein tikje te geven en het valt af. En 3 Liter water op een dag kan makkelijk mijn deen vorig jaar dronk op hete dagen 10/20 Liter op een dag en dan ging ze nog nauwlijks overeind staan.
      Toen zat ik ook op een "balkon" werd flink heet daarop.
      Dit jaar een normale tuin met niet volle zon erop en dat scheelt wel met hoevaal water geven. Nou heb ik helaas ook niet zo een grote plant als vorig jaar.

Succes verder.

Comment

Joh ik heb een plant in een 65 liter pot op 110 cm en die geef ik echt geen 3 liter op een dag.
        Toch wordt hier op een gemiddelde dag 40 graden of heter.
        Ik zal ze toch eens eens in de gaten gaan houden.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
        X