Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant in delen oogsten? Mogelijk en hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant in delen oogsten? Mogelijk en hoe?

Korting op 420shop
    Hee Guys,

Ik ben super lemon haze aant kweken (buiten) en het zit zo: de linkerkant is echt stukken verder dan de rechter kant. Beide bloeien al wel, ook thc productie aan beide kanten. Maar aan de linkerkant zij nte toppen een stuk dikker en al meerdere haartjes bruin. Waar het rechts alleen witte haartjes zijn en niet echt dik.

Voorlopig kan ik ze gewn laten doorgroeien maar uiteindelijk komt er een punt waarop de linkerkant eigenlijk klaar is voor de oogst en rechts nog door moet groeien. Wat denken jullie hiervan. Opzich kan deels oogsten niet perse kwaad lijkt me. Het punt zit hem er meer in dat ik 1,5 week voor de oogst geen voeding meer geef en ook een aantal dagen van tevoren geen water. Dit is dus niet mogelijk als ik de plant in twee delen zou willen oogsten

Iemand ideen, suggesties, wat dan ook?

Thanks!!

Re: Plant in delen oogsten? Mogelijk en hoe?

Beter te vroeg stoppen met voeding dan te laat, en mits je bladeren nog groen zullen zien kunnen ze gemakkelijk wel wat langer dan een aantal weken zonder extra voeding.
    Het maakt weinig of je plantje tijdens de laatste oogst geel is of nog groen de bladeren gooi je toch weg.
    zou ze wel beetje ondersteunen lijkt me

Comment

fotootje is duidelijker, al denk ik dat je wel kan knippen aan de ene kant en zo de andere kant een mooier lichtspectrum aan te bieden, je plant zal stressen door een halve knipbeurt maar het hoeft niet onmiddellijk voor problemen te zorgen .. stop ruim twee weken voor je de ene kant knipt met voeden, je wil geen voeding oproken .. stel dat de tweede kant in een stress schiet kan je alsnog snel beslissen ook die kant te gaan knippen met de toppen die er dan aanstaan .. grote stress kan zorgen voor hermatekenen, dus let op de onderkant van de toppen aan de tweede kant .. iedere dag controleren of er geen zakje gevormd word .. maar zelfs dan hoef je je opzich weinig zorgen te maken .. op een week of drie zal niet je hele tweede kant onder het zaad zitten .. suc6 nog

Comment

Oke thanks al voor de reacties. Ik heb er nu wat foto's bij. Ik zal mijn aanpak nog eens goed overwegen en kijken hoe de plant zich ontwikkeld. Wat denken jullie ervan nu de je de fotos ziet. De eerste drie zijn aan de linkerkant. Dan drie aan de rechterkant Als het goed is zie je een duidelijk verschil? Dan heb ik bij de laatste twee nog foto's gemaakt van de zakjes die onder aan te topjes zitten. Moet ik ervoor vrezen dat dit zaad ontwikkeling is? en zo ja wat kan ik hiermee doen?
        Oh btw er zit nog wel groen balad aan maar elke dag kan ik er wel wat geel blad afhalen. Dat gaat behoorlijk snel.

Thanks!
        Attached Files

Comment

geel blad hangt nog vast, en laat je hangen .. bruin blad kan je voorzichtig verwijderen zodat er zo min mogelijk rot wordt gevormd op die plaatsen ..

die dingen die je hebt gefotografeerd zijn oksel calyxen, vrouwelijke kenmerken die je ziet ontstaan bij een voorbloei .. deze voorbloei kan je gewoon meeroken, kleine extraatjes (^^,) je hebt je plant lang genoeg voorgegroeid alvorens ze in bloei is gegaan

er kan zaad in ontstaan maar daar hoef je niet onmiddellijk bang van te zijn

Comment

naast de okselpistils al bruin worden. Dat wilt zeggen dat ze wel snel haar haartjes zal laten vallen, en overgaat in survival modus. Dikke kans op rot dus! Goed blijven controleren met schone handen. In etappes oogsten kan prima. Je hoeft jezelf niet druk te maken over stress, daar is weinig aan te doen. Beter een oogst met wat zaadjes, dan helemaal niets.
            Die pistils in de oksels zijn trouwens ouder, en daardoor groter. Soms zit daar zaad in, bij hennep in de regio bijvoorbeeld, maar meestal niet. In mijn geval is dat wel zo als de planten bloeiden tussen juni en augustus.

Zorg trouwens wel dat je die toppen zo droog mogelijk houdt, ik zag hier en daar water liggen. Dat is een mooi receptje voor rot
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Last edited by Cyber; 10 September 2013, 18:56. Reden: spelling correctie

Comment

Bezig...
              X